צילום תדמית יצירתי לעורכי דין

הכתבה עוסקת בצילום פורטרטים מקצועי לעורכי דין וצילומי תדמית למשרדי עורכי דין

אין לקחת חלק מהטקסטים ולשכתב/להעתיק. זכויות יוצרים לטקסט שייכות לסטודיו לצילום מקס

צילומי תדמית ופורטרטים עסקיים למשרדי עורכי דין

נוכחות ויזואלית ברשת לעורכי דין

היום הכרטיס הביקור של פעם הפך לדיגיטלי, בנוף לאלה שמחזיקים כרטיס ביקור מודפס. הרבה רבדים של אינטראקציה ראשונית עם לקוח עובד לאינטרנט. בנוסף לשיטה מפה לאוזן, הרבה אנשים יחפשו אתכם באינטרנט ושם הנראות שלכם כעורכי דין חשובה, לכן צילומים מקצועיים לעורך דין יכולים לסייע לנראות ורושם ראשוני של לקוח. האינטראקציה הראשונית של לקוח פוטנציאלי שלכם היא דרך ואצאפ, אתר או רשת חברתית כמו פייסבוק/לינקדאין וכו'.

המסר שצריך להעביר בצילומים לעורכי דין

כעורכי דין אתם רוצים להעביר מסרים ללקוח שלכם, אלה הם לא מסרים שאתם מוסרים בעלפה בשיחת טלפון אלא עוד לפני כן, המסר שאתם מעבירים בעזרת תמונות שאתם אצל צלם סטודיו. אתם רוצים לשדר סמכותיות, אמינות אלה הן תכונות חשובות שלקוחות שלכם רוצים לראות. דרך צילום פורטרט מקצועי אפשר גם לבטא את הצד האישי- את האישיות שלכם, ולכן כצלם פורטרטים אני כן דואג להבין גם את הצד האישי כדי לנסות לשקף את זה בצילומים, הרי אתם לא רוצים להיות "גנריים" כמו שכפול של מישהו אחר, אישיות חשובה ולכל אחד היא אחרת. חשוב לבטא בדרך זאת או אחרת את המקצועיות שלכם, גם אם זה בעזרת הלבוש או כל דבר אחר.

המסרים הנוספים שלדעתי כדאי לשדר זה החזון שלכם. יש לכם תוכנית להתפתח בתחום עריכת דין, אולי להקים חברה בהמשך ולגייס עורכי דין נוספים, לבנות משרד חדש ייצוגי. החזון זה משהו פנימי שרק אתם יודעים אותו ברא שלכם, הלקוחות שלכם לא. עם זאת, אפשר לנסות לשדר את זה בצילומים, אחרי שהחזון שלכם התגשם וגם כשזה עוד לא קרה.

כל עורך דין צריך להיות עם ערכים. אלה הן גם תכונות אישיות. הלקוחות שלכם כנראה אוהבים אתכם בגלל הערכים האלה. דרך הבאת פנים נכונה אפשר לשדר יושר, אמינות, סמכותיות. אולי אפילו את זה שאתם אנשים ישירם ואמינים, אלה גם תכונות פנימיות חשובות, במיוחד אצל עורכי דין. אם אני מחליט לקחת שירותים מעורך דין, חשוב לי שיהיו לו ערכים, שאני יכול לסמוך עליו.

דברים שאפשר להעביר דרך התמונות לעורכי דין
דרך החזון שיש לכם(גם אם הוא עתידי), אפשר לשקף ולהראות את המשרד הייצוגי שלכם כעורכי דין. אולי השקעתם בו ואתם רוצים לשדר יוקרה ללקוחות שלכם, שאתם בטופ, שללקוחות שלכם יש עסק עם משרד עורכי דין מאוד רציני, יוקרתי, שכל דבר בו הושקעה מחשבה, הושקע בריהוט וכו'. יוקרה זה לא רק משרד יפה, אולי השירות שאתם נותנים ומאות לקוחות מרוצים וכבר יש לכם מוניטין חזק.

אם יש לכם מוניטין חזק ואתם משרד ותיק ותרצו לשדר יוקרה( כדרך שירות מעולה) או יוקרה מסוג אחר, חשוב לדבר על כך עם צלם ולחשוב על פתרון יצירתי לאיך אפשר לעשות זאת בצילומי תדמית. לצלם משהו ויזואלי כמו משרד יוקרתי זה קל. לעומת זאת להראות דרך תמונות את הערך הפנימי או שירות מעולה שאתם נותנים, קצת יותר קשה מבחינה ויזואלית.

צילום פורטרטים לעורכי דין

צלם תדמית לעורכי דין

הרושם הראשוני שלקוח מקבל מצילומי תדמית של עורכי דין

הרושם ראשוני- כן, הלקוח נתקל באתר שלכם/כרטיס ביקור/פייסבוק. הוא יקרא עליכם מידע, אולי יראה תיקים שניהלתם, אבל הוא ירצה גם לדעת "עם מי יש לו עסק".  ההתרשמות הויזואלית הראשונית היא חשובה. יש אמירה –  "מקבלים לפי הלבוש". הרושם הראשוני חשוב. לפעמים יש אנשים שעושים מבט של רוצח סדרתי בתמונות, נראה מאוד קשוח בצילום. צלם פורטרטים מקצועי מייד מזהה את הבעיה. בשיחה שאני מנהל עם עו"ד במהלך הצילום, מייד אדע לשחרר אותו, לתת כמה הערות כדי לעשות הבאת פנים טובה. לא פעם נתקלתי בזה, כיוון שאנשים לא כל יום מצטלמים ויש אנשים יותר מופנמים או כאלה שהם כאלה בחיים באמת, קשוחים או חמוצים. אבל המטרה של צלם תדמית היא בדיוק להפוך באותן השעתיים של צילומים את העורך דין ליותר ידידותי, יותר מבט נעים, משחרר לו את התנוחה. לפעמים כשאנשים קצת מתוחים בצילום, יש נטייה לקפל ידיים בצורות מוזרות, גם לזה אני שם לב וכמובן שלקוח יראה את זה מייד, למשל התנוחה של "כדורגלן" כשבועטים לשער, כשמצולם סוגר עם שני הידיים שלו את הפח.

מה חושבים עליכם עקב חשיפה לפרופיל שכם? עדיף שדברים חיוביים. איך לעשות את זה? אכן חשוב להעביר רושם טוב. נראות טובה עם לבוש טוב והבאות פנים נכונות הן קריטיות. צלם פורטרטים מנוסה ידע לכוון את המצולם לתנוחה הנכונה ולהבאת פנים מזמינה. אתם רוצים להזמין את הלקוח הפוטנציאלי בעזרת התמונה שאני עושה, ולכן אינטראקציה עם הצלם מאוד חשובה בזמן הצילום.

בעזרת התמונות צריך להציג ולחשוף את העסק שלכם בצורה מזמינה, וזאת המיומנות של הצלם. צלם תדמית ותיק ידע להעביר מסרים, להתייעץ איתכם לפני כן, כלומר זה לא רק "בוא לסטודיו". אני רוצה לדעת מה חשובה לכם כדי להעביר את זה בתמונות. אני רוצה לחשוב איך אני בתור צלם פורטרטים יכול להציג את העסק הקטן או הגדול שלכם יותר טוב ממה שזה עכשיו.

בעזרת צילומי תדמית שאני עושה למשרדי עורכי דין אני משתתף בבניית המותג שלכם. תחשבו על זה. גם אם אתם מצטלמים פעם ראשונה, צילום פורטרט ומשרד זה חלק קטן מתוך סט פעולות שלכם בבניית מותג. כמו כן, אם אתם משרד עורכי דין וותיק עם המון עובדים, זה שיפור המותג שלכם, כי אולי עברתם למשרד חדש מעוצב אולי קלטתם עובדים חדשים ואתם רוצים להראות ברשתות שאתם מתרחבים.

צילום פורטרט עסקי

יצירת קשר של לקוח עם עורך דין, על סמך מה?

כמו שכתבתי,  צלם תדמית לעורך דין = כרטיס ביקור שלכם. הלקוח ירצה ליצור איתכם קשר, בין היתר על סמך כמה התמונה שלכם תהיה מזמינה ומקצועית. כמובן שזה לא הכל, הוא יקרא עליכם, על התיקים ובסוף אם רציני, ירים טלפון אבל עד הרגע הזה, הנראות הויזואלית שלכם היא זאת שחלקית תשפיע על ההחלטה של לקוח מתעניין. נראות ויזואלית לעורכי דין- חלק קריטי וחשוב, צילום פורטרט עסקי טוב יעשה חלק מהעבודה של המיתוג שלכם.

 

שיפור תדמית קיימת וחידוש תמונות שהתיישנו – צילום מחודש לעורך דין ותיק

צילומי תדמית לחברות בכללי , במיוחד לחברות עורכי דין, הן חלק מהמיתוג שלכם, התרחבות וגדילה של החברה. גם אם אתם עורך דין עצמאי, אתם עדיין רוצים לגדול, לנהל תיקים חזקים ולשתף את העולם באתר שלכם על ההצלחות שלכם בתיקים שניצחתם. תחשבו איך אפשר לספר על כך בעזרת צילום מקצועי בסטודיו לצילום? תחשבו. אני יכול להגיד שאני תמיד מנסה לייצר רעיונות בשיחה ראשונית איתכם על הדברים שאפשר לספר על ההצלחות. לרוב עורכי דין מעלים פוסט על הצלחה, וזה מעולה, אבל למה לא לנצל את הזמן שיש לכם בסטודיו לצילום כדי לצלם גם פורטרטים עסקיים וגם להביא "הוכחות", כל דבר שמראה על ההצלחה שלכם. אולי זה אפילו לקוח שלכם שליוויתם וזכה, אולי זה נייר שמציג את התיק שזכיתם עם הבאת פנים של שמחה, כיוון שניהלתן ונלחמתם שנתיים בתיק ואתם מאוד גאים בו. אולי המשרד שלכם קיבל דירוג מפואר של Duns, הרי אפשר לחשוב על דרכים להציג את כל ההצלחות האלה בצילומי תדמית, והייתי מוסיף שלא רק בסטודיו לצילום, אלא גם במשרד שלכם, כדי להראות העשייה שלכם במשרד, הרי שבסטודיו לצילום אתם מצלמים על רקע חלק, לא יודעים מה המקצוע שלכם.

אם התמונות שלכם התיישנו, שזה בערך 5 שנים, כדאי פעם ב לחדש צילומים חדשים. תחשבו שהכסף המזערי שאתם משלמים עבור סשן של שעתיים זאת השקעה לטווח רחוק. כנראה שפרסום פעם אחת במקום מכובד לעורכי דין עולה פי כמה וכמה מאשר צילומי תדמית, שאותם אתם צריכים לאותו הפרסום או כתבה. אפשר לשפר דימוי עצמי של עו"ד על-ידי תמונה מותאמת אישית. חשבתם על זה? דימוי עצמי, שכל לקוח פוטנציאלי יתרשם מזה. התמונות מתיישנות, אולי שיניתם דברים במהלך הדרך, יש דברים חדשים, משרד חדש וכו' וגם אם לא, אתם השתנתם. הפעם, בצילומי תדמית שתחדשו, תביאו בגדים חדשים, משהו שיפשר עוד את התמונות שהיו לכם עד היום.

איפה יכולים לשמש אתכם תמונות תדמית של עורך דין?

כל דרכי השיווק שלכם, שם אפשר להשתמש בתמונות והיום זה כמעט בכל מקום. שיטה של פעם, פרסום בעיתון, שיטה של היום- מגזין מודפס או מגזין דיגיטלי.  תמונת פורטרט יכולה לשמש אתכם בפורום מקצועי של עורכי דין, גם בכנסים שאתם מגיעים אליהם, אולי בפרסומות שאתם מריצים בגוגל(הבנתי שהחוק עכשיו מאפשר זאת) או שפוט נוכחות של פרופיל שלכם ברשת. אולי אתם כעורכי דין מנהלים בלוג אישי באתר או כותרים כתבות בנושא של תיקים או כל נושא אחר, אתם בטח צריכים תמונה שלכם. ככה גם לקוחות שיקראו עליכם יראו מי אתם, טקסט בלי תמונה היום זה חצי עבודה. כמובן שהתמונות יכולות לשמש אתם באתר שלכם.

דבר אחד חשוב, אני מוסר את התמונות בפורמטים שונים. מודבר גם בפורמט של דפוס/אתר וגם פורמט צילום. כלומר לאתר – החיתוך של הגוף הוא אחר מאשר תמונת פרופיל בואצאפ, שהיא תקריב פנים, לעומת חצי גוף, כלומר הצלם גם צריך לגוון בתמונות לא לצלם רק מנח מסוים וזהו.

 

הקונספט האישי שלי לצילומי תדמית עם עורכי דין ומשדרי עורכי דין

אני אוהב קונסטפים. רעיונות יצירתיים תמיד מושכים אותי, כי אני לא אוהב לעשות צילומי פורטרט שגרתיים. נכון שזה הבסיס וצריך לעשות את הבסיס על הצד הטוב ביותר, אבל אין כמו לבטא את האישיות או צד פנימי של עורך דין.  יש עורכי דין שאוהבים לבטא את הפנימי, למשל מישהו שיש לו הובי מסוים, אפשר להציג את זה בתמונה. אפשר להגיע לסטודיו לצילומים עם כל מה שבא לכם, ולהכניס את זה לתמונה, כל אביזר שתרצו, למשל מישהו אוהב לשחק טניס או כל תחביב אחר. תחשבו שאם הלקוח הפוטנציאלי עובר על 10 אתרים של עורכי דין כשהוא מחפש, הוא רואה את כל התמונות וכולם אחד לאחד, עמידה ישרה, חצי גוף, חולמה מכופתרת ועניבה ורק תמונה אחת יוצאת מן הכלל. את מי הוא יזכור יותר? את זאת בוודאות, כי היא לא שגרתית. באותה הדרך אתם יכולים להיות לא שגרתיים בכתיבת כתבות שלכם, באיך שאתם מנהלים תיקים וכו', ותמונות פורטרט זה חלק קטן מהכלל השלם שיכול להיות מיוחד.

כמוכן שכשמדובר בהוספת עובדים משרד עורכי דין, רצים על אותו קו, כי יש כבר צילומי קודמים (בין אם על רקע שחור, לבן או אחר) ואז אכן צריך להשלים באותו הסגנון כדי שיהיה קו אחיד. אבל זה לא המקרה כשמודבר במשרד של עורך דין אחד או כמה. אפשר לעשות קונספט, לחשוב לעשות משהו יצירתי, ומאידך לא ילדותי מדיי. האם קונפטי עם תיק באוויר  שמעיד על הזכייה בתיק קשה זה משהו שאתם מתחברים אליו? תלוי איזה עורך דין שואלים, אבל הקונספט צריך להיות מותאם אליכם. אם השיחה איתי היא בעורך של דקה, "כמה עולה", אז כמובן שאני לא יכול לעשות משהו יצירתי בצילום. עם זאת, אני שומע ומרגיש את הבן אדם, מה תחומי התמחות שלו בעריכת דין, בין אם עו"ד לתאונות עבודה או לקניין רוחני וכו', אני מקבל קצת מידע שיכול לעזור לי לייצר רעיון מהמם שאחרים פשוט לא יעשו.

החלק היצירתי, זה משהו שמבדל אותי כצלם פורטרטים מצלמים אחרים שלא עושים את זה.

דוגמא של תמונת של עורכת דין בתחילת דרך

תמונת פרופיל בסטודיו לצילום

צילום עורכת דין

צילום תדמית בסטודיו לצילום

צילום עורכי דין בסטודיו לצילום

צילום תדמית לעורכת דין

אפשר לראות גלריה מלאה של צילומי תדמית לבעלי מקצוע שונים כאן https://photostudio.co.il/portrait.

אותנטיות וייחודיות של המצולם – כמובן שחשוב להראות אתכם אותנטיים וייחודיים. נכון שאתם שונים מכל בן אדם אחר שאתם מכירים, מבחינת נראות חיצונית. אז כך גם בצילומים, צריך "לשמר" את האוטנטיות שלכם בזמן סשן צילום. איך? זה משהו שהצלם צריך להרגיש בזמן הצילום כדי להעביר את זה דרך התמונות. האוטנטיות וייחודיות שלכם יכולה לבוא בכל מיני דרכים, לא רק דרג הביגוד והבאת פנים ותנוחת גוף, זה יכול להיות כל דבר. קשה לכמת את המושג אותנטיות וייחודיות, אבל כדאי להעביר את זה דרך התמונות.

אם יש לכם תמונה ייחודית/אותנטית שמעבירה את המסר, יש יותר סיכוי פניה אליכם כעורכי דין.

 

הפרוצדורה: שיחה מקדימה עם עורך דין

כמו שכתבתי קודם, יש שלבים. השיחה המקדימה עם צלם תדמית, היא קריטית כדי שהצלם יכיר אתכם ויבין את הדרך הכי טובה "לייצג" אתכם, כלומר להציג אתכם דרך התמונות, שיחות אלה מובילות רק לדברים טובים וזה הופך צילום רגיל לצילום שהוא מותאם אליכם, ורק ע"י משהו שאתם משתפים את הצלם.

בשיחה מקדימה הצלם יכול להבין את העסק שלכם, את הצרכים השיווקיים, תחשבו עד כמה זה חשוב שהצלם יוכל להעביר את זה בתמונות אם הוא מבין את מצבכם, את הצורך השיווקי שלכם. הבנת העסק תורמת להוציא תמונות פורטרט יותר טובות. צלם תדמית זה לא אחד שלא עשה שיחה מקדימה, שפשוט צילם ואמר ביי בסוף הצילומים, אלא אחד שהבין איך אפשר להציג אתכם בצורה הכי טובה דרך השיחה הראשונית.

יום הצילום כשאתם מגיעים לסטודיו לצילומים(או שהצלם מגיע אליכם) ומצטלמים על רקעים שונים.

עריכה כשהצלם ישקיע מזמנו כדי לערוך תמונות שלכם בצורה מקצועית ולתת עליהן פוליש.

 

בידול בעזרת צילום תדמית לעורך דין במשרד

הבידול שלכם בצילומי פורטרט עסקי יכולים להתבטא דרך נראות המשרד היוקרתי שלכם. אולי יש לכם פינה יפנה, כיסא יפה שאפשר להשתמש בהם כדי לייצר אווירה של משרד שהוא משדר של עורך דין. צילומי תדמית לחברות ומשרדי עורכי דין יכול להפוך למעניין, כייוון שבמשרד שלכם יש הרבה דברים שאפשר לקשר אותם למקצועי שבו אתם עוסקים.

למשל תקריב של חתימה על הסכם, לחיצות יד -תקריב, לחיצת יד עם לקוח- חצי גוף וזאת כדי להדגים אינטראקציה עם לקוח במשרד, עורך דין עצמו שיושב במשרד שלו, כשברקע רואים מדגלים דרך החלון, תמונה של עו"ד שיושב מול המחשב וקורא חומר, תמונה עם מבט כלפי הצלם- תמונה ייצוגית שבה רואים רקע של משרד. אפשר לשלב פטיש, אפשר גם את מאזניים שאופייני לעורכי דין, ספרים ברקע של עורכי דין, אולי גלימה, לא חסר מה אפשר להציג.

צלם תדמית צריך לייצר תמונות שיבדלו אתכם מכל שאר הצילומים האחרים. כמובן שהבידול הראשוני הוא זה שזה אתם ולא משיהו אחר, וזה גם יכול להיות בעזרת בגדים, בעזרת משרד, בעזרת רקע או כל דבר אחר שיכול לבדל אתכם מאחרים. המישה לא פשוטה אך אפשרית.

 

הגעה ללקוח או נסיעה לסטודיו לצילום

אפשר להגיע לסטודיו לצילום לסשן של שעתיים לעשות צילום כפי שאני מפרט בפסקה הבאה.

האופציה השנייה היא שהצלם יגיע אליכם למשרד.

ההבדל הוא שבמקרה הראשון אתם מגיעים לסטודיו עם הבגדים וכו' והמקרה השני שהצלם מגיע אליכם עם ציוד תאורה. כמו כן, במשרד שלכם יש יותר אופציות להראות רקע של משרד ולקשר את זה למקצוע שלכם מאשר בסטודיו, שלרוב הצילום הוא על רקע חלק. מאידך, האווירה בסטודיו היא אחרת והרגשה היא אחרת מאשר במשרדכם ובזמן הצילום אתם "מתנתקים" מהשגרה שיש במשרד ולכן שינוי אווירה כזה הוא חיוני. קשה לומר מה יותר טוב, זה יותר מה הייתם רוצים.

לאחרונה גיליתי שאפילו רמת החיידקים בגוף משפיעה, באופן לא מודע, האם אנחנו נתחבר לבן אדם או לא, מטורף. לא רק זה, גם סוגי ריחות משפיעים על החיבור שלנו עם בן אדם. כל זה קורה חלקית באופן מודע וחלקית באופן לא מודע. לכן הצלם הוא גם סוג של פסיכולוג בסשן צילומים וצריך להכיר את הסוגיות האלה. אכן מי חשב, אבל הריח גם יכול לדחות או למשוך.

Checklist לצילומי תדמית, ביגוד ומראה ייצוגי

איך להתכונן לצילומי פורטרטים בסטודיו לצילום או בחברה עצמה? רשימה קצרצרה

בגדים- חשוב לגהץ ולא לקפל בזמן שאתם נוסעים לסטודיו. הקיפולים קשים להורדה בעריכה.

כמות סטים של ביגוד- תביאו כמה סטים, כ 3-4 סטים אפשר להספיק בשעתיים, ככה יהיה לכם גיוון רב של תמונות ולא תצטרכו עוד חצי שנה לבוא שוב כי יש רק "לוק" אחד ואת הסטים האלה אפשר להספיק בשעתיים בסטודיו.

סוגי בגדים – כל בעל מקצועי, והביגוד שלו. תסכימו שהבגדים של עובד חברת חשמל או שיפוצניק/אינסטלטור יהיה שונה מהותית מהביגוד של עו"ד. לכן כל אחת צריך לבוא עם בגדים מותאמים למקצוע שלו. חקלאי למשל יצלם בשדה ולא בסטודיו ויהיה לבוש אחרת. עורכי דין- מה שמייצג אתכם, העניבה, הז'קט, חולצה מכופתרת, כלומר משהו שמכבד את המעמד שלכם. סוגי מכנסיים- אפשר להביא מכנס, ג'ינס וכו', תלוי איך אתם אוהבים את עצמכם בד"כ ואפשר גם לשלב.

אפשר להביא גם כמה סוגי נעליים, יש כאל שאוהבים Casual כלומר נעל אלגנטית/ספורטיבית, עורכי דין בד"כ נעל אחרת מעור(חום/שחור).

כשאתם נוסעים באוטו לסטודיו, אל תקפלו בגדים, תתלו אותם באוטו על הידית לידיים.

מראה- כמובן שגילוח לגברים חשוב. להיות מגולח ומסופר בצורה מקצועית. לנשים- כדאי לשלב מאפרת כי היא תמיד תשפר נראות של אישה. לנשים בד"כ יש תמיד ציפיות יותר גבוהות. אם יש פגמים על עור, חשוב להסתירן דרך האיפור. כמו כן, יש אנשים עם עור שומני, וזה מייצר השתקפויות לא יפות. יש קרם מט שהוא מוריד את ההשתקפויות וחשוב להשתמש בו.

תספורת חשובה, גם לנשים. צריך תספורת יפה כדי להיראות טוב בתמונה, צריך להיות נקי מבחינת השיער, ללא "שוונצים" מיותרים.

רקעים והתאמה לבגדים, לייצר אווירה המתאימה לעו"ד

צלם מקצועי משקיע בנושא הרקעים ואוגר אצלו מבחר גדול של צבעים. אפשר להשתמש בהם לצילומי תדמית לעורכי דין בסטודיו ויש מגוון אפשרויות. זה הפוך ממצב שבו הצלם מגיע אליכם, כי אז הוא יכול להביא רק רקע אחד או שתיים איתו. יש רקעים חלקים בצבעים שונים ויש רקעים שאפשר להשתמש בטקסטורות, כמשהו שיותר מיוחד מבחינת רקע, וצריך לדאוג לרקע מיוחד מראש כי לא לכל צלם יש רקע עם טקסטורה, במיוחד מבד.

בד"כ אלה רקעי נייר חלקים. אני מנסה להתאים את צבע הרקע לצבע הבגדים, כי מייצר הרמוניה בתמונה. כלומר צבע שהוא קרוב לצבע של הבגדים. כמובן שרקע קלאסי זה שחור, לבן ואפור, אבל אפשר גם לגוון עם צבע ולשלב צבעים יחסית עדינים(לא "צועקים") שעדיין ישלימו את הצבע של בגדים. למשל צבע כחול של רקע יתאים לגוון כחול של ז'אקט, שזה "צבע משלים"/שוכן. יש גם צבעים מנוגדים שאפשר להשתמש בהן לפי הסכמה של צבעים שאני בוחר לפי פלטת צבעים)צבע משלים, מונוכרומטי באותו הגוון, אנלוגי- שהוא צבע קרוב).

יש טקסטורות יפות לרקעי בד אבל כך אחד כזה צריך להשיג במיוחד עבו המצולם, אלא אם יש משהו שהצלם כבר קנה לפני כן ולוודא שזה מתאים לבגדים שלכם ולסגנון. הרקע החלק מייצר לוק יותר נקי. טקסטורה- הפוך.

צלם פורטרטים צריך להשקיע מחשבה בכל הניואנסים האלה כדי לעשות צילומים ממש טובים שישמשו אתכם לטווח הרחוק. צריך לייצר אווירה מתאימה לצילום עם איש מקצוע, צלם יכול לעשות זאת בדרכים שונות. האווירה השוררת בסטודיו צריכה להיות נעימה ללקוח בסופו של דבר.

צילום תדמית מקצועי בסטודיו

העמדות

העמדות שצלם פורטרטים ינחה אתכם לעשות בזמן הצילומים יתרום וישפר את התוצרים. יש אנשים יותר כפופים והגב שלהם לא ישר, צריך מייד לזהות את זה, לפעמים הידיים ואצבעות מתוחות, צריך לשחרר. מבטים- בתחילת סשן צילום המצולם עוד לא רגיל לצלם ומתבייש קצת/לא מרגיש עדיין נוח, הצלם צריך לשחרר ולעשות העמדה נכונה, טובה ומייצגת.

כיוון המבט עם העיניים חשוב, הבאת פנים סופר קריטית, זה הכי חשוב, אם המבט מזמין או לא או שהמבט קשוח/חמוץ שלא מזמין, הצלם צריך לכוון את זה.

מה יש בסטודיו לצילום?

חוץ מרקעים בצבעים שונים, חשוב שהסטודיו יהיה מאובזר בציוד תאורה מתאים. כמו כן, צריך שהסטודיו ישרה אווירה נעימה וביטחון לחוויית הצילום. כלומר סטודיו לצילום צריך להיות מקום שנעים לכם להיות בו, אפשר לייצר אווירה (בעזרת מוזיקה בקע, בעזרת הנראות שלו מה הצלם החליט למקם בו, כדי שזה לא יראה כמחסן אלה מקום יותר נעים).

תאורת פלאשים שהיא השולטת היום צריכה להיות מתאימה, לא מספיק שיהיה רק פלאש, צריך מרככים שונים לפיזור אור כדי לא לייצר הצללות לא טובות, השתקפויות לא רצויות וכו', אלא תאורה מחמיאה לאותו הבן אדם. דרך אגב, לגברים תאורה יותר קונטרסטית- העדפה שלי, לנשים- תאורה יותר רכה (ע"י שימוש באוקטאבוקסים וסופטבוקסים שונים)

 

שירות איפור מקצועי – בעיקר לנשים אך לא רק

עורכי דין גברים בד"כ לא צריכים איפור מקצועי אלא אם מצב העור דורש זאת. למשל אם הבן אדם קירח, זה יכול לייצר השתקפות על הקרחת, ולכן צריך לדעת להשתמש בתאורה בצורה נכונה כדי להימנע מבעיות אלה. לפעמים האיפור יכול לעזור לגברים, במיוחד אם יש פצעים/פגמים או פשוט כתמים שיש לכל בן אדם אחרי גיל 40.

לנשים זה הרבה יותר מומלץ, כי הנשים שמאפרות את עצמן לא יודעות לעשות את זה כמו המאפרות המקצועיות(מניסיון עבר) וכמה שהגיל יותר גדול, כך החשיבות של מאפרת מקצועית היא יותר ויותר קריטית. יש להעלים כל מיני פגמים שפשוט מופיעים עם השנים כדי להיראות במיטב ביום הצילומים. זה כמו ללכת לחתונה של מישהו או פגישה חשובה, אתן כנראה תשקיעו בנראות שלכם (שיער, איפור, ביגוד) ולכן זה חשוב לא פחות בצילומי תדמית שתעשו.

צילומים בטבע

אני מאמין שזאת גישה לא טובה, צילומים בטבע יכולה להתאים למטפים ולעולם העוסקים בטבע, למשל הומאופתים או אנשים הקשורים איכשהו לטבע, אולם הטיפול והאימון(כושר למשל) אבל זה לא מתאים לעורכי דין.

החיסרון הנוסף של צילום בטבע הוא שאין ממש שליטה טובה בתאורה, יתכן ויהיו אזורים שרופים בגלל הבדלי תאורה באור ובצל וכו'. זה הפוך ממצב שבו מצטלמים בסטודיו לצילומים או במשרד, כשלצלם יש שליטה מלאה בתאורה. התאורה היא מאוד קריטית בצילומי פורטרטים.

צילומי אווירה בנוסף לצילומים קלאסיים על רקע חלק (head shots)

ישנם כמה סוגי פורטרטים עסקיים שאפשר לצלם את עורכי דין. גוף שלם, למרות שזה פחות בשימוש, אך זאת אופציה ראשונה.

אופציה שנייה זה חצי גוף, הדרך הטובה ביותר להציג את עצמכם באתר בעמוד אודות.

האופציה האחרונה היא פורטרט יווני/תקריב פנים שבו מצלמים מאזור החזה ומעלה, מעולה לתמונת פרופיל ברשת Linkedin, כתמונת פרופיל בואצאפ. לתמונות האלה בד"כ קוראים גם Head shots באנגלית.

אני מצלם לרוב את כל האופציות, כשהעדפה שלי היא לשני האחרונות.

צילומי אווירה זה משהו מעבר לצילומי פורטרט רגילים, כלומר זה יותר צילומי תדמית, כשאני מראה את הסביבה של המשרד, האינטראקציה שיש במשרד, בין עורכי דין או בין עורך דין ללקוח, לחצות ידיים למשל לאחר חתימה על הסכם, כמו שסיפרתי קודם, כל המצבים שאפשר להדגים כשברקע יש משרד יפה. אפשר להראות גם את המשרד עצמו ואת העורך דין על רקע מדף ספרים וכדומה, אלה הם צילומים יותר מקיפים ובעיניי יש להם ערך יותר גדול.

צילומי תדמית על רקע כחול

צילום תדמית מקצועי ללינקדאין

עריכה

עריכה של תמונות של עורכי דין זה שלב אחרון וחשוב ביותר בכל התהליך של צילום אנשי מקצוע. להרבה אנשים, במיוחד בגיל האמצע (ופחות אצל צעירים) העור לא מושלם, עם השנים יש כל מיני כמתים, נקודות, כהות מתחת לעיניים, עור לא אחיד בצבע, פצעים ו imperfections מסוגים שונים.

המטרה שלי בתמונות פרופיל היא לא לעשות את הבן אדם יותר צעיר ב 20 שנים. ממש לא, אלא בצורה עדינה לייצר תמונה שהיא יותר נקייה, יותר מלוטשת ועדיין לשמר את האישיות של בן אדם. כלומר זה רק להוריד דברים קטנים, להחליק עור, להוריד הבדלי צבע שיש באופן טבעי לאנשים, כדי להראות את הבן אדם בצורה הכי מחמיאה שאפשר, ולכן ריטוש עדין הוא הכרחי.

בד"כ עורך דין בוחר כמה תמונות מוצלחות שאהב שישתמש בהן בוודאות ואני נותן עליהם עריכה נוספת.

תאורת פורטרט קונטרסטית

צלם תדמית מקצועי,

כמות תמונות שמקבלים

אני לא סופר את כמות, וזה לא נכון לעשות כך בעיניי. אני מוציא כמה שיותר תמונות שונות ומגוונות כדי שיהיו לי הרבה אופציות לתת למצולם. אלה הן וואריאציות של תנוחות גוף שונות, הבאות פנים, עמידה/ישיבה, ביגוד אחר וכו'. אין טעם להגביל בנושא זה, כל עוד יש סשן של צילום או שמיציתם.

כמה עולים צילומי תדמית עבור עורכי דין?

לרוב יש מחירים דיי סטנדרטיים עבור צילומי תדמית לעורכי דין וחברות בכללי. עם זאת יש אפשרות להתחשב בתקציב כשמתאימים משהו ספציפי ללקוח, אפשר להביא פחות סטים של בגדים למשל מה שיקצר את סשן הצילומים.

עם זאת יש טווחי מחירים נהוגים בתחום

טווח מחירים
צילום סטודיו (סשן של שעתיים) 900-1500 ש"ח
צילום במשרד 1500-1800 ש"ח
צילום כמות של אנשים במשרד 2500 ₪ ליום צילום או 100-120 ₪ למצולם

 

כשמדובר על כמות גדולה של אנשים התמחור קצת משתנה, זה יכול להיות תמחור של יום שלם או תמחור לפי בן אדם לכמות גדולה של אנשים, כשכל בן אדם מקבל כמה דקות. זה שונה מהותית מאשר צילום של עורך דין בודד שהוא מקבל שעתיים רק בשבילו.

האם אפשר להצטלם רק שעה ?

צילומי תדמית לעורך דין צריך לקחת זמן, זה לא תהליך של "תצלם כמה תמונות וסיימנו", זה לא תהליך שעושים על רגל אחת. צריך להשקיע זמן כדי להביא תוצר טוב. תחשבו שבן אדם מתרגל לצלם וזה לוקח זמן, הבן אדם נפתח רק מהאמצע של סשן צילום, וזה תהליך פסיכולוגי שהצלם מנהל עם המצולם. הבאות פנים טובות "משתחררות" רק באמצע ולקראת הסוף של צילומי תדמית.

לא כדאי לקצר תהליכים, ההבדל בין שעה לשעתיים שאתם משקיעים פעם בכמה שנים הוא זניח. עם זאת, ההבדל בתוצאות הוא אדיר. אתם לא חוסרים לעצמכם כלום אם אתם עושים רק שעה או "לכמה תמונות". זה לא יתן לכם כלום ולא יניב תוצאות.

גם בפן הכספי ההבדל בין שעה לשעתיים הוא כ 200 שקל, אבל התוצאות של שעתיים זה מה שחשוב, לא ההפרש במחיר. אתם לא תרצו לחזור לסטודיו בעוד כמה חודשים כי לא הצטלמתם עם הבגדים האלה או לא ניסיתם רעיון כזה או אחר או כי הרגשתם שלא השתחררתם ולא היו לכם הבאות פנים אותנטיות. הרי בסוף זאת תדמית שלכם, בצילומים צריך להרגיש טוב ונוח כמו בבית, הצלם מתחיל מתוצאה אחד ובסוף סשן זה עולם אחר, התאורה יותר נכונה, תנוחות גוף והבאות פנים, תנוחת ידיים וכו' ולכן בסשן קצר של שעה אי אפשר בעיניי להוציא חומר מספיק טוב. אם נראות ותדמית של העסק שלכם חשובה לכם, תשקיע שעתיים. כשמדובר על קבוצה של אנשים, זה כבר סיפור אחר והזמנים שם מן הטבעי שיהיו מוקצבים לכל מצולם.

 

רעיונות לצילומי תדמית יוצאי דופן תמונות של אופניים חשמליים צילום תמונות של אופניים לפרסומת צילום תכשיטים במשרד של מעצב תכשיטים