תוכן עניינים
צילום מסחרי הוא צילום של מוצר או שירות של חברה כדי להראות את המאפיינים הכי טובים של אותו מוצר/שירות שיכול לגרום לצופה בתמונה לקנות. זהו כלי שיווקי שיכול למקסם את המכירות שהמטרה הנוספת שלו היא לקדם את המוצר שלכם(או השירות), לתמוך בעסק כדי לקבל רווחים בין אם זה צילום מוצרים, צילום Life style למותגים, צילום אופנה, צילום פקשוטים וכו'. הרבה עסקאות של פעם שהיו נסגרות פיזית במקום עברו לאונליין ולכן נוכחות ויזואלית של המוצר שלכם או שירות שאתם נותנים נהייתה הכרחית.
הצילום המסחרי יכלול צילום סטוק איכותי של מוצרים או שירותים או תמונות שמקדמות את העסק שלכם. הצילום המסחרי שם בפוקוס את המוצר לעומת הצילום לפרסומות שהמטרה שלו להביא למודעות על אותו המוצר או השירות כדי למכור את הרעיון. צילום מסחרי יכול לכלול צילום פנים וצילום אדריכלות, צילום ספורט, צילום תכשיטים, צילום כללי של מוצרים, צילום מכוניות וכו'. לכל סוג צילום לתחום הספציפי נדרש צלם עם התמחות אחרת וכישורים נדרשים באותו התחום. למשל צלם סטודיו יבצע צילום מוצרים, תכשיטים, צילום אוכל וצילום פורטרטים עסקי לשימוש מסחרי.
צלם מסחרי יכול להדגיש ולהביע את הערכים של החברה דרך התמונות שיפיק עם תאורה מצוינת וטכניקות צילום מתקדמות ויצירתיות כדי להעביר מסר שהעסק רוצה להעביר. צילום טכני נטו זאת התחלה טובה, אבל להעביר ערכים בתמונה- זאת כבר משימה יותר קשה לביצוע. לצלם צריכה להיות תשוקה (passion) לצילום כדי להגיע לתוצאות הרצויות וליצור תמונות מרהיבות בפן הויזואלי.
הצילום המסחרי שם דגש על המאפיינים הכי טובים של המוצר שאתם מוכרים. כשיש לכם מוצר שאתם מנסים למכור, אתם יכולים לספר במילים על המוצר ועל הפרויקט שלכם אבל איך להביע את זה בצורה ויזואלית מעניינת? בשביל זה יש את הצלם המסחרי- הוא מצלם את המוצר שלכם בצורה שתגרה את הצופה.
אפשר להשתמש בצילום מסחרי לפרויקטים מגוונים, כשאתם מנסים למכור כלי נגינה למשל או להדגים שירות הובלות כשירות. היצירתיות של צלם מסחרי יכולה להביא את הראיה שלו(vision) שיכולה לתרום לשיווק המוצר או השירות שלכם.
התוצרים של צילום המסחרי יכול בסופו של קמפיין להביא לכם לקוחות חדשים. הקמפיין יכול להיות משומש בחומרי שיווק, דפוס, פרסומות בגידיטל, שלטי חוצות, פלטפורמות סושיאל של רשתות חברתיות או מקום אחר שבו נמצא הלקוח שלכם.
צלם סטודיו יתמקד יותר במוצר עצמו ומאפיינים שלו ובתאורה כשמודבר על צילום מסחרי. עם זאת כשמדברים על צילום פרסומות המטרה היא להעביר מסר רגשי בתמונה עם אופציה לספר סיפור על המותג או המוצר.
בצילום מסחרי הצלם נדרש להביע את הויז'יון(vision) של הלקוח או להמציא קונספט עבור הלקוח. בשביל זה צלם מסחרי או צלם סטודיו צריך לקבל מידע חיוני מלקוח כדי להביא תוצאות נדרשות. לפעמים העבודה היא מול איש קראייטיב (art director) בחברות יותר מבוססות וסולידיות שיכול לבוא מראש עם סקאצ'ים ותיאור שמבוסס על אסטרטגיה של של המותג והקהל שלהם והמשימה של צלם תהיה להביא את הרעיון לחיים.
צלם מסחרי יכול להיות מועיל לחברות מיתוג שעושות תהליך מיתוג עסקי לחברה חדשה או חידוש מיתוג לחברה קיימת. כמו כן, הצלם יהיה מועיל לחברות פרסום ושיווק בגידיטל ובדפוס ולחברות שאין להן קשר לפרסום או שיווק, אך כאלה שיש להם איש שיווק בתוך החברה שדואג לחומרים ויזואלים כדי לקדם את העסק. סוכנויות קריאייטיב גם יקבלו ערך מצלם מסחרי.
צילום מוצר קטן מעולם של צילום תכשיר רפואי
צילום "מוצר" ענק לעומת הקודם, צילום רהיטים
ישנם כמה קטגוריות עיקריות
ישנן גם תתי התמחויות, למשל צלם מוצרים שמצלם רק תכשיטים. או צלם ביוטי וקוסמטיקה – שמצלם רק מוצרי קוסמטיקה וביוטי ומשלב דוגמניות של מייקאפ, מוצרי עור (skincare) ודוגמניות עבור פרסום ושיווק.
יהיו גם צלמים שמתמחים בצילום טכנולוגי של אלקטרוניקה – כל הקשור לאביזרים ומוצרים אלקטרוניים, גאד'טים, לוחות חשמל וכו'. חברות שעוסקות במחקר וטכנולוגיה (אוניברסיטאות וחברות הייטק, בתי חולים) ירצו לקבל תמונות עם איכות גבוהה בכדי ללכוד את מומחיות של החברה כולל הציוד מיוחד. בקטגוריה זאת נכנס גם צילום ציוד הנדסה (למשל לוחות חשמל של מעליות) של החברה או תהליך הנדסי או שירות של הנדסה
התמנות נוספת היא של צילום ציוד רפואי – תיעוד של מתקני בריאות כמו בתי חולים וקופות חולים, מפעלים רפואיים, תיעוד תהליכים רפואיים(medical), ציוד רפואי לשימוש של תעשיות בריאות ותעשיית תרופות.
התמחות נוספת – צילום תעשייתי- צילום זה מתעד סביבה תעשייתיים, צילום ציוד תעשייתי, תהליך של ייצור ואווירה במפעלים. באופן כללי, צילומי אווירה תמיד יכולים לתת ערך מוסף לבנק התמונות שתפיקו ביום צילום.
השימושים הם רבים, להלן כמה דוגמאות נוספות
אפשר להתבונן בתיק עבודות של צלם. כמו כן, אפשר לדבר עם צלם כדי להבין איך הוא מציג את הראייה שלו על המוצר או השירות שאותו אתם רוצים לפרסם. האם זה צלם מקובע והולך לפי הגדרות שלכם או צלם שיכול להציע דרכים יצירתיות כדי לבטא את הייחודיות של המוצר או שירות שאתם נותנים? לשם כך, יש לשוחח עם צלם כדי להבין את הראיה שלו. לפעמים הלקוח יכול להביא סקצ'ים(sketch) ואז הצלם מבצע בדיוק לפי מה שתוכן אך עדיין יכול להיות דיי יצירתי בגישה שלו של הקומפוזיציה או של תאורה.
מספר נקודות נוספות:
בנוסף לגיבוש הרעיון, צלם מסחרי ידון עם לקוח בנושא התקציב וזמנים בהם יש לבצע את הצילומים. ככל שהתקציב יותר גדול, ההפקה יכולה להניב תוצאות מרשימות יותר. כמו כן יתכן וחברה רוצה להכניס סגנון מסוים, רגש והנחיות אחרות שמתאימות לאותו הצילום.
שלב ביניים של צלם מסחרי הוא הכנות ליום צילום , כל הקשור ללוגיסטיקה של סשן(session) צילום, בין אם בחירת מקום לצילום( סטודיו לצילום או לוקיישן חוץ), אוכל -אם מדובר במודליסטים/צוות הפקה, אביזרים (props) אם זה לצילום מוצר, כל הציוד הנדרש (תאורה ואביזרי סטודיו אחרים).
אדפטיביות/התגשמות עם לקוח – צלם מסחרי צריך להתאים את עצמו ולהיות ורסטילי כלפי לקוחות שונים ותעשיות שונות. צילום סופגנייה עבור רשת מאפים ידועה יהיה שונה מצילום תרופות וציוד רפואי שם הדיוק הטכני וקומפוזיציה תהיה חשובה יותר, כמו גם הצבעים. צילום של אוכל יהיה יותר לכיוון צבעוני וציוד רפואי פחות יתמקד בצבעים אלא במאפיינים של אותו תכשיר, תרופה או מכשיר רפואי. צלם מסחרי יודע לעשות גם קומפוזיציות מורכבות במידת הצורך. כמובן ששלב העריכה (הפוסט פרודקשן) הוא הכרחי בכל צילום מסחרי, כי לרוב אין כמעט צילום שלא דורש ריטוש ויוצר מושלם במצלמה. כמה שרמת הצלם יותר גובהה ככה ידרש פחות ריטוש. מעט מהצלמים העולמיים אפילו, יכולים להשוויץ בכך שלא היה להם צורך בריטוש התמונות שצילמו, קל וחומר כשמדובר על שיטת ה composite בהם מחברים תמונות שונות עם תאורה שונה כדי לקבל תמונה אחת מושלמת.
בריף- תמיד כדאי לבדוק אם יש brief או תדריך ממישהו בחברה כמו art director או איש שיווק בחברה. כמו כן, כדאי לבדוק מהו הפורמט וחיתוך הסופי שהתמונה מיועדת לפרסום, האם זה יחס 4:3 או יחס אחר כלשהו. זה חשוב כי זה מאפשר לצלם סטודיו מראש להתכונן ולהשפיע על קומפוזיציה שיש ללקוח בראש. אם התמונה מיועדת לעמוד כפול במגזין או כתמונה אנכית לרשת חברתית.
סגנון צילום של צלם הוא חשוב עבור צילום מסחרי. לכל צלם יש "קו ראייה" של איך הוא רואה את הדברים ואיך הוא יכול להציג את המוצר שלכם בצורה יכול או לצלם את השירות שלכם בצורה שמעבירה את המסר. צלמים שונים בסגנון שלהם, זה יכול להתבטא דרך הקומפוזיציה ואיך הם מסדרים את המוצרים, לפעמים צלמי מוצר יהיו שונים כי כל הצילומים שלהם יהיו צבעוניים. יהיו צלמים פורטרטים שיצלמו תמונות נקיות ויש כאלה שיצליחו להביע את הרגש של המצולם, זה גם סגנון, פוזות לא שגרתיות או העמדה אחרת, לבוש אחר, או אולי סוגי רקעים שהצלם בוחר, אחד יבחר רקע טקסטורה מבד ואחר יבחר רקע חלק מנייר. כל אלה משפיעים בסופו של דבר על סגנון של צלם.
גם דרך העבודה שלו עם לקוח, אם זה צילומי תדמית ופורטרטים עסקיים, איך הוא מדבר עם לקוח או איך הוא "מפעיל אותו", איך הוא מכוון אותו בתנוחות.
מאידך, איזה רקע הצלם ישים כשיצלם מוצר, האם על רקע אורגני או רקע מלאכותי של פרספקס(לוח אקרילי שמחזיר השתקפות) והאם תהיה ברקע תאורה ואיזו?
לא משנה מה העסק מוכר, התאורה היא גם סגנון של צלם. יש צלמים שינסו לרכך את התאורה ויש כאלה שאוהבים לצלם עם תאורה קונטרסטית ורואים את זה בתמונות, הסגנון של תאורה שונה. התאורה היא אחד הדברים העיקריים בצילום, בנוסף לקומפוזיציה. בלי תאורה או תאורה טובה לא תהיה תמונה. אם אתם תתחילו להסתכל על תאורה, על הצל וכו' תתחילו לזהות את הסגנון של אותו הצלם וסגנון זה יכול להשתנות מצלם לצלם.
השימוש המסחרי בתמונות למטרות פרסום או שיווק דורש רישיון שימוש, כלומר הצלם מעביר זכויות שימוש ללקוח לפי ההסכם. לכל תמונה שנמכרת ללקוח אפשר להביא מגבלות שונות והסכמות שונות בנוגע לזכויות שימוש בתמונות. כשצלם מסחרי נותן רישיון לתמונות שלו, הן כוללות תשלום על השימוש כתלות בכמות שנים/ללא הגבלה, שימוש לסושיאל או גלובלי לפרסומות בכל המדיות האפשריות, שלטי חוצות, עיתונים וכו'
בנוסף לתקשורת עם חברות פוטנציאליות שאיתן הצלם רוצה לעבוד, ומתן רעיונות כשכבר יש לקוח עם מוצר, צלם טוב ישראל הרבה שאלות כדי להבין על החברה, על המוצרים שלהם ויעדים שלהם, וככל שיבין יותר את הלקוח, יגיע לתוצרי צילום יותר טובים. שאלות טובות הן איזה תמונות מהעבר הלקוח אוהב, מה מטרת הקמפיין הנוכחי, איזה תגובות החברה רוצה לקבל מהצופים ועוד.
אחרי שכל הרעיונות גובשו, הצלם יבצע את הצילום של אותו המוצר בסטודיו לצילומים. יתכן וזאת תהיה הדגמת של שירות עם דוגמן או הדגמת של שימוש במוצר עם דוגמנית, יום צילום עם מודעות למטרות שהוצבו והוגדרו לקראתו, שימוש בתאורה המתאימה לאותו סשן צילום. אולי הצילומים הם בחוץ, כך שהגישה לציוד תאורה ולוגיסטיקה תהיה אחרת מאשר אם הצילום יתבצע בסטודיו לצילום.
צלם מסחרי יבצע עריכה לתמונות. כתלות בפלטפורמות שימוש, העריכה תהיה בהתאם. אם זאת תמונה לפרסומת, הצלם ישקיע יותר זמן בלרטש את התמונה הבודדת. עם זאת, אם אלה צילומי לייף סטייל, תידרש עריכה יותר קלילה. בצילום מוצרים למשל, העריכה לרוב תהיה מאוד מוקפדת, אלא אם אלה צילומי פקשוט פשוטים. לרוב צלם מוצרים ישקיע הרבה זמן בלרטש את תמונות המוצרים, זה תורם ללקוח ומציג את הצלם ברמה מסוימת של מקצועיות. צילום לדפוס ולפרסומות יהיה יותר עמוק ומלוטש.
שלב אחרון הוא מסירת תמונות בפורמט המתאים, זה יכול להיות לדפוס או לדיגיטל ,הפורמט וממדים אחרים, צלם סטודיו יספק את הפורמט המתאים.
אדפטיביות ופתרון בעיות היא תכונה חיונית של צלם מסחרי, הרי שלא תמיד התנאים הם אידיאלים בזמן הצילום, למשל תנאי תאורה או מקום מוגבל כדי לשים תאורה במקום הרצוי, הצלם צריך להסתגל למצב ולהציע פתרון יצירתי לבעיה בצורה הטובה ביותר, כשאין לו שליטה מלאה כמו בסטודיו לצילומים.
לתכנון הצילום המסחרי יש חשיבות רבה, כי התכנון משפיע על התוצאה הסופית ועד כמה הלקוח יהיה מרוצה מתוצרי הצילום. תכנון לצילומי תדמית ומוצר שונים, העקרונות דומים, אך לכל אחד דברים ספציפיים משלהם.
קונספט: המסר הויזואלי בצילומי תדמית עסקיים וגם בצילומי מוצר חשובים מאוד. למשל אם מחליטים לצלם בושם לפרסומת, צריך להחליט על איפה יהיה מקום ריק לטקסט שיושתל לפרסומת בהמשך, הקומפוזיציה של המוצר וזווית שממנה הוא יצולם, האם ישולבו אביזרים שתורמים לתמונה הסופית. בצילומי תדמית הקונספט גם חשוב, כיוון שבנוסף לצילום הבסיסי על רקע חלק, אפשר להמציא רעיון לאותו הלקוח והעיסוק שלו, לנסות להשתמש באביזרים או בביגוד או בתנועות ידיים/תנוחת גוף, כל אלה יכולים לתרום לרעיון שידגיש את התדמית ועיסוק של החברה בנוסף לכך שצריך להתחשב בביגוד וקוד אתי של אותו בעל מקצוע, להתאים מאפרת ליום צילום וכו'. ואם אלה צילומי אוכל, אז שימוש סטייליסטית, משהו שיכול להפוך תמונה פשוטה למדהימה. ישנם מותגי מוצר שהמסר הויזואלי, גאמת צבעים או ערכים של מותג חשוב שיועברו בתמונות (דרך איש קריאייטיב בחברה) וצלם מסחרי יתחשב בכך.
בחירת רקעים: תכנון וחשיבה רקע הצילום חשוב מאוד. בכל תחומי הצילום המסחרי, רקע הוא בעל חשיבות רבה. בין אם זה צילום במפעל(צילום תעשייתי), צילום פורטרט עסקי, צילום אוכל או תכשיט, בכולם הרקע הוא קריטי. בחירת רקע מתאים זה לא דבר בנאלי. לפעמים יש רקעים מאוד "רועשים"(busy background) שלוקחים על עצמם תשומת לב רבה, צלם סטודיו מקצועי ידע לשלב את הרקע הכי טוב לאותה הסיטואציה. בצילומי אוכל למשל, הרקע לפעמים זה שולחן במסעדה ולפעמים זה בד או בול אץ, רקע יותר כהה לרוב מהמנה עצמה, כדי להדגיש דווקא אותה. בצילום תכשיט ומוצר הרקע צריך להיות עדין, כזה שלא ימשוך לעצמו תשומת לב אלא על המוצר עצמו. צילום תדמית עם זאת אפשר לצלם בשני וואריאציות עיקריות, רקע חלק נקי וזה מעולה לאתר/פרסומות או רקע של משרד, שמשתלב יפה מאוד בצילומי פורטרט עסקיים.
שיקולים טכניים: יש כל מיני שיקולים טכניים שגם אותם צריך לתכנן. למשל, אם תהיה הדפסה מוגדלת, כדאי להשתמש במצלמה עם רזולוציה גבוהה, במיוחד אם עושים צילום רפרודוקציה לציור. כמו כן, העידן האינסטגרם ופייסבוק, כדאי לקחת בחשבון האם יהיה צילום אופקי או אנכי או צילום אופקי שיחתך לאנכי. יש גם חשיבות לפורמט עצמו של התמונה, האם לדפוס או לאתר ועוד היבטים טכניים נוספים. שקול טכני נוסף במידה והלקוח נמצא בסטודיו ומצלמים מוצר, אפשר להראות במסך גדול ע"י שידור תמונות למחשב. ישנם מלא נקודות למחשבה והכל בא מהקלט הראשוני של לקוח שצריך צילום מקצועי. לכן שאלות סרק בואצאפ מלקוח שלא מעוניין להתקשר ולדבר על הצילום שצריך, ששולח בואצאפ הודעה "כמה עולה" בלי להסביר בכלל על מה מדובר, כמויות שיש לצלם (אם מדובר בצילום מוצרים) וכו' מצביע היום על הרבה לקוחות לא רציניים שהחליטו לעשות סקר שוק סתמי, בלי לפרט בכלל איזה סוג צילום צריך לבצע ובלי שראה תיק עבודות של צלם סטודיו. יש מגמה כזאת היום וחבל. לקוח רציני זה אחד שדווקא שיקולים טכניים חשובים לו, כמו גם התכנון, הדיוק בצילום וכו', רק ע"י הבנה טובה של צילום מסחרי שדרוש ללקוח, צלם סטודיו בכלל יכול להגיע אם הוא יודע לעמוד בציפיות של הלקוח, ואם כן, התוצאות יהיו טובות, כי היה תיאום ציפיות מעולה בהתחלה.
גם בעלי עסקים בודדים שהם עצמאים וגם חברות, צלם מסחרי יכול לשמש כיועץ ויזואלי, שיבין את האסטרטגיה של הגאנט הויזואלי של הלקוח ויתאים את צילום סטודיו ליעד העסקי שאליו החברה/יועץ עסקי/איש יח"ץ רוצה להגיע עם החברה שלו. בהרבה מהפעמים הלקוח הממוצע יודע רק להגיד שהוא צריך "צילום X", בלי אפילו שיש לו רפרנסים למשהו שאהב או ראה. מעורבות עם לקוח פוטנציאלי בשלבי התכנון עוד לפני יום הצילום, כשותף אמיתי, רצון להקשיב לדרישות שיווקיות מראה שיא מקצועיות של צלם מסחרי.
בתכנון צילומים מסוג זה, חשוב להימנע מטעויות נפוצות ולתת מראש מענה לאתגרים השונים. האתגרים הטכניים והיצירתיים עשויים להיות למשל ההחלטה על קומפוזיציה או על שימוש באביזרים וברקע. חשוב ומאתגר במיוחד, לקלוע בדיוק למה שהלקוח רוצה.
במקרים שבהם זאת לא מכירה חד פעמים של מוצר, אלא אותו מוצר שקונים אותו הרבה, השקעה בצילום מוצרים היא מוצדקת. צילום בסטודיו גם מראה את המוצר עצמו בצורה מקצועית, ויגרום ליותר מכירות מאשר צילום עצמי או ללא צילום בכלל. הנראות של המוצר שמצולם בצורה מקצועית גם ימחיש ללקוח על איכות המוצר שלכם ויכול לעלות מכירות, מה שבסוף תורם לרוויות הלקוח שהזמין צילום מוצר וכיסא את ההוצאות מהמכירה הראשונה של מוצר (בהנתן שהוא עולה יותר מ 40-50 שקל). כמו כן, צילום מוצר בצורה מקצועית יגרום ללקוח שגולם באתר של החברה להישאר בו יותר ולראות יותר תמונות איכותיות של מוצרים שמעניינים אותו (לעומת מצב שלא התרשם ועזב מייד את האתר), לכן גם תמונות "שער" של קטגוריות של מוצרים לא פחות חשובים מאשר של המוצרים עצמם.
בנוסף, בלשונית "צילום לאמזון" ו"צילום לאתרי אינטרנט" יש הנחיות ספציפיות לפלטפורמות מסחר אלקטרוני וחנויות מקוונת בפרט.
צילום עסקי טוב יכול להתחבר לאסטרטגיית המיתוג הקיימת של העסק. למשל בכל הנוגע לזיהוי מיידי שלו, דרך המראה המוכר של הלוגו, אוסף הצבעים שבו העסק מתמקד בחומרים השיווקיים שלו, צורות מיוחדות של המוצרים שלו, ביגוד אחיד של העובדים ועוד. צילומים יכולים להעביר גם תחושות ורגש ולכן הם עשויים לקדם גם חיבור רגשי עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי.
תמונות מקצועיות ובאופן כללי, גישה מקצועית לגבי איכות הצילומים מצביע על עסק שחשוב לו מעצמו. כל עסק כזה, גם אם בן אדם אחד או חברה, מבינה עד כמה תמונות מקצועיות הן ייצוג של המותג, שמעברות מסר חיובי בלבד. אתם רוצים להעביר רק מסר חיובי ומקצועיות. כמובן שתמונות מקוריות, לפי תכנון צילום מסחרי שקראתם למעלה, שיכול להפיק תמונות מקוריות הוא בעל חשיבות עליונה ואין מקום לקניית תמונות סטוק גנריות(שיקנו עוד מיליוני בוני אתרים אחרים/יועצים עסקיים או חברות עצמן). אתם לא רוצים להיות כמו כולם, אלא תמונות מקוריות, שמייצגות את העסק שלכם בגאווה. הרבה פעמים אני נתקל בתמונות גנריות באתר יזה ישר קופץ לעין, לא רואים את העסק עצמו מרוב הגנריות הזאת. עם זאת, כשיש לכם קונספט, רעיון להציג את המותג שלכם בצורה מקורית וייחודית, אף אחד לא יבלבל אתכם עם האחרים.
אסטרטגיית צילום בשת"פ עם צלם מסחרי, יכולה לספק לכם מקבץ גדול של תמונות לכל העמודים באתר, פליירים וחומרים פרסומיים, יחסי ציבור עם תמונות ייחודיות לכם. זה יכול לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם לא רק באתר אלא גם בפלטפורמות רשתות חברתיות, בלוגים, חומרי דפוס ומשפר על הדרך את ביצועי SEO(קידום אורגני) שלכם באינטרנט. לא רק באתר שלכם, אלא גם ברשתות חברתיות, תמונות איכותיות (לצד קופירייטינג מעולה) יעלו לכם מעורבות של לקוחות פוטנציאלים. כמו כן יש כמה טיפים בנוגע טכניים עבור SEO לתמונות עצמן שצלם מסחרי יכול לתת לכם.
בבחירת צלם מסחרי(בין אם צילום תדמית, מוצר וכו') חשוב לבחור צלם שתרוצו איתו לאורך זמן. זה יספק עקביות מותגית. למשל אני שומר את ההגדרות של צילומים טכניים שאני עושה ויכול אח"כ לשחזר את אותה התאורה/זווית וכו', משהו לא הרבה צלמים מקצועיים אפילו עושים את זה.
מבחינת ייצוג המותג ושמירה על אמון לקוחות, ישנו גם היבט מסוים של אתיקה: בצילום משתדלים לשפר את התוצר הוויזואלי ככל הניתן, אבל מבלי שהצילום יהיה מטעה. כלומר, אפשר לבצע תהליכים מורכבים למדי של ריטוש תמונות, אך משתדלים שלא לעבור את הנקודה, אשר ממנה והלאה התמונה תטעה את הצופים.
בין אם מדובר בהפקת סרטון תדמית לחברה או צילום של הפקת מוצר לשוק או שירות מסוים, סטודיו לצילום מקס עובד בשיתוף פעולה עם צלמי וידאו שמתמחים בהפקה מקצועית של וידאו ועריכה שלו, החל משלב בניית אסטרטגיה לסרט, בריפים, לוחות השראה, תכנון יום צילום לפי הקונספט של הלקוח ושלב אחרון של עריכה. השירות ניתן רק כחלק מחבילה שתמיד בבסיסה כוללת צילומי סטילס מקצועיים.
השימוש ברחפנים מספק אפשרויות נוספות בצילום מסחרי (אם כי הוא לא נפוץ לצילום מוצרים ושירותים).
יש אפשרות לשלב צילום סרטונים קצרים של מוצר מסבוב בקובץ וידאו קצר. זה יכול להיות מוצר קטן כמו תכשיט או מוצר יותר גדול עד לחבילת קורנפלקס. גם שירות זה ניתן רק עם בסיס של צילום סטילס מקצועי.
נושא גיבוים הוא סופר חשוב, גם עבור הלקוח. לא פעם הלקוח לא הוריד תמונות, איבד וכו' והלקוח מבקש מצלם לשחזר אותן. לכן, נושא הגיבוי הוא קריטי כשמדובר בצלם מקצועי. גיבוים של חומרי צילום במקומות שונים ולא רק במחשב מבטיח שהחומרים לא ייעלמו. המצלמה ועדשה יכולה להישבר ואפשר להחליפן. עם זאת, אם נאבד החומר, זה מקום ללא מוצא. דיסק קשיח חיצוני או גיבוי בענן זאת אסטרטגיה טובה של צלם סטודיו מקצועי.