צילום מכון קוסמטיקה ויופי

אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לצלם סטודיו

לפני מספר חודשים התקשרה אליי לקוחה וביקשה ממני לצלם אנשי צוות של סלון קוסמטיקה ויופי במהלך יום עבודה. היא הסבירה לי כי המטרה העיקרית בצילומים אלה הייתה לקבל תמונות בשביל הנכסים הדיגיטליים של העסק, כמו פרסום תמונות ברשתות החברתיות של העסק וכן פרסום בגוגל מפות לטובת הלקוחות הפוטנציאלים שמעוניינים להגיע לעסק. במקרה של הלקוחה הזו, היא ידעה מה היא מחפשת כאשר פנתה אליי. לעומת זאת, ישנם עסקים רבים המעוניינים ביום צילום, אבל לא יודעים מהי המטרה הסופית. על כך אסביר בכתבה זאת.

צילום עסק: רושם ראשוני

כאשר לקוחות פוטנציאלים מחפשים מידע על תחום העיסוק שלכם, או העסק עצמו, הם מצפים לראות תמונות של המתחם, הצוות או המוצר שאתם מוכרים, וכן לקרוא ביקורות של משתמשים אחרים על העסק שלכם. אלו היבטים אשר ישפיעו על התדמית של העסק שלכם, וכך הלקוחות יבחרו אם לפנות אליכם או למתחרים. אם אתם עסק קטן, שרק מתחיל את צעדיו הראשונים, כמובן שלא תקבלו עדיין ביקורות מלקוחות, אך בכל זאת תוכלו להבליט את עצמכם בעזרת תמונה של העסק.

חשבו על זה, אם המשרד שלכם מופיע ברשת החיפוש, אך אין תמונה שמייצגת אותו, אנשים רבים לא ירצו לפנות אליכם, וכך תאבדו לקוחות פוטנציאליים. זאת ועוד, אם עלתה תמונה של המשרד שאמנם נראה יפה ומטופח, אבל צולם בצורה לא מקצועית, הלקוחות יקבלו רושם ראשוני לא טוב, ויאמינו שעסק שלכם לא מקצועי, כך שלא באמת כדאי להגיע אליו לקהל שירות. לשם כך כדאי להעסיק צלם מוצרים, אשר יצלם את המוצרים שלכם ברמה הגבוה ביותר.

לעומת זאת תמונות מקצועיות של העסק, כמו גם של צוות הנהלה מעיד על רצינות. באמצעות תמונות פקשוטים של המוצרים ושל הצוות, הלקוח יכול להכיר את נותני השירות עוד לפני שהוא הגיע לעסק, ונותן לו תחושת ביטחון שהוא יודע מי יטפל בו. בנוסף לתמונות, אני ממליץ להוסיף טקסט קצר המתאר את התכונות החיוביות והערכים שלכם, כך הלקוח הפוטנציאלי יכול להתרשם לטובה.

פרסום תמונות ברשתות החברתיות

מעבר לפרסום התמונות של העסק שלכם בגוגל, כיום ניתן לפרסם דרך הרשתות החברתיות. כך לדוגמא ניתן לפרסם בדף העסק תמונה עם טקסט שיווקי שיעוררו עניין אצל העוקבים שלכם, ולבסוף להשתמש בכל התמונות שצילמתם. דרך נוסף לשווק את העסק שלכם הוא באמצעות פרסום התמונות בקבוצות ואתרים ייעודיים לעסק שלכם עם קהלי יעד פוטנציאליים. כך למשל, סלון קוסמטיקה שיפרסם תמונות בפורום למתעניינים בטיפולים קוסמטיים. כיום ישנן דרכים רבות להשתמש בתמונות שלכם לקידום עסקי, הן אורגני והן ממומן.

מה חשוב להראות בצילום?

לאחר שהבנתם למה חשוב לצלם צילומי עסק, כעת חשוב מה כדאי לצלם בעסק. התשובה תלויה כמובן במוצר שאתם רוצים לצלם. כאשר מדובר בצילום של נותן שירות, חשוב לצלם חצי גוף, ואפשר צילום תקריב אם הדבר רלוונטי לעסק. בצילומים אלה של סלון קוסמטיקה ויופי, צילמתי את כל סוגי הטיפולים שהסלון מציע. לסלון שצילמתי יש טיפול בלייזר, טיפולי שעווה, עמדת פדיקור ומניקור, טיפול פנים טיפולים לרגליים ואת כל אלה צריך להראות ללקוחות שלכם. זהו הבסיס.

 

ניתן להוסיף תמונה קלאסית של צוות הטיפול, על מנת להראות שהעסק בנוי מצוות ולא רק אדם אחד שמתפעל את המקום בעצמו.

בנוסף לתמונות של הצוות, חשוב להוסיף גם תמונות של העסק, ללא הצוות. באמצעות תמונות אלה ניתן להדגיש את החדרים והמכשור השונה, שיתנו לכם יתרון כנגד המתחרים. מבחינת התמונות של העסק, אלה נהוגים להיקרא צילום מוצרים ולא צילום פורטרט, אך גם להם חשיבות רבה בפרסום והשיווק. במקרה של צילומים אלה, היה לי חשוב להראות את המכון, אנשי צוות וטיפולים השונים שהמכון מציע. הסיבה לכך היא שהלקוחות ירצו לדעת אם יש לכם טיפול שמעניין אותם או איזה לקה שבא להן לעשות לטיפול/צביעת ציפורן.

 

צילום חדרי טיפול בעסק צילום פנים של עסק

 

 

צילום האווירה בעסק צילומי תדמית לעסק הדגמת שירות של עסק

דרך אגב, במקרה הזה סלון שלומית, בעלת הבית גם מייצרת קרמים שונים, אז כן היה חשוב לעשות צילומי מוצר, שאותן הם מתכוונים גם לצלם ביום נפרד.

 

על מנת להדגיש את היחודייות שלכם, כדאי להראות גם פינה נחמדה לפנאי

או פינת טיפולים למשל

איפה מתבצעים הצילומים?

צילומי העסק יכולים להתבצע בתוך סטודיו לצילומים, אך רק כאשר מדובר על פורטרטים של הצוות. עם זאת, ישנם מקצועות שבהם חשוב להראות את הסביבה של המקום, כמו במקרה של הסלון. ללא תמונות אלה, לא היה ניתן לראות את סוגי השירות שהמכון מספק, ולכן תמונות פורטרט כשלעצמם לא היו מספיקות. לכן, במקרה הזה היה צריך להגיע לבית העסק עם כל הציוד.

עם זאת ניתן לשלב בין צילומי חוץ וצילומי אולפן. בשלב זה, הלקוח מגיע לסטודיו בשביל צילום קצר של כשעה, על מנת לצלם תמונות שלו או של הצוות בעזרת צלם פורטרטים. לעומת זאת, תמונות של המשרד או השירותים שאתם מספקים, לצלם במשרד. הסיבה לשילוב היא מפני שלקוחות רבים לא יכולים להראות בצורה מלאה את סוג שירות שאתם מספקים, ולכן הם מעדיפים לצלם שילוב של שניהם.

כמו כן ייתכן כי מספר תמונות של הצוות ביום צילומים לא יצאו לטעמו של הלקוח, ולכן במקום לקבוע עוד יום צילומים בקליניקה, אפשר להביא את הלקוח ליום צילום באולפן של הצלם על מנת להוציא את התמונה המתאימה.

לסיכום

צילומים לעסק יתאימו לכל בעל עסק וחברה שמעוניין לקבל תמונות של צלם תדמית אשר אותן ניתן להציג ברשתות החברתיות וברחבי הרשת. חשוב לצלם תמונות מעניינות, בעלות ערך, ומקצועיות שידגישו את היתרונות של העסק שלכם.

 

מושגים בצילום- מדריך לצלמים המתחילים והמתעניינים מושגים בצילום- מדריך לצלמים המתחילים והמתעניינים קומפוזיציה בצילום היסטוריה של צילום מוצרים, לא רק בסטודיו לצילום