תוכן עניינים
אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לפוטו סטודיו מקס
צילומי תדמית עסקיים זה כלי טוב לקדם את נראות העסק. בין אם מדובר על חברה, ארגון או עצמאי, נראות העסק היא חשובה, כיוון שהיא תורמת לאיך שהלקוח הפוטנציאלי רואה אתכם. כשהלקוח רוצה לקבל התרשמות ראשונית על העסק, בודק בדף אינטרנט שלכם וברשתות חברתיות יש פן ויזואלי, שיכול לתרום לנראות מקצועית.
במה מתבטאת הנראות המקצועית? למשל אם באתר יש תמונת פרופיל שלכם מקצועית ומרוטשת, זה כבר שלב ראשון שהלקוח עובר אותו בהצלחה, הכי שלקוחות בין היתר רוצים לראות עם מי הם הולכים לעשות עסקים ועסקים עושים עם אנשים, גם בארגון וגם בחברה וגם עצמאי, בסוף עושים עסק עם בן אדם. כשהלקוח רואה תמונה שלכם נעימה, זה יכול לגרום לו להמשיך הלאה ולקרואה עליכם, כלומר בין אם זאת תאורה מחמיאה או תנוחה מחמיאה , ביגוד מתאים וכו'. לא פעם נתקלתי באנשי מקצועי, שמצולמים בצורה לא טובה, מסתכלים במבט של רוצח סדרתי כלפי מצלמה, צילמו את עצמם בעזרת סלולרי, ללא תאורה טובה, והם מצפים שאנשים יתקשרו אליכם לקבל שירות מקצועי. ככה בעצמי פסלתי רואים פרטים שאליהם התכוונתי להגיע, כי הם לא עברו את השלב הראשוני, לפני שהגעתי לחוות דעת עליהם.
לפעמים אנשי עסקים לוקחים יועצי תדמית שמלווים אותם בקידום העסק, זה דיי חשוב אפילו לאנשי עסקים וותיקים, כי יועץ עסקי יכול לבחון כיוונים נוספים שעליהם לא חשב איש עסקים או בעל תפקיד בחברה. יועצי תדמית כן עושים את הצעד הנכון עבור חברות ובעלי עסקים ומציעים להם לבצע צילומי תדמית. אם יש לכם אתר או רשת חברתית של חברה, אולי חומרים מודפסים כמו פליירים, חוברות, פולדרים ורולאפים, כל אלה דורשים צילום מקצועי, בין אם של תמונת פרופיל של בעל העסק או של העסק עצמו, למשל איך נראה המקום של העסק – כלומר משרד וכאן הצלם צריך להבין גם בצילום פנים, זה שונה מהותית מצילום פורטרטים אבל אם יש שילוב כזה, לא יהיה צורך להזמין צלם אדריכלי וצלם תדמית בנפרד.
יצא לי לצלם מספר פעמים אנשי עסקים שהצילום היה כפול, למשל צילום צוות עובדים במשרד, או במקרה אחר עובדת משרד וגם נראות המשרד עצמו, שעוסק בתחום יבוא סחורה ושחרורה דרך מכס.
במקרה הזה צילומי תדמית לחברה נעשו במשרדים שלהם. לא היה עניין של צילום נקי על רקע לבן, אלא דווקא הדגמת סביבה טבעית של עבודה במשרד. כל עובד נתפס בצורה דוקומנטרית כשהעבודה שלו מול המחשב לרוב. לכל בעל מקצוע או איש עסקים מתאימים צילום תדמית בסגנון מתאים משלו, צריך לחשוב מהו העיסוק ולנסות להדגים את עיסוקו דרך התמונה. הרי שאם מצלמים על קיר או רקע לבן, איך תדעו בלי לקרוא במה עוסק בעל העסק.
עובדת משרד
צילום תדמית ל משרד – נראות המשרד עצמו
עובד חברה
עובד משרד
משרד שעוסק בשחרור סחורה מספינות
חלק מהתמונות מצביעות על עיסוק של חברה, תחום ספנות ושחרור סחורות. גם כאן זה מקבץ קטן מתוך סך התמונות שבהם החברה יכולה להשתמש באתר ובחומרים שיווקיים. צילומים עסקיים מסוג זה לחברה יכולים לתרום לנראות שלהם וצילום פריטים שיש בחברה, שמעידים על עיסוקה, זה משהו שאין בסטודיו לצילום.
אלה הם צילומים מאוד פשוטים של המשרד עצמו ועובדים במשרד, עם אור טבעי.
חלק מצילומי תדמית לאנשי עסקים יכולים להתבצע בסטודיו לצילום וחלק ב"שטח" כלומר במשרד גדול שנראה טוב. היתרון של משרד גדול הוא שיש תחושה טובה של נראות טובה של המשרד. כמובן שצריך לסדר את המשרד לפני ביצוע צילומי תדמית אבל באופן כללי זה נותן רושם טוב ללקוח, כמו גם שהמשרד עצמו, הרקע של המשרד, יכול לתת רמז לרקע, כלומר רקע – במה העסק עוסק. אם זה עורך דין, אז ספרים ברקע או גלימה/פטיש על שולחן, חתימה על מסמך, לחיצת יד יכולה להתאים.
צלם תדמית יכול תוך זמן יחסית קצר להביא סט תמונות מאוד גדול ותראו את המקבץ הזה. כמובן שלפעמים המהירות יכולה להשפיע על איכות הצילום, מה שדורש תיקוני פוטושופ, אבל בכללי כדאי להשקיע כמה שעות כדי להגיע לתוצאות טובות, לשים לב שאין פשלות בביגוד. כמה פעמים ראיתי ז'קט גדול מדיי, צבע פחות מוצלח או תנוחה לא משהו, שדרשה ממני לכוון את הבן אדם.
משרדים גדולים יכולים לייצר רושם טוב על הלקוח, כשבמקביל הוא עובר על הטקסטים שכתובים בעמוד אודות או בחומר המודפס לפני שיחת טלפון או ואצאפ. הנראות שלכם, איך שאתם לבושים ואם יש לכם מבט מחמיאה. אנשים רוצים לעשות עסקים קודם כל עם אנשים שנעים להם איתם, לפני שהם בודקים את הצד המקצועי.
להלן דומה של שני אנשי עסקים שעוסקים בתחום היזמות וטכנולוגיות. צולם במשרד גדול, שימוש בתאורת פלאשים(אפילו שלא תמיד רואים את זה) בשילוב קטן של תאורה טבעית ומלאכותית.
אחרי עריכת עור
צלם תדמית יודע לכוון את המצולם ולתת הנחיות לתנוחה מוצלחת. רוב האנשים מצלבים ידיים באזור הפח כסימן לחוסר היכרות עם הצלם. צלם תדמית הוא סוג של פסיכולוג וצריך לשים לזה לב ולדאוג שהמצולם ישתחרר.
תמונות אנכיות דיי פופולריות היום בגלל רשת אינסטגרם, שנובע מצורת הטלפון ואופן אחזקתו האנכי.
צלם תדמית טוב יודע גם לעשות משהו יצירתי. למשל סילואטים או השתקפויות כמו בתמונות האלה. נכון שתמונות אלה לא ישמשו לעמוד ראשי או אודות אבל כן יש להם שימוש, למשל לכתיבת פוסטים.
זהו מקבץ קטן מתוך המון תמונות שיצאו בסשן צילום תדמית יחסית קצר. לעומת צילומי סטודיו, הצילומים כאן בוצעו בסביבה חצי דוקומנטרית, כלומר הם הדגימו דיון בין אנשי עסקים, לחיצות ידיים, שימוש במחשב ודיונים ביניהם, משהו שמצביע קצת על טכנולוגיות. משרד גדול הוא מרשים ויכול לתרום לנראות טובה שלכם.
יש לפעמים מצבים בהם עין אחד, באופן טבעי יותר קטנה משניה. זה קורה הרבה ואנשים בכלל לא מודעים לזה. להלן הדוגמה
במקרה הזה אם הבן אדם פונה לשמאל(שלנו) והעין השמאלית שלו קטנה, הוא תיראה קטנה מאוד יחסית לעין השנייה.
אם זאת אם הפנים ישרות כלפי צלם או שהעין השנייה נמצאת כלפי מצלמה, אז ההבדלים משתווים.
כאן הבן אדם מסתכל ישר וההבדלים פחות משמעותיים. ואם נסובב את הפנים ימינה(שלנו) ההבדל יעלם. צלם תדמית טוב מכיר את כל הניואנסים האלה ושם לב אליהם בזמן הצילום. התמונות לא עברו עריכת אור, זאת רק הדגמה של בעיית העיניים אצל חלק מהאנשים.
צילומי תדמית לאנשי עסקים יכולים להתבצע גם בסטודיו לצילומים. דוגמה הבאה היא לאמן חושים, אבל הוא גם בעל מקצוע והוא עצמאי שעושה הופעות. במקרה שלו עשיתי לו צילומים בסטודיו לצילום, בו יכולתי לשחק עם תאורה מגוונת, משהו שאי אפשר לעשות בלוקיישן לצילום עם אנשי עסקים במשרד. הרי אי אפשר להביא את כל ציוד תאורה, מרככים, פלאשים שונים, רקעים מצבעים שונים וכל מה שסטודיו לצילומים מציע. למשל עמדת איפור, עמדת החלפת בגדים, פינת קפה וישיבה, כל הדברים האלה לא קיימים במשרד ולכן בכל צילום צריך לבחון אופציה האם לצלם בסטודיו לצילומים או בסביבה מוכרת או משרדים שבה יש הקשר לעיסוק החברה. כל פעם לבחון מה טוב יותר ללקוח עסקי, מה יתרום לו יותר.
להלן מקבץ תמונות תדמית של אמן חושים שנעשו בסטודיו לצילום.
צילום פורטרט על קובייה בישיבה
כל התמונות עד לכאן של אמן חושים עברו ריטוש, החלק הבא של מקץ לא עבר ריטוש, הרי שהלקוח צריך לבחור איזה תמונות הוא אוהב ואותם צריך לרטש. למשל אם יש הברקות על הקרחת או על הפנים- תחושה שהבן אדם מזיע, צריך לטפל בזה בזמן צילום או בזמן עריכה.
לפעמים בסטודיו אפשר להרגיש שחם וזה יכול להביא קצת ללחות בפנים, לכן יש לווסת טמפרטורה בסטודיו ולפעמים הבן אדם מזיעה מסיבות שונות. חשוב לטפל בכל הדברים כדי להוציא מקסימום תמונות מחמיאות. לפעמים אין שליטה על מצב ואז כן צריך לרטש בעריכה.
למשל יש פגמי עור, כמעט לכל אחד מעל גיל 40, יש קמטים שונים, יש אזורים כהים מתחת לעיניים שצריך לרטש, אחרת נראה כאילו בן אדם לא ישן שבוע. לפעמים צבע עיניים נבלע וצריך להבהיר אותו, כי לא רואים בהרבה מהמקרים. הזיעה או הברקה על המצח או קרחת כמו בדוגמה של אמן חושים, היה צריך לטפל ולהוריד בעריכה. לפעמים הבגד לא יושב טוב או עלה או פגמים בבגד, משהו קטן שרואים אח"כ בעריכה אך לא תמיד בזמן הצילום, חלק מהדברים אפשר לרטש/לסדר/לנקות בפוטושופ. כלומר צילומי תדמית זה לא כמה לחיצות קליקים על מצלמה- זבנג וגמרנו, צריך גם לדעת את כל הדקויות ולרטש כדי שבסופו של דבר תהיה תמונה טובה שאפשר להשתמש בה.
עד כה בנושא העריכה שמדיי פעם אני אגע בזה בהמשך הכתבה עם מקבץ הבא של תמונות אחרי אמן חושים.
שימוש בקוביות(apple box) בסטודיו לצילום
צילום מבט אחורי לאנימציה. יש לצלם מספר תנועות כאלה עם ידיים מורמות בגבהים שונים וכך אפשר לייצר אנימציה מ כ 20 תמונות כאלה.
מה צלם תדמית יכול לשפר בתמונה למעלה? לאנשי עסקים ובאופן כללי, יש בהרבה מקרים בהם יש אדמומיות על לחי, כלומר הבדלים בצבע האור. זה משהו שצלם תדמית צריך לסדר. במקר הזה התמונה הזאת לא נבחרה ולכן רק הדגמה לתנוחה עם הגב של המצולם עם ז'קט. אבל אם אמן חושים עלם חן היה בוחר אותה, כמובן שהייתי דואג לרטש אדמומיות זאת.
בהרבה מקרים יש החזרי אור מהמשקפיים. גם במקרה הזה של אמן חושים ששם משקפי שמש, וגם במקרה קודם של איש עסקים ששם משקפי ראיה ושם אותם באופן קבוע, אם תשימו לב, אפשר לקבל החזרי אור מהתאורה, משהו שיכול להרוס תמונה כי לא יראו עיניים.
דוגמה של החזרי אור במשקפיים שלא טובה ופסולה. זה משהו שצריך לטפל בו בזמן הצילום כשמצלמים אם פלאשים או תאורה טבעית.
תמונה פסולה כיוון שהפלאש עם המרכך מחזיר אור בצורה לא טובה ומסתיר את העין.
תמונה מוצלחת כי אין החזרי השתקפויות מהפלאשים.
כאן אפשר לראות את אזור מתחת לעיניים שיש לכל העיניים ובתמונה השניה יש החלקת אור ויש גם ריטוש ל כל מיני נקודות קטנות – פגמי עור שונים שירדו בעריכה.
דרך אגב, צבע שיניים לרוב אצל אנשים הוא בגוון צהוב וגם בזה מטפלים בעריכה, משנים לצבע לבן כאילו עבר טיפול אצל רופא עור.
להלן מקבץ תמונות מצילומי תדמית שעשיתי לד"ר למתמטיקה. הוא איש עסקים – מוכר את המארזים עם חוברות עזר לתלמידים . צילומי תדמית לד"ר בוצעו גם בנוסף לצילומי מוצר שצילמתי (מארזים וחוברות). הצילומים הוזמנו ע"י יועצת עסקית שליוותה איש עסקים זה לאתר וליח"ץ שעשתה לו כולל עמוד פייסבוק.
כל התמונות שנבחרו היו בלי השתקפויות חזקות במשקפיים ואלה שכן נפסלו.
למה שתי תמונות אחרונות, שהן דיי דומות נבחרו? הסיבה היא שיש משהו שעוד לא דיברתי עליו וזה "צד מועדף". לפעמים אנשים מודעים אליו ואומרים את זה מראש לפני תחילת סשן צילומים. לפעמים האנשים אפילו לא מודעים לזה אבל כן יש להם צד אחד שנראה להם יותר מועדף, לכן צריך להראות למצולם ולבדוק אם יש העדפה.
מה אפשר לעשות עוד עם התמונות?
עם התמונות תדמית אפשר לעשות הכל, חוץ מלעלות לאתר, אפשר גם להשתמש בתמונת פרופיל בואצאפ. ככה אנשים מייד מזהים אתכם דרך התמונה שלכם, כמו שאתם עושים היום.
ומה עם אנשי תיוון? שמתם לבן שמתווכים שהם גם עצמאים ובעלי עסקים שיש להם משרדי תיווך, הרבה פעמים מדפיסים רולאפים בגובה 2 מטר ומביאים איתן למקום של מפגש עסקי. כמו כן, כל הזמן אתם רואים תמונות של מתווכים על שלטי חוצות ברחובות ובכבישים. כלומר המטרה של צילומי תדמית עסקיים היא גם דפוס. זה יכול להיות גם כרטיס ביקור בחלק מהמקרים.
דוגמאות נוספות של צילומי תדמית יכולים להיות רופא פרטי שיש לו מרפאה ורוצה נראות מקצועית, בין אם זה פורטרט עסקי או צילום המרפאה.
דוגמה נוספת היא צילום בעלי תפקידים בחברה, צוות הנהלה בארגון.
שמתם לב שכל פעם לפני הבחירות אתם רואים פנים של מועמדים לראשות העיר. כל פורטרטים עסקיים אלה נעשים לפני הבחירות לעיריות. נכון שהם לא בדיוק בעלי עסקים, אבל חלק מהם באים מרקע עסקי או מהנהלה. במקרה זה צילום תדמית עסקי מתאים לדפוס, הדפסות על אוטובוסים ושלטי חוצות בעיקר, כמו גם פליירים וקמפיינים ברשת.
לסיכום: צילומי תדמית לאנשי עסקים בעיניי זה חובה לכל עסק שרוצה להציג את עצמו בצורה מקצועית והסיבות לכך הובאו בכתבה. צריך להפגין רושם ראשוני טוב. כמו שאתם מגיעים לפגישה עסקית, מציעים שירות או מוצר שלכם, דנים אתכם קודם לפי לבוש, נראות חיצונית, תנועות גוף, בטחון וכו' ואח"כ כבר לפי השיחה המילולית. זה יכול להתבטא בפגישה פרונטלית ובעיקר דרך האתר שלכם או כל חומר שיווקי שדיברתי עליו בכתבה.
דוגמה נוספת היא של ד"ר בתחום גניקולוגיה. עשיתי לו צילומי תדמית במרפאתו, שנעזר בליווי של יועצת עסקית שמלווה אותו בנושא השיווק והאתר שלו ודאגה לצילומי תדמית של דוקטור. ניצלנו גם תנוחות שונות להראות אותו על רקע מרפאה, בזמן שמעניין בתיק לקוח, בזמן טיפול בלקוחה ובדיקה עם המכשיר שבודק פוריות ומסך שמראה התפתחות העובר וכו". בגלל עיסוקו ועומס לקוחות, הצילום לא בוצעה בסטודיו לצילום אלא אצלו במרפאה. דרך אגב, איך אפשר להביא את המיטה שעליה שוכבת לקוחה לסטודיו לצילום, זה משהו לא פרקטי.
דרך אגב, המיטה שבה שכבה הדוגמנית הייתה בצבע וורוד וזה לא התאים, עשיתי שינוים בצבעים כדי לדמות צבע לבד ולא וורד של הכיסוי של המיטה.
להלן מקבץ של פורטרט עסקי שעשיתי לדוקטור במרפאה. האם תשימו לב איזה תמונות רוטשו ואיזה לא?
חלקן הושארו במכוון עם גוון צבע אדום כדי לשמר צבע מקורי, חלק מהתמונות עברו ריטוש עור – שכולל החלקת עור, הורדת פגמים, הורדת שינוי בצבעוניות של העור(מעבר בין אדום ללהוב בהיר)
הדגמה של בדיקה של ד"ר עם המכשיר
בתמונה הזאת הצגנו כאילו דוקטור מעניין בתיק של פציינט, כאשר ברקע רואים תיקיות של תינוקות
ניצלנו מסדרון צד והבזקתי פלאש בצורה כזאת כאילו הקליניקה תיראה כולה זוהרת, בסגנון של בית חולים, כאשר בפועל הבהירות הייתה רגילה.
תמונה של ד"ר על רקע תמונה במרפאתו של אישה בהריון.
חיתוך הראש נעשה במכוון כדי לא להראות פנים של הדוגמנית, כמו כן שזה לא העיקר. כמו שהזכרתי למעלה, הצבע האפור שאתם רואים של המיטה במקור היה וורד, שהומר לצבע זה כי הוורוד לא התאים בפלטת הצבעים לכל צבעי המרפאה.
עד כה אלה היו צילומים לאיש עסקים לדוקטור בקליניקה שלו, בסופו של דבר נבחרו לאתר כ 8 תמונות, חיתוכים אופקיים, תמונות אווירה לעמודים שונים באתר, תמונות צרות כפס לחלק מהעמודים וכל זה היה בתוכנית של יועצת עסקית, שממנה קיבלתי רפרנסים מדויקים איך צריכות להיראות התמונות ולכן הצילום הצליח תוך כשעה וחצי. בסופו של דבר יעשו חיתוכים שונים כתלות בעמוד שבו ישתילו ת התמונות.
מקווה שנהניתם וראיתם שצילומי תדמית לאנשי עסקים זה לא ביג דיל, העיקר הרצון לעשות משהו טוב ואיכותי. הד"ר היה באופן כללי מאוד חייכן ורואים שהוא אוהב את העבודה שלו, וזה מאוד עזר לי בזמן הצילום.
בעיקר יצא לי לצלם את המנות של השפים, אבל תוך כדי תהליך הצילום, כשהשף עובד על המנה, היה זמן "לגנוב" כמה תמונות של השף תוך כדי עבודה. בשונה מצילומי תדמית בסטודיו לצילום, בהם הצלם מביים בצורה מדויקת את המצולם, כאן זה לא מתאים. לפעמים אפשר לתת קצת ביום אבל במקרים האלה, כשהשף בזמן הכנת המנה, מתאים יותר צילום ספונטני.
מצרף כמה תמונת של שפים בזמן עבודה
כמובן שצלם סטודיו יכול לצלם את השפים גם בסטודיו לצילום, במקרה הזה השף יצטרך להביא את הלבוש שלו, את הכובע של טבחים וכו', כל האביזרים שמעידים שהאדם קשור לתחום האוכל, אחרת זה עוד בן אדם שלא מובן במה הוא עוסק. אני תמיד משתדל לתת הקשר למקצוע של בן אדם במה הוא עוסק כשאני עושה צילומי תדמית.
עם זאת, אי אפשר להביא הכל לסטודיו לצילומים. אי אפשר להביא את התנור של השף, ואת כל המטבח שלו שיש במסעדה, ולכן בהרבה פעמים יהיה הרבה יותר אותנטי לצלם את השף במסעדה, כאשר המסעדה נראית נקייה ועברה ניקיון לפני, כך שזה גם אותנטי עם סביבה טבעית של כל האביזרים שקשורים לתחום המבטח שבו עובד השף.
שמי מקס מסטודיו לצילומים מקס, מקווה שאהבתם את תיק עבודות שלי, יש גם גלריות נוספות של צילומי תדמית ופורטרטים אישיים באתר, מוזמנים לצפות וליצור קשר לצילומים שאתם מתכננים לעשות.