אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לפוטו סטודיו מקס
מה מיוחד בתהליך צילומי תדמית לנשים? מה כדאי שתדעי, אם את שוקלת לפנות לצלם מקצועי למטרה זו? האם זה מתאים לכל אחת או רק למי שמצטלמת היטב ושהיא פוטוגנית ומרגישה בנוח מול המצלמה? כל התשובות ועוד:
תוכן עניינים
בעולם הצילום ישנן התמחויות רבות ותתי התמחויות מסוגים שונים. צילומי תדמית הם בין ההתמחויות החשובות האלה ובמסגרתן, ישנו הנושא החשוב של צילומי תדמית לנשים. עסקים מזמינים צילומים מסוג זה לעתים קרובות, בכדי להשיג את תועלותיהם הרבות (שמייד נפרט). הדבר עשוי להיות פחות נפוץ ביחס לצילומי מוצרים מסוג פקשוטים למשל, אך כאשר הדבר דרוש, הם עשויים לתרום לעסק באופן משמעותי מאוד.
לפני שתקראו את כל הנושא של צילומי תדמית לנשים, אני מפנה אתכן גם לכתבה שכתבתי – הכנות לצילומי תדמית, בה אני מדבר על גיבוש רעיון, הביגוד, האינטראקציה עם הצלם וכו'.
בעזרת צילומי תדמית לנשים, עסקים ונשות עסקים נהנים מהיתרונות הבאים:
קרדיט: סטודיו לצילום מקס
מרגישה שאת לא פוטוגנית? לא מרגישה בנוח להצטלם בשביל צילומי תדמית לנשים? נשים לרוב מודעות מאוד למראה שלהן ולאופנים בהם ניתן להציג אותו בצורה מיטבית, באמצעות איפור וביגוד. צלם מקצועי, יודע להשיג את המיטב מבחינה זו וגם לסייע לך להרגיש בנוח. הצלם ידע "לפתוח" בן אדם מופנם או אחד שלא יודע להצטלם לכדי תמונות מחמיאות ויפות. כמו כן צלם יכול לתת הנחיות טובות לתנוחות ופוזות שהבן אדם השגרתי אינו מכיר, כמו גם הנחיות נוספות לגבי תנועת גוף או הבעות פנים. למשל, הצלם יודע להצחיק כדי להוציא חיוך ממצולמת שבשגרה אינה מחייכת וסגורה. כמו כן, הצלם ידע לתת כמה דגשים לגבי ביגוד שיש להביא.
מבט רציני או מבט עם חיוך? בעיניי, בסשן צילומי תדמית, אפשר לשלב ביניהם ויש גם בעלי מקצועי שמתאים להם יותר רציני ויש כאלה שגם חיוך מזמין הולך להם טוב. בעיניי צריך לגוון עם לוק רציני/מקצועי ומבט מזמין עם חיוך.
במקרים רבים, נשות עסקים שמצטלמות עם צילומי תדמית לנשים, הן "הפנים של העסק". אם יש לך עסק קטן במיוחד, ייתכן שתגידי ובצדק ש"את זה העסק". צלם פורטרטים יודע לקלוט מה המיוחד באנשים ולהציג זאת בתמונות. לגבי צילומים אלו באופן ספציפי, זהו מעין צילום שממוקד בדימוי שרוצים לשדר – שנובע בעיקר מהמטרות העסקיות. בשורה התחתונה, צילומים אלו אצל צלם מקצועי ומנוסה, זו השקעה עסקית משתלמת מאוד שישמשו אותך לעוד שנים רבות.
קרדיט: סטודיו לצילום מקס
דוגמה נוספת היא צילומי תדמית לחברה, יותר נכון צילומי פורטרטים כי במקרה הזה הייתה הוספת עובדים חדשים לתוך החברה. במקרה הזה זה לא בדיוק שיפור תדמית לחברה, אלא יותר הוספת פורטרטים לעמוד הצוות בתוך החברה.
הצילומים בוצעו במשרדי החברה, הבאתי לשם את כל ציוד צילום שלי, החלטתי ללכת לפי צבע רקע לבן, והשתמשתי בתאורה מאוד רכה עם מרככי אור גדולים. צבע רקע לבן ולא על גבול השרוף.
כל עובדת קיבלה מספר תמונות, כאשר היו כמה תנוחות שונות שניסינו, כשבסוף נבחרה רק תמונה אחת לאתר. כל עובד קיבל מספר תמונות. כלומר במקרה הזה זה לא צילומי סטודיו קלאסיים כשאני מקדיש שעתיים לבן אדם, עם פינת איפור, החלפת בגדים, שימוש ברקעים שונים, תאורה שונה וכו', אלא משהו יותר מצומצם.
מבחינת ריטוש, הוא היה מאוד בסיסי ולא נדרשה עריכת עור מאסיבית, רוב העובדים גם דיי צעירים בגילם. אלה התוצאות
קרדיט: סטודיו לצילום מקס
דוגמה נוספת של צילומי תדמית, והפעם לא צילום פורטרטים זאת דוגמה מסלון יופי. עשיתי צילומי תדמית לסלון, כאשר הייתה מודליסטית. עם המודליסטית הדגמנו שירותים שונים שעושים בסלון, למשל פדיקור, לייזר, טיפול כפות רגליים ועשינו גם הדגמה של מנוחה בפינת נוח, פינה עם אגם מים נעים. אלה התוצאות.
קרדיט: סטודיו לצילום מקס
כשמדובר על צילום אישי לנשים הכוונה היא שהגישה היא אישית לאותו האדם. לפעמים אפשר לבטא את הצד האישי-הפנימי של בן אדם בתמונות ולפעמים זה קשה לביצוע, למרות שאפשר להסביר במילים. למשל סוכן ביטוח, האם אפשר להראות אותו בסיטואציה שהוא חותם על מסמכים או יושב מול מחשב או עומד ליד רכב? אפשר אבל באותו המידה הוא יכול להיות עורך דין שחותם על מסמכים, או מתכנת שעובד מול מחשב, או שמאי רכב שמעריך נזק רכב וזאת דוגמה לכך שלא תדמית אפשר לתת רמז ויזואלי בצילומים כשעושים צילומי תדמית או פורטרטים אישיים.
במקרה הזה, פרופסור לחקר הלשון. האם ואיך אפשר להמחיש שהיא עוסקת בחלק לשון, הרי שמחקר כזה הוא נטו בעזרת מילים וקשה לתת לזה ביטוי ויזואלי. היו לי רעיוניות אך הם דרשו להביא משהו מיוחד לסטודיו לצילום. ביקשתי ממנה להביא אותיות, לא מודפסות אלא אותיות פיזיות תלת ממדיות מבד או מעץ וככה אפשר היה להדגים באחת התמונות את העיסוק בחקר הלשון. האופציה השנייה שהצעתי זה להביא חולה שעליה יש הדפס של אותיות, הרי שאז זה היה יכול להוות רמז לעיסוק של בעל המקצוע.
המטרה של צילומי תדמית אלה הייתה להשתמש בתמונות למאמרים אקדמיים, כתבות יחסי ציבור ולפרופיל אישי ועוד. בסוף היו מספר בגדים שהתאמתי להם צבעים שונים. אפשר לראות שלבגד הירוק התאמתי צבע רקע קרוב לצבע של חולצה, כנ"ל גם לגבי צבע בורדו. סה"כ עשינו 4 סטים של בגדים ושילבתי תנוחות שונות, כאשר העיקריות היו בעמידה אך היו כאלה גם בישיבה על הקוביות מיוחדות. שילבתי זוויות צילום אלכסוניות, צד שמאל וימין וחזיתיות.
התאורה עצמה הייתה רכה יחסית, זאת תאורה טובה לנשים והיא ההפך מהתאורה לגברים שאני מעדיף לתת שהיא יותר קונטרסטית. הייתה תאורה משלושת החזיתות הקדמיות כדי לא לייצר צל לא רצוי על צד כלשהו של הפנים.
התמונות עברו ריטוש, הורדת פגמים שונים, החלקת עור- כלומר "השוואת" בהירויות כדי שיהיה יותר אחיד ופחות קונטרסטי. רוטשו גם שיניים – קצת הלבנה. לא היה צורך להוריד הברקות אבל כן השוואת צבע.
בסופו של דבר פורטרטים עסקיים שכאלה יכולים לתת למצולם עוד שימוש להרבה שנים קדימה.
ההמלצה הגורפת שלי לצילומי תדמית לנשים היא לבוא לשעתיים ולא לשעה. בשעה לא ניתן להספיק כלום. עד שבן אדם מתרגל לצלם לוקח זמן, וכן צריך להתרגל וכי רק ככה משתחררים מול המצלמה. כשמצולם לא משוחרר, אני וגם הצופה יראה את זה באופן מובהק, ידיים סגורות ומקווצות כולל קצה האצבעות על היד, הפוזה סגורה, הבאת פנים עם דאגה או נראית קצת אגרסיבית/יותר מדיי פסימית, כל אלה הם סימנים שאני רואה, לכן כל התמונות הטובות באות לקראת אמצע/סוף של סשן צילומים, ואז המצולם לבד לפעמים, בלי לדעת, עושה תנוחות ידיים והעמדת גוף טבעית שמאוד מחמיאה לה, ואתן רוצות לצאת יפות בצילומים.
בעריכה הצלם עוד ירטש ."ילטש" את התמונות שלכם ככה שזה יוסיף לנראות ותדמית שלכם.
צילומי נשים צריכים לבוא מהנקודה שהצלם מבין את החשיבות של נראות של נשים והציפיות שלהן, לעומת הגברים שפחות חשובה להם התאורה, העריכה והעמדה והם פחות דרשנים כלפי איכות צילומי תדמית.
שימו לב שיש מספר פורטרטים שכביכול חוזרים על עצמם. הסיבה לכך שלפעמים התמונה של חיוך יכולה להתאים מאוד לרשת חברתית או ואצאפ אבל למאמר אקדמי מקצועי או שימוש בתמונת תדמית ליחסי ציבור יכולה וכן עדיף שתהיה עם מבט ניטרלי. בחלק מהמקרים, חשוב גם להראות רצינות ולא הכל צריך להיות "מחויך" ולכן אני משלב את זה כדי שלמצולם יהיו אופציות רחבות לשימוש עתידי.
שמי מקס מסטודיו לצילומים מקס, עני עוסק בצילומי פורטרטים, צילומי תדמית ועושה צילומי תדמי לנשים ועצמאיות וגם צילום לקבוצות בחברות. מוזמנים להתרשם מצילומי תדמית אחרים שעשיתי שאפשר לראות באתר. מוזמנות להרים טלפון.
קרדיט: סטודיו לצילום מקס
נשים בגיל מבוגר דורשות ריטוש יותר עמוק מאשר נשים צעירות, שמן הטבע יש להן עור יותר חלק. עם זאת, אין טעם "להוריד 20 שנים" לנראות האדם כי פורטרט זה יראה לא ריאליסטי וצריך לעשות את הריטוש בצורה מאוזנת.
מבחינתי כצלם סטודיו לא עקרוני לי אם האישה היא אקדמאית או מישהי שצריכה צילום תמונת פרופיל לאינטרנט(Linked In, Whatsapp וכו') או אשת עסקים. אני עדיין אצלם מהצד הטוב ביותר, והמקצוע פחות עקרוני מבחינה טכנית של צילום. ההבדל המהותי ביותר יהיה כנראה בלבוש. אם אישה רגילה תלבש בגדים שהם casual, אז אשת עסקים תלבש בגדים יותר סמכותיים, יותר מקצועיים. תדמיינו למשל עורכת דין, הרי שיש להן איזשהו "קוד לבוש" ו אתיקה של לבוש של צילומי תדמית לנשים כמו עורכות דין שמאוד אופייניים ספציפית לעורכות דין וכך יהיה גם במקצועות האחרים. צילום תדמית לנשים יתבטא ביותר בשיחות מקדימות על אופי הלבוש, האם היא תביא איתה איזשהם אביזרים או ביגוד נלווה ושילוב של דברים הקשורים לתחום עיסוק שלה.
צילומי נשים וצלום נשות עסקים בפרט יתבטא בכך שהמסר שלכן יועבר דרך התמונה. זה יקרא אם תשתפו את הצלם בעיסוק שלכם, המסרים הוויזואליים שאתן רוצות להעביר דרך התמונה. הרי צילומי תדמית אלה יכולים להתבצע גם אצלכן במשרד, במידה ויש לכן פינות יפות שבהן אפשר לעשות צילומים וכך לקשר למקצוע שבו אתן עוסקות.
אם ניקח כמה דוגמאות של צילומי תדמית לנשות עסקים, תראו שיש ספקטרום רחב של מקצועות. מישהו למשל מטפלת או יש לה סלון יופי, אז אופי הצילומים יהיה שונה, כיוון שבמכון שלה אפשר להדגים את כל סוגי השירותים שבהן הן עוסקות( מסאג', לייזר, שאווה, פדיקור, וכו'), אפשר לראות דוגמא כאן או מישהי שעוסקת באיפור קבוע כאן. אולי זאת רופאה בקליניקה, ואז צריך להדגיש את הפציינטים שהיא מקבלת ועובדת איתם. ישנם מקצועות אחרים שיותר קל לצלם דווקא בסטודיו לצילום על רקע לבן או ניטרלי, כיוון שאין משרד יפה או שיש מקצוע שקרה לבטא דרך תמונה, למשל סוכנת ביטוח. יש מקצועות שלא קל לקשר אותם בתמונה ולכן עדיף להצטלם בביגוד יפה על רקעים שונים שיש בסטודיו לצילומים.
המטרה העיקרית של צילומי תדמית לנשים ולנשות עסקים זה להראות את המקצוע שלכן ונראות שלכן בתוך המקצוע על הצד הטוב ביותר מבחינת תנוחה, תאורה, ביגוד וכו' בלי קשר לתחום עיסוק שלכן ולכן דיון מקדים עם צלם יכול לעזור לו להוציא את המירב מסשן צילומים. צלם סטודיו יותר חכם ינסה לבדל אתכן מנשות עסקים מהתחום שלכן כך שהצילומים שלכם יהיו שונים מנשות עסקים אחרות.
צלם סטודיו מיומן עושה עריכה לתמונות שצילם. מן הסתם, כשמדובר על צילומי תדמית לנשים, העריכה צריכה להיות יותר קפדנית וזה שונה מהותית מצילומי תדמית לגברים, שאצלהם לוק גברי הוא טוב. כמובן שזה גם תלוי בגיל ובהרבה מהמקרים צילומי תדמית לגברים גם הם דורשים עריכה, כיוון שאנשים מעל גיל 50 כך או אחרת יהיו להם כל מיני פגמים קטנים שאני מעדיף לרטש. כמובן, שצריך לקחת את העריכה בערבון מוגבל ולא להפוך מבוגר לילד, עם זאת לשמור על באלאנס הגיוני בעריכה.
בצילומי נשים חשוב להתאים את סוג העריכה לגיל של המצולמת. כמובן שזה בא בנוסף לרגישות של צלם (בזמן הצילום) כשהוא עושה צילומי נשים לעומת צילומי גברים. קחו למשל את שתי התמונות שהעלתי למעלה. הן לא היו כאלה במקור ועברו עריכה עמוקה. מה שנעשה שם זה לא רק הלבנת שיניים מגוון צהוב ללבן, טיפול בשיער ושוונצים (בנוסף לאיפור שנעה), הורדת אזור כהה מתחת לעיניים אלא גם עוד טריק- "הרזייה", כלומר לעשות את האישה יותר צרה קצת. לפעמים גם נשים שהן צרות בגוף בתמונה יכולות לצאת טיפה יותר "רחבות" ולכן יש כלי בפוטושופ שמאפשר "לקווץ" את הגוף ולהראות אותו יותר רזה.
בצילום נשים אני משלב שיטות שונות של עריכה(בלי להכנס לשמות וניואנסים טכניים) כך שאני דיי מתאים את העריכה הדרושה למצולמת, שכל אחת מהן היא שונה במבנה הפנים, גווני עור וכו'.