כל בעל עסק בעל אתר אינטרנט שמעוניין למכור מוצרים צריך צילום לאתרי אינטרנט. מעבר לכך שהתמונות מביאות מידע אסתטי על המוצר ללקוח, ישנן עוד מספר תועלות חשובות.
ראשית, צילום איכותי ישפר פלאים את יחס המרה ויעודד רכישות. כל לקוח פוטנציאלי אשר מתעניין במוצר מסוים, ירצה לדעת כיצד הוא נראה, מהם התכונות שלו וכיצד הוא פועל. תמונה איכותית יכולה להראות את תכונות אלו כך שהוא יהיה ברור ללקוח לפני הרכישה. למעשה, המרה היא השורה התחתונה, שאליה כל אתר מכירות מעוניין להגיע.
תוכן עניינים
בנוסף, בעידן האינטרנטי של היום, לא חסרים אתרי מכירות באינטרנט בעלי צילום לאתרי אינטרנט. בכלל, עומס המידע באינטרנט הוא גדול ובכל מקום לקוחות מקבלים הרבה מידע. את המידע הזה הם צריכים לסנן בצורה ויזואלית בשביל למצוא מוצר שמתאים להם. לפיכך, ככל הצילומים יצליחו למשוך יותר תשומת לב, כך גדל הסיכוי להשיג מכירה באתר זה, ולא באתר מתחרה. גם אם הגולש יחליט שלא לרכוש ברגע זה, תמונה איכותית עשויה להיחרט בזיכרון ולהביא אותו להמליץ על החנות ואולי לחזור אליה בעתיד. כמובן שגם אלמנטים ויזואליים אשר מייחדים אותו, עשויים גם כן לקבל ביטוי בצילומים. באמצעות תמונות אלה תגבר מודעות הציבור למותג.
בתחום צילום לאתרי אינטרנט, חשוב לשים לב ולהדגיש מהם יתרונות המוצר, כמו פיצ'ר מיוחד שמגדיש אותו כנגד המתחרים. בשלב זה, ניתן לבקש מהצלם להגדיש חלקים אלה, בצורה שתעזור למכירות. כמובן שבאופן כללי צילומים אלו ישפרו את התדמית של המותג. הסיבה לכך היא שצילומים מקצועיים משדרים רצינות והשקעה מצד העסק שמפעיל אותו. שכן הוא מעוניין להשקיע את כספו בפרסום ולא פשוט להעלות אותו לאתר. תמונות מקצועיות יביאו, כאמור, לשיפור יחס ההמרה, קנייה והרחבת לקוחות. לקוחות מרוצים אף ישמחו להמליץ על המוצר לחבריהם ברשתות החברתיות או פנים מול פנים, או שירצו לרכוש אותו פעם נוספת בשביל עצמם.
זאת ועוד, צילום לאתרי אינטרנט בצורה מקצועית עשוי לסייע בצמצום מקרים שבהם מוצרים מוחזרים אליכם, בגלל שהם נראים שונה ממה שהלקוח ציפה, או אינם פועלים כראוי. עוד בשלב הצילומים, חשוב לשמור על שקיפות מלאה של המוצר, מפני שלקוחות מעריכים צילומים אוטנטיים של מוצרים.
הנושא של צילום מוצרים לאתרי אינטרנט או לכל פלטפורמה אחרת, למעשה רחב למדי וכולל היבטים רבים שצריכים לשים אליהם. בראש ובראשונה, לסוג הצילומים יש חשיבות רבה בתוצר הסופי ותמונת המוצר. כאשר מדובר על צילומים פשוטים, אלו עשויים להיות בקומפוזיציה פשוטה למדי, מהסוג שמכונה פקשוטים (packshots). בתחום צילום לאתרי אינטרנט, מדובר בתמונה פשוטה, ללא עריכה באמצעות תוכנה, או לעיתים עריכה קלה. אך למרות שאלו נחשבים כצילומים פשוטים יותר, גם בהם הצלם חייב לדעת היטב מה הוא עושה. למשל, עליו לבחור תאורה מתאימה וזוויות הצילום, אשר מספקים את התוצאות הטובות ביותר.
בתחום צילום לאתרי אינטרנט, קיימים גם צילומים מורכבים של המוצר, הכוללים הוספת רקע מעניין שידגיש אותו. לעיתים קרובות צלמים אף מוספים אביזרים או אנשים שמשתמשים במוצר. כך למשל, בתחום צילום טבעות, דוגמנית יכולה לענוד תכשיט על האבצע. זאת על מנת להראות כיצד הטבעת תראה בשימוש, ולא רק בצילום פשוט. דוגמא נוספת ניתן לראות בצילום נרות בניחוח פרחים, בהם אפשר לצלם נרות עם מספר עלי פרחים ברקע. בסופו של דבר, הצלם צריך להחליט כיצד להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר, ולמצוא אביזרים ורקעים מתאימים, זאת כמובן בעזרת בעל העסק.
מעבר לסוג הצילום, צילום לאתרי אינטרנט חייב לכלול גם עקביות. הכוונה היא צילומים אלו צריכים להיות עקביים מבחינת הסגנון והקומפוזיציה. בשלב זה, עדיף לא לשלב מספר סגנונות צילום או רעיונות שונים אשר יזיקו למוצר כי תשומת הלב של הלקוח תעבור לאלמנטים לצד המוצר, והוא לא יתמקד במוצר עצמו שהתמונה באה לשרת.
למזלנו, פעמים רבות סטודיו לצילום, ובמיוחד צלמים מקצועיים, יכולים לספק שירותים נוספים לעסקים שמעוניינים בשירות צילום לאתרי אינטרנט. כך, במקום לשלוח תוצרים לאחר סיום הצילומים, צלמים רבים יעבדו ימים כלילות בשביל לערוך תמונות שצולמו, על מנת שיתאימו לאתר האינטרנט של הלקוח. זאת ועוד, צלמים מקצועיים רבים יכולים לספק שירותים נוספים לעסקים כמו צלם תדמית, צילום מוצרים, וכדומה. כך שאם יש ללקוח מספר מוצרים שהוא רוצה לפרסם, עדיף לעשות זאת אצל צלם מקצועי אחד אשר יספק לו את כל השירותים הרלוונטיים.