צילום למעצבת וצורפת תכשיטים

אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לסטודיו לצילומים מקס

בכתבה זאת אכתוב על תהליך צילום למעצבת וצורפת תכשיטים, אשר מצלמים בדרך כלל על רקע לבן אחיד. איך זה מתבצע, קצת על תהליך הצילום, על עריכה ומסירת תמונות ללקוחות.

תיאור הלקוחה

הלקוחה, רחלי, ביקשה ממני צילום תכשיטים כאשר המטרה היא להכניס אותן כקטלוג לאתר מכירתי שלה. יש לקוחות שצריכים צילום תכשיט על רקעים מקוריים או יכולים לבקש משהו יצירתי, מבחינת תאורה, קומפוזיציה, שילוב אלמנטים וכו'. במקרה הזה המטרה הייתה לצלם את התכשיט ככה שהרקע יצא לבן בזמן צילום.

שיטות צילום

צילום באופן כללי, ובמיוחד תכשיטים דורש ידע רב בהיבטים הבאים:

שיטה אחת היא לצלם את התכשיט ולשרוף את הרקע. השיטה השנייה היא לצלם את התכשיט בלי צבע ברקע, כלומר על רקע לבן או על רקע אחר כלשהו (אפור למשל) ואחר כך לגזור בעריכה. בשיטה הראשונה חשוב לא לשרוף את התכשיט כאשר מאירים את הרקע כדי להפוך אותו ללבן. בשיטה השניה הדבר פחות קריטי, מפני שהצלם דואג לתאורה נכונה בצילום ולא לרקע. הדבר מתאים במקרים שיודעים מראש שהולכים לגזור את הרקע עליו יהיה הצילום ולהשתיל רקע אחר (לבן לרוב).

איזה הבדל נוסף יש עוד בין שני סוגי צילום? בגזירה צריך גם לשלם על הגזירה, תהליך שלוקח זמן בעריכה. בטכניקה של שריפת רקע לבן, שלפעמים כן כדאי לצלם בה, צריך להיות זהיר בעיקר כדי לא לשרוף את התכשיט כדי שחלקיו לא יעלמו ברקע.

מבחינת אור, יש מספר טכניקות צילום. אפשר לצלם עם מרככי אור שונים כמו Stripbox , Beauty Dish, או קונוסים למיניהם Cone. הקונוסים לרוב נותנים תוצאה הכי טובה, כיוון שלא משאירים כתבים כהים על התכשיט.

הקונוס אינו הכרח הציוד המתאים ביותר לסוג צילום ספציפי, אבל באופן כללי הוא אחד מהאביזרים היותר יעילים לצילום. זאת למרות שאפשר גם להאיר עם פלאשים ומרככים מצדדים שונים על הפרספקס או אפילו לתלות אותו עם חוט באוויר(כמו עגילים שדורשים את הטכניקה של תלייה על חוט ושמירה על סימטריות כזוג).

בתמונות אלה אפשר לראות את העגילים תלויים ומחזירים אור במצב יציב באמצעות דבק מיוחד.  עוד אפשר לראות שנעשה כאן ריטוש לכסף וגם לאבן. כמו כן, התכשיט נגזר והוכנס רקע לבןן. כלומר עבר את כל השלבים של ריטוש מקצועי ומוכן לפרסומות או לאתר.

 

כמו כן, כל תכשיטן, צורף או מעצב יודע שלכל תכשיט שלו יש פגמים. הפגמים לרוב לא נראים לעין וזה בסדר. אבל, כשמצלמים עם עדשת מאקרו, בהגדלה כן מתחילים לראות את כל הבעיות, שריטות בעיקר על התכשיט או על אבן. הלקוחות צריכים להגדיר לצלם האם ירצו ריטוש לתכשיט שכולל ריטוש של בעיות שיש על התכשיט שבא בעקבות עבודה לא מושלמת, כיוון שזה ריטוש לא בסיסי ודורש המון התעסקות (זאת עבודה שחורה לצלם) או למרטש שהוא עובד איתו.

 

כמו כן, כשמצלמים תמונה אחת, החלק האחורי של התכשיט, כמו טבעת, לא ברורה. האם זה בסדר מבחינת הלקוח? בסופו של דבר, זוהי בחירה שלו. לרוב זה נראה בסדר, אבל עדיין צריך לרטש את החלק האחורי כדי שיראה יפה. יש גם צורך להוריד בעריכה את הדבק המיוחד שהצלם השתמש בו כדי להחזיק את הטבעת על המשטח שצילום עליו. אפשר גם לצייר ממד לחלק האחורי של התכשיט.

התכשיט הזה צולם בתוך סטודיו לצילומים, תוך שימוש במספר פלאשים ממספר זוויות ולכן מקבל לוק קונטרסטי קצת. אפשר פשוט להחליק צד אחורי של הטבעת, שצולמה רק עם חשיפה בודדת ואפשר לייצר סוג של ממד/עומק דרך העריכה.

מה השתנה אחרי עריכה?

קודם כל לפי רצון הלקוח ניתן צבע יותר רווי (על הצד הכבר). כמו כן, האבן רוטשה ולא כוללת שריטות/פגמים. תתמקדו על חלק האחורי של הטבעת, לא נעשתה החלקה אלא העורך צייר עומק לחלק האחורי של הטבעת. עריכה מהסוג הזה מוסיפה לעלות הריטוש, כיוון שהעומק ותלת ממד הזה דורש זמן עריכה.

החלקה נוספת, שהיא פחות מייצרת ממד היא החלקה הבאה והיא מתאימה לטבעות שהצד האחורי הוא לא שטוח אלא עגול.

אפשר לראות שהחלק האחורי פשוט הוחלק, יש עליו סוג של גרדייאנט (gradient) וזה נותן תחושת עומק, אך הטבעת היא עגולה.

סוגיות נוספות(שאתם צריכים לשאול את עצמכם)  היא עד כמה להשאיר את הצדדים של החלק הקדמי של הטבעת. להלן הדוגמא.

בצד האחורי של הטבעת אתם רואים דבק שקוף מיוחד שמתאים לתכשיטים שמשתמשים בו צלמים. שימו לב,  בעריכה אפשר להראות חלק מרכזי או את כל הצדדים של החלק הקדמי.

בדוגמא הזאת אתם רואים שבעריכה הצבע אוזן ללבן יותר של כסף. ניתן גרדיאנט לחלק האחורי של הטבעת כדי לייצר עומק. כמו כן, העורך "חתך" את צד קדמי שמאלי של הטבעת, כלומר לא המשיך אם הטקסטורה שכן הייתה בחלק השמאלי שלו. שימו לב שגם ניתן ממד לאבן, כלומר יש חזיתות יותר בהירות ויש יותר כהות, וזה נעשה בעריכה. כמובן אפשר לשלוט על זה בעזרת תאורה אחרת אבל למה זה לא נעשה ככה זה נושא אחר שלא ארחיב כאן.

לעומת זאת, אפשר לערוך בצורה כזאת

יש כאן לא מעט הבדלים בסוגי העריכה. אז קודם כל, ניתן לראות כי העורך השאיר טקסטורה גם בצד שמאל של תכשיט- בחלקו הקדמי ואפילו הוסיף קצת, כמו כן נוספה טקסטורה בצד קדמי ימני של התכשיט, כלומר עבודה הרבה יותר מדוייקת, חדה ואיכותית – כלומר עריכה מסוג High End. כמובן שאין גבול עד כמה עוד אפשר לשפר, אבל בואו כרגע נסתפק בזה לצורך הכתבה.

ההבדל הנוסף שאתם רואים הוא מהותי מאוד. שימו לב, שהחלק האחורי של הטבעת בעריכה הקודמת היא עגולה. לעומת זאת, בעריכה היותר רצינית ניתן ממד, כלומר רואים דופן אחורית עם עומק, כי צויר גרדיאנט. השקעה אחרת במחיר אחר. אתם צריכים להחליט לעצמכם לאיזה רמה אתם רוצים להגיע. אם מדובר בצילומים פשוטים כמו פקשוטים, העריכה הקודמת היא מעל ומעבר – במיוחד שזה נעשה לעשרות או מאות פריטים. אבל אם אתם רוצים תמונה אחת מושקעת לפרסומת או לדפוס על שלטי חוצות, כאן הייתי ממליץ לעשות את העריכה היותר מושקעת.

עוד דבר קטן, שימו לב שהעורך הוסיף גם צל בצורה של טבעת. גם כאן ההחלטה היא שלכם ולאיזה רמות תרצו להגיע.

 

שיטה נוספת היא שיטת חיבור תמונות לתמונה אחת בשיטת focus stacking. מתי אתם צריכים את זה?

אתם רואים רק 4 תמונות בנקודות פוקוס שונות. במקרה של טבעת זאת זה חשוב, כי הצלע האחורית והאמצעית היא מאוד חשובה ויש שם פרטים(details) חשובים, לכן בעזרת רק 4 חשיפות (אפשר גם 10 ויותר, תלוי בכמה רוצים לדייק) אפשר לחבר לתמונה שכל הטבעת בפוקוס, ולהלן התוצאה הסופית.

אז הבסיס כאן היה חיבור חשיפות, ואח"כ כבר שגרת ריטוש שאתם כבר קראתם עליה. לא כל תכשיט מהצד הרחוק שלו מעניין וטכניקה זאת טובה רק לאביזירים שיש להם משהו מעניין לכל אורכה.

 

יש גם עדשות מיועדות לאדריכלות/מזון שאפשר להשתמש בהן גם לצילום זה. מדובר על עדשות שבהן ניתן לשנות את focus plane ובחשיפה אחת לקבל תכשיט שכולו בפוקוס. זה מתאפשר אך לא בכל המצבים, כתלות בפוזיציית הטבעת כלפי העדשה. עדשות אלה נקראות לרוב Tilt Shift  או PC-E.

תכשיט זהב שצולם על מוט ברזל תלוי

בשרשראות חשוב שהצד השמאלי של שרשרת והימני יהיה סימטרי. אפשר לתלות בצורה קצת עקומה ואז צד שמאלי יהיה יותר ארוך ובזווית אחרת מאשר הימני וזה נראה פחות טוב. חשוב להקפיד לראות שזה סימטרי.

במקרה של שרשרת זאת, אם מאירים בעזרת הקונוס, אפשר לאבד בקלות את העומק שיש לעלים של התכשיט התלוי ולכן החלטתי להשתמש בתאורה יותר קונטרסטית עם אורות משני צידי הטבעת ותאורה ממלא קצת מקדימה, אחרת מאבדים עומק שיש לעלים(petals) האלה.

 

את אותו תכשיט אפשר לערוך בצורות שונות, למשל (מהרמה הנמוכה ועד לרמה היותר גבוהה – שאין לה גבול)

החיסרון בעריכה הזאת – הכל שטוח, הגזירה היא בסדר אבל האבן הימנית בהירה מדיי והשמאלית חשוכה מדיי (עריכה פסולה)

כאן כבר יש קונטרסט אבל חסר איזון לבן (התכשיט קיבל גוון צהוב) – (עריכה פסולה)

כאן זה מתחיל להיות בסדר. כלומר הפרטים נשמרו דיי טוב, אבל גזירת חלק עליון של התכשיט, איפה שנמצא העיגול(loop) לא חתוך טוב, במיוחד השמאלי. כמו כן, האבן הימנית שוב בהירה ולא נעשה איזון בהירויות בין שני האבנים. מה שכן, העורך הגדיל ראש והכניס צל צבעוני.

זאת כבר רמה מספקת לדיי הרבה אנשים, גזירה מדוייקת, עבודה על דיטיילס(details) טובה, גזירה טובה, אבנים נראות לא רע, אבל הימנית קצת חשוכה.

 

זאת כבר רמה מספקת לדיי הרבה אנשים, גזירה מדוייקת, עבודה על דיטיילס(details) טובה, גזירה טובה, אבנים נראות לא רע, אבל הימנית קצת חשוכה.

וזאת העריכה עם הכי הרבה פרטים על החלק של הכסף, גזירה מדוייקת, הבנים נראות טוב אבל הימנית עדיין בהירה מדיי לעומת השמאלית ועדיף היה לאזן. עם זאת כל השאר בסדר. נוסף גם צל, אבל לא צבעוני כמו מקודם אלא צל קטן אפור- לטעמי לא נראה מספיק טוב.

כפי שאתם מבינים, עורכים שונים, כל אחד עם הסגנון שלו. אם ניקח עוד חמישה עורכים, נקבל עוד 5 תוצאות אחרות ושונות. כמובן שאלה לא רמות הכי גבוהות של עריכה ויש עורכים שיכולים לתת תוצאה יותר טובה מהעריכות שראיתם כאן, אבל כמו שאתם יודעים התשלום על עריכת High End יכולה להיות מוכפלת במחיר במקרים האלה.

אם הצלם הוא גם עורך טוב, הוא יכול גם לעשות את עבודת הריטוש אח"כ. לפעמים הצלם טוב בריטוש אבל עדיין מעדיף לעבוד עם עורך, כיוון שעורך תמיד יהיה טיפה מהיר יותר בעריכה ולרוב טיפה יותר מקצועי(ממש בקצת) כי הוא עושה את זה יום יום, מכיר קיצורי דרך, יודע איך לצייר עומק שראינו בחלק האחורי של הטבעת, כלומר זה לא רק ריטוש אלה ציור עם גרדיאנטים – ולעורך מיומן זה יקח זמן קצר יותר מאשר לצלם והלקוח יקבל תוצר סופי יותר מהר.

 

צילום על רקע לבן לא תמיד מעניין ואפשר לשלב רקעים שונים, רקעים צבועים בספריי או בזכוכיות.

רקע זכוכית עם טקסטורה של כסף

פרספקס לבן צבוע בספריי כחול עם נצנצים

רקע פרספקס צבוע בספריי צהוב

רקע של תבנית קוביות

יש אינסוף אפשרויות של רקעים שאפשר לחשוב עליהם, תלוי בדמיון של הצלם.

במה תלוי המחיר

המחירים בין צלמים יכולים לנוע לשני כיוונים כתלות בותק שלו, התמחות בסוג הצילום (למרות שזה דיי נדיר והם יהיו יקרים מסיבה מוצדקת). המחיר ישתנה אם התכשיט נועד לצילום על רקע לבן כקטלוג לאתר או שזה תכשיט אחד שנועד לפרסומות, כי אז נכנס פן פרסומי לזכויות שימוש לפרסומות והמחיר יתייקר משמעותית.

מחיר על רקע לבן יכול לנוע בין 70-100 שקל או יותר במידה ומדובר על רקע לבן. כמו כן, במידה וצריך לעשות גזירה והתכשיט לא קשה לגזירה(צורה יחסית לא קשה) אז הגזירה יכולה לעלות 10-20 ₪ פר תמונה.

לא לשכוח, התמחור הוא פר תמונה, לא פר מוצר. כלומר אם אתם רוצים לצלם תכשיט מ  3 זוויות שונות, זה 3 תמונות והמכיר יוכפל ב 3.

כמו כן, המחיר הוא עבור צילום עם עריכה בסיסית שכוללת איזון צבע, קונטרסט, בהירות, דברים בסיסיים. כשמצלמים עם עדשת מאקרו, מתחילים לראות את כל הפשלות, כמו שריטות על התכשיט וכאן גם צריכה להתקבל החלטה האם צריך ריטוש מקצועי. ריטוש מקצועי, כדי לנקות וללטש את התכשיט יכול לעשות 50 ₪ למוצר, ואם הצלם/עורך משקיע שעה בריטוש, אז המחיר יכול לנוע בין 100-200 שקל. במידה והצילום הוא לקטלוג לאתר, אף אחד לא יראה בגודל מלא את השריטות ופגמים קטנים( רק את הגדולים במקרה הטוב) ולכן לא צריך להשקיע בריטוש מקצועי. עם זאת, אם אתם צריכים ריטוש מקצועי, גם אם זה לאתר שיש בו אפשרות לעשות זום, אז כן שווה להשקיע בריטוש, כי לקוחות רוצים לראות שהתכשיט מושלם. כמובן שאם התכשיט הולך להופיע בפרסומות, באופן אוטומטי הריטוש צריך להיות מקצועי והתשלום על ריטוש מתווסף.

עוד פרמטר נוסף שמשפיע על מחיר הוא עניין הפוקוס. אם אתם רוצים לראות חד רק את החלק הקדמי/עליון של התכשיט, הצלם יצלם רק תמונה אחת והתשלום יהיה רק עבור תמונה אחת. עם זאת, יש אביזרים שיש להם דברים חשובים גם בחלקם האחורי ובמקרה זה הצלם צריך לצלם מספר תמונות כדי להתפקסס כל פעם על חלק אחר בתכשיט , ואז התמחור יהיה גם פר כמות תמונות שצילום, ולא רק זה הוא גם יקח כסף נוסף על עריכה, כיוון שצריך גם לחבר את התמונות האלה במחשב וזה דורש זמן.

חשיבות של רקעים בצילום תכשיטים

צלם תכשיטים יכול להשתמש ברקעים מסוגים שונים כדי לייצר פן ויזואלי מעניין בתמונה. הרבה מהתמונות היום מצטלמות בסגנון פקשוט שמצד אחד הוא נקי ומראה את התכשיט בצורה הכי אמיתית, מאידך אין אווירה מעניינת שיש כשמצלמים עם רקעים מיוחדים.

צילום למעצבי תכשיטים זאת משימה מאתגרת, כיוון שלא תמיד הכל בשליטת הצלם ולפעמים יש דרישות מסוימות כלפי צילומי תכשיט מצד המזמין, שלרוב זה מעצב/צורף תכשיטים או חנות תכשיטים, שמזמינה צלם סטודיו שיודע לצלם תכשיטים. זה יכול לבוא בכל מיני צורות, בין אם צילומי תכשיטים נועדו לקטלוג לאתר מכירתי, או להרצת פרסומות שאז רקע לבן פחות יתאים ודווקא צילומי אווירה מעניינים עם התכשיט יהיו עדיפים. עם זאת ישנם תכשיטנים שפחות יעניין אותם הרקע, האיכות וכו' אלא יהיו ממוקדים רק על מחיר, גישה לגיטימית גם היא, למרות שאז צלם תכשיטים הופך להיות ל"מוצר מדף" כשהשוואה מול צלמים אחרים רק על בסיס המחיר, תכשיטן צריך לשים לב ולראות הבדלים באיכות וגם לא פחות חשוב- בסגנון של צילומי תכשיטים שאתם רואים באתר של הצלם. צורף תכשיטים צריך לזהות איכות בצילום, חדות, צבעים טובים, איכות "הפוליש" או הריטוש שעשה הצלם לתכשיט בעריכה, הרי שאתם יודעים כמה בפועל שריטות יש עליו.

 

הרי שאם זה אתר מכירתי, אז צילום תכשיטים בצורת פקשוט היא הגיונית, מראה אותו לרוב על רקע לבן טהור(או קרוב לזה) כדי להציג לקונה פוטנציאלי באתר. לפעמים עושים גם כמה מבטים. למשל שרשרת אפשר לתלות בצורת V, מאידך אפשר להניח אותה על הרקע ולצלם בזווית אלכסונית, כלומר צלם תכשיטים יכול לבחור להציג מבטים שונים של אותו התכשיט, הרי שלא כל תכשיט דומה מכל צד והמתבונן יכול להבין יותר טוב את התכשיט אם יש מספר זוויות שונות.

השלב הבא בצילום תכשיטים זה שימוש ברקעים. יש צלמים שישתמשו ב "רולים" של נייר ועליו מונח התכשיט.

רקעים לצילום תכשיטים

רקעי נייר של חברת Savage

האופציה הנוספת שמאוד אקזוטית היא צילום תכשיט על רקע אורגני, כלומר צילום על אבן בסיבת ים או על חול או על בול עץ- משהו אורגני, דברים מיוחדים. האופציה הנוספת היא שימוש ברקעים מסוגים שונים. ישנם רקעים בצבע אחיד כלומר משטח בצבע לבן או שחור שעליו מצלמים תכשיט בשכיבה. כמו כן אפשר לייצר משהו מעניין, אוויר לצילום תכשיט, כאשר יש רקע מעניין, למשל רקעים מזכוכית.

 

אני אישית אוהב לצלם על זכוכית כי זה יכול לייצר אווירה מעניינת, צבע שמשתלב טוב עם התכשיט, צורות שיש ברקע או קישוטים. כמובן שצריך לראות(כל מקרה לגופו) שהרקע לא יותר מדיי "קופץ" והתכשיט "נבלע" על רקע הזה, כלומר שהתכשיט יראה הדומיננטי, הרקע זה רק אלמנט שמשלים.

אני מראה כאן כמה דוגמאות של רקעי זכוכית שצילמתי עליהן שרשרת וטבעת כמו גם תראו כמה זכוכיות, כל אחת מהן מיוחדת במינה עם טקסטורה אחרת, במרקם אחר,  צבעים אחרים, הרי כל זכוכית כזאת מחברה ידועה עוברת התכה בתנור ויוצר משהו מיוחד, יש יותר מבריקות ויש יותר בסגנון מט, שמחזיר פחות השתקפויות, גם משהו שחשוב בצילום תכשיטים. למשל פעם צילמתי תכשיט על זוכית שהייתה עם "גלים" ותאורה מאחורה שמדגישה את הגלים האלה והן מאוד זוכרות, מאידך זכוכית פחות מבריקה תהיה "שקטה" בצבעים ובהירות שלה.

צילום תכשיטים

כמו שראיתם למעלה אלה היו צילומי צמידים ושרשראות על רקעי זכוכית עם טקסטורות שונות, חלקם צבע רקע מוטבע על הזכוכית, חלקם שקופים, מה שמאשר לצלם תכשיטים מקצועי להחליט איזה צבע לשתול ברקע.

להלן שתי תכשיטים, טבעת שצולמה בשיטת חיבור חשיפות כדי למקדם פוקוס על כל החזיתות שלה, הרי שאת התכשיטים מצלמים עם עדשת מאקרו, ואין הרבה טווח פוקוס, לכן יש צורך לחבר חשיפות שונות, כאשר כל תמונה היא בפוקוס על חזית/אבן אחרת, לאורך כל התכשיט, צולמה בשיטה מיוחדת על רקע לבן כדי להאיר את כל הפאות של התכשיט, ויש לה כ 30 כאלה. צורת תאורה זאת אפשרית לא רק בסטודיו לצילום, אלא גם "בשטח" או אצל בעל העסק, כאשר יש כמה כלים עקרוניים שחייבים להשתמש בהן כדי לקבל כזאת תאורה וזה לא רק פלאשים.

צלם תכשיטים

תכשיט שני הוא תכשיט שרשרת של ארץ ישראל, שצולם על רקע זכוכית אורגני

צלם תכשיטים

אני אישית מעדיף רקעים עם צבע וטקסטורה עם אווירה על פני תכשיטים על רקע לבן וצל מלאכותי. במקרה של תכשיט זה(בעיצוב של מעצב תכשיטים שלום קסירר) השתמשתי באור רך. כצלם תכשיטים, אני יכול להאיר חלקים מסוימים של הפריים ולרכז את האור רק על התכשיט עם אביזר צילום אופטי מיוחד, כדי לתת דגש רק על התכשיט, כדי שתהיה דרמה בתמונה כאשר בצדדים יהיה קצת חושך. בסטודיו לצילום אפשר גם להגיע לאפקט דומה בעריכה.

את הרקע הבאתי למעצבת תכשיטים כאשר, כי אפשר לחשוב שהצילום בוצעה בסטודיו לצילום. הקושי הוא לוגיסטי, כיוון שדורש לא רק להביא את כל ציוד הצילום, אלא גם את הרקעים השונים, משהו שצלמי סטודיו לא עושים ובצדק. כדי לקבל שליטה מלאה ברקעים ובתאורה, צריך להביא את התכשיטים לצלם לסטודיו לצילומים.

 

להלן מקבץ קטן של רקעים שונים שצלם תכשיטים יכול לנצל לטובתו.

דוגמיות של צבעים שונים של זכוכיות עם טקסטורות שונות כרקע לצילום תכשיט

כפי שאתם רואים יש זכוכיות שונות, חלקן שקופות וחלקן לא, טקסטורות ומריחות שונות, צבעים שונים, שילובים מאוד מעניינים שאפשר לנצל לצילום תכשיטים כמו שרשראות, צמידים ועגילים.

רקעי זכוכית לצילום תכשיטים זאת רק אופציה אחת משלל האופציות הקיימות כפי שציינתי. לפעמים זה צילום פשוט על רקע לבן ולפעמים יש קונספט. אם למעצב תכשיטים יש רעיון שבא איתו מראש, הצלם יכול לקלוע בול ולעשות הכי קרוב למה שדמיין מעצב תכשיטים, בנוסף לסוג התאורה איתה צלם מקצועי יחליט להאיר את התכשיטים. צלם סטודיו יכול לבוא עם הרעיונות משלו אם יש קונספט או רעיון לגבי הרקע, הרי שזה חלק חשוב מאוד בצילום תכשיטים. כמו כן, בסטודיו לצילומים יש תאורה שונה ומרככי אור, מרכזי אור שנותנים לצלם תכשיטים יכולת שליטה מלאה בתוצאות.

סיכום

צילום תכשיטים היא נישה מאוד ספציפית של צלם מוצרים. לא כל צלם יתעסק עם זה, כיוון שזה לא הכי פשוט מבחינה טכנית, יש סוגיות שונות שצריך לדעת. אם כן, תבדקו לפי תיק עבודות שלו את המקצועיות שלו באתר ובשיחה ישירה איתו. שמי מקס מסטודיו לצילום מקס, אני עוסק בצילום סטודיו ואני מקווה שנהניתם לקרוא. אם יש לכם שאלות או תרצו להתייעץ איתי לגבי צילום תכשיטים שלכם, מוזמנים ליצור קשר דרך צור קשר או בואצאפ.

שרשרת כסף מושחר עם אבנים

פורטרט צילום יום צילומים – מאתגר יותר מכפי שחשבתם איך לאתר לוקיישן לצילום? איך לאתר לוקיישן לצילום עבור צילומי תדמית לחברות, לפורטרטים ולמוצרים? צילום מוצרים ליחסי ציבור צילום לקמפיין יח"ץ פרסומי