בין אם מדובר במזון, מוצרי קוסמטיקה, אופנה, אביזרים, גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, או פורטרטים לצורך קידום חברות – הצילום המסחרי המקצועי הפך להכרח ולתנאי להצלחה בעולם המודרני. הצורך של הצרכן במענה צילומי מקצועי אשר עונה על הצרכים השיווקיים וגם מביא איתו טאץ' ייחודי מחדד את השאלה: מיהו צלם מקצועי, איך בוחרים אותו ומה התכונות הנדרשות ממנו?
כל בחינה של הצלמים המסחריים הגדולים בתבל תגלה כי יש להם מכנה משותף אחד, מעבר ליכולתם הטכנית: הם ניחנו ביצירתיות, דמיון, יציאה מהקופסה, הפתעה של הצופה, מקוריות ועוצמה של צילומיהם. כי צילום מקצועי הוא שילוב של אמנות ומדע.
בין אם מדובר בצילום סטודיו, צילום מסחרי או כל צילום מקצועי אחר, המיקוד והמומחיות של הצלמים נבדלים באופן משמעותי, כשכל אחד מהם מביא את כישוריו הייחודיים. הגדרת הגג של המונח צלם מקצועי מתייחסת אמנם לכל מי שמקצועו הצילום – בין אם מדובר בצילום חתונות, נופים, בניינים, מזון או מוצרים – ויכולתו לספק תצלומים באיכות הגבוהה ביותר תוך מענה על צורכי הלקוחות. אבל בתוך המקצוע הזה תחומי העיסוק רחבים מאוד ודורשים התמחויות ספציפיות ויכולות מיוחדות.
תוכן עניינים
בין אם מדובר בצלמים שצמחו כעוזרים בסטודיו של צלמים מקצועיים, ובין אם בבוגרי בתי ספר גבוהים לצילום – המיומנות הבסיסית הנדרשת מצלם מקצועי היא היכרות עם מצלמות, עדשות, ציוד תאורה והבנת עקרונות של חשיפה, מיקוד ועיבוד צילומים ממוחשב. הטכניקות השונות אמורות לענות על צורכי הלקוחות בכל סביבה שהיא, החל מהסטודיו שבו לצלם יש שליטה מלאה על המתרחש, וכלה בתאורת חוץ משתנה. המיומנויות הטכניות הללו נרכשות תוך לימוד מתמשך והתעדכנות אינסופית בחידושי שוק המצלמות וציוד הצילום.
קומפוזיציה: כל אחד יכול לצלם, אבל רק הצלמים המקצועיים הטובים באמת הם גם מאסטרים של קומפוזיציה של הצילום. הקומפוזיציה והפרספקטיבה הן חלק מהאמנות, ויכולה להיות הגורם המבדיל בין צילום מרתק גם בתנאי תאורה פחות טובים לצילום שגרתי, גם אם איכותי וחד.
אור: היכולת של הצלם "לראות את האור" היא דבר הנלמד מתוך ניסיון מקצועי רב. בין אם מדובר באור טבעי או מלאכותי – היכולת של הצלם המקצועי לתפוס אובייקט (דומם או חי) באופן המיטבי קשורה ליכולת לראות את האור הנכון. המיומנות הנרכשת הזו היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שמבדילים צלם מקצועי טוב באמת מצלם מקצועי רגיל. למעשה, גדולי הצלמים – בין אם אמנותיים או מסחריים – נבדלים מאלה שפחות טובים קודם כל בשימוש שלהם באור (וצל) כדרך לשלוט גם בעומק השדה והממדים.
צבע: תורת הצבעים מורכבת מאוד, והיכולת להשתמש בה נכון יכולה לעשות את כל ההבדל בין צילום לצילום, משום שצבע פירושו רגש, שאותו הצלם מעורר אצל הצופה באופן תת-מודע או מודע. שימוש יצירתי בגוני הרקע או התאורה יכול להזניק את האובייקט המצולם, להפוך אותו לדינמי וחי.
לצד היכולות הטכניות של הצלם המקצועי המעולה נמצאים הגורמים שמבדילים צלם אמן מטכנאי – הדמיון והיצירתיות. בעצם, כל צילום מסחרי איכותי מבוסס על דמיון ויצירתיות, כדי לשרת את צורכי הלקוח ולבדל את המוצר/שירות שלו ממתחרים בשוק רווי. אם ניתן כתרגיל לצלמים שונים לצלם בקבוק – הצלם המסחרי המחונן יידע להתבונן בחפץ הזה בדרך מקורית ומעניינת.
כמו כל איש מקצוע טוב, בכל תחום, היכולת להצליח ולהיות טוב יותר מאחרים תלויה גם בכמה גורמים שאינם קשורים ישירות לצילום. ביניהם:
היכולת להסתדר עם אנשים: כשהמקצוע דורש התמודדות עם לקוחות וספקים – אלה ייטו תמיד להעדיף אנשים שכייף להם איתם ושהם יכולים לסמוך עליהם. והיות שכל צילום יכול להיות מבוצע על ידי צלמים שונים, מה שיכול להוות את ההבדל הגדול הוא היכולת להיות איש של אנשים, שמקנה להם לא רק ביטחון ביכולות המקצועיות שלו ובדמיון שלו, אלא גם בו כבן-אדם. בניית קשרים חזקים עם לקוחות היא בבסיס עבודת הצילום המקצועית. במקרים רבים, כשמדובר בצילום פורטרטים, הרי שהצלם המקצועי הוא גם הבמאי ולפעמים הפסיכולוג כדי "לחמם" את המצולם, לטעת בו ביטחון ולהבטיח אווירה נוחה במהלך הצילומים.
צילום מסחרי נעשה למטרות עסקיות – העברת המסר של המותג ומשיכת לקוחות פוטנציאליים באמצעות פרסומות פרינט ודיגיטל, או עבור אתרים מסחריים וקמפיינים מסוגים שונים. בין אם מדובר בצילום מוצר, בקמפיין פרסומי, במיתוג, או בפורטרטים של דמויות מובילות בארגון – הכל נועד לשרת את המטרה העסקית. לכן על צלם מסחרי להיות בעל חוש עסקי, ולהבין את עקרונות השיווק והמיתוג.
הצילום המסחרי עושה שימוש בטכניקות שונות בצילומי סטודיו או אצל הלקוח, תוך שימוש ברקעים שונים ובעדשות שונות כמו אלה המיועדות לצילומי מאקרו, HDR (צילום דיגיטלי להרחבת טווח דינאמי), מהירות צילום גבוהה, סלו-מושן, אפקטים (כמו עשן), אביזרים, ולאחר השלמת הצילום – שימוש בתוכנות כמו פוטושופ, CGI (ליצירת אפקטים ממוחשבים), ועוד.
בין אם צילום מזון, פק-שוט של מוצרי קוסמטיקה, שעונים, אופנה, פורטרטים מוקפדים או צילומי משפחה – צלם הסטודיו הופך את הסטודיו שלו לממלכה שבה הוא יכול לשלוט באופן מבוקר על התאורה, הרקע, הקומפוזיציה, אפקטים, ועוד כדי להשיג תוצאה מיטבית של המוצר/האובייקט המצולם וכדי ליצור אווירה מדויקת.
לצורך הגעה לתוצאה מיטבית ומלוטשת צלם הסטודיו משתמש בפנסים ובפלשים מסוגים שונים המאפשרים שליטה על עוצמת האור וטמפרטורת הצבע, בתפאורות, מסכי רקע בגוונים שונים, מחזירי אור, קופסאות סופטבוקס (לריכוך התאורה), פילטרים, חצובות מתכווננות לגבהים שונים, ועוד.
כאמור, הצילום המסחרי משתרע על קשת רחבה של נושאים, וכדי לדעת באיזה צלם לבחור יש לבחון את הרקע המקצועי שלו ותחומי ההתמחות. כך, צלמי חתונות מתמחים בתחום זה, בעוד חנות אינטרנטית או חברת פרסום גדולה המשרתת תאגידי ענק יבחרו בצלמים מסחריים מתמחים בתחום (מזון, אופנה, אדריכלות, פורטרטים) ובעלי ניסיון במיתוג ובשיווק. בבואכם לבחור צלם מקצועי – בדקו את תיק העבודות שלו, ראו מה תחומי ההתמחות שלו ועד כמה הוא ורסטילי בעבודותיו. חשוב לא פחות – כמקצוען אמיתי הוא אמור להיכנס לראש שלכם ולהתמודד עם הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר תוך הצעת אפשרויות מגוונות ופתרונות יצירתיים ומלאי השראה.
למקס , הבעלים של סטודיו לצילום מקס, ניסיון של למעלה מ-12 שנים של צילום מקצועי ללא פשרות. כצלם מקצועי מקס מגיע עד ללקוחות ומצלם אצלם פורטרטים עסקיים או צילומי תדמית כשהוא מביא איתו את הציוד המקצועי והתאורה המושקעים. זאת כדי להבטיח ללקוחות את התוצאה המקצועית המיטבית. כך, הוא משתמש במצלמת פול פריים (35 מ"מ) המאפשרת שדה ראייה רחב ביותר, לעומת מצלמת קרופ (המקטינה את שדה הראייה). או השימוש שהוא עושה במצלמה טכנית, המאפשרת עבודות מגוונות של צילום ולפיכך נחשבה כבסיס לצילום מקצועי כשהיא מאפשרת שליטה בפרספקטיבה וחדות האובייקט המצולם, איכות צילום גבוהה יותר, בין היתר של צילומי מאקרו בגודל ציפורן.
כנדרש מצלם מקצועי, מקס מקפיד על לוחות זמנים, הגדלת ראש, שאיפה לבצע את הטוב ביותר – בין היתר במשחקי תאורה מיוחדים, קומפוזיציות מרתקות וזוויות צילום מיוחדות, שימוש באביזרים נוספים כרקע לצילומים, ויתר האמצעים שיבטיחו תוצאה עילאית. לתיק עבודות של מקס – צלם מקצועי מפוטו סטודיו מקס .
אם גם אתם רוצים להבטיח לעסק שלכם צילום מקצועי שיעלה את פניות הלקוחות אליכם ויבדל אתכם בצורה הטובה והמרשימה ביותר – התקשרו 053-5458561.