אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לפוטו סטודיו מקס
בעידן המודרני כל אחד יכול לצלם באמצעות הסמארטפון ולראות עצמו כצלם. האמת ישנם כמה צילומים שנעשו באמצעות הסמארטפון, שעולים באיכות שלהם על כל צילום עם מצלמה מקצועית. במיוחד כאשר מדובר בטלפונים החכמים עם המצלמות החדישות והמתקדמות שלהם. אבל, בכל מקרה אין תחליף לצילום על ידי צלם סטילס שעבר הכשרה בתחום והוא יודע איך לצלם עבורכם בצורה הטובה ביותר שניתן.
תוכן עניינים
צילום סטילס כולל תמונות נייחות ותמונות הכוללות תנועה כגון Liquid splash עם משקאות או תמונות ספורטאים. צילום סטילס משרת אותנו במקרים רבים ומגוונים עבור סטודיו לצילומים, אדריכלות, אוכל, ועוד. צילום אביזרים מכוון בעיקר לבעלי עסק המעוניינים לקדם מכירות. מדובר באחד מתחומי הצילום המבוקשים ביותר בארץ הכולל דרישה הולכת וגוברת לצלמים מקצועיים בתחום.
במהלך העבודה שלי כצלם מוצרים אני משתמש בכל הידע שרכשתי במהלך השנים בצילום ובעריכה. אחד הדברים החשובים ביותר בצילום מוצרים, הוא כמובן העריכה הקפדנית בנוגע לצילומים באמצעות תוכנות מתקדמות מותאמות לעניין. מעבר לידע הטכני הנדרש, צלם סטילס המתמחה בתור צלם מוצרים, חייב לחשוב מחוץ לקופסא. במהלך העבודה שלי צילמתי מצרכים שכל אחד מאיתנו מכיר, שלא מעוררים המון רגש. צילום שמפו לשיער ותחליב רחצה, יוגורטים וקורנפלקס ועוד צילומים רבים נוספים. במצרכים אלו אני חייב להמציא עצמי מחדש, ולחשוב איך לייצג אותם באופן מרענן וחדשני. לעתים אשתמש בתוכנות עריכה בשביל לבנות קומפוזיציה עבור המוצר. באחד הצילומים שלי עבור חברת דגנים, משוך קו חלב לבן הדומה לקשת בענן מעל לקופסא, בשביל ליצור זאת אצטרך לחשוב מראש על כל הפרטים ועל מה שיש לי להגיד. כל תמונה מספרת מהו סיפור המצרך, ובדרך זאת פונה באופן אישי אל הקונה הפוטנציאלי. יש תמונות מיוחדות ויוצאות דופן, אשר מעוצבות להפליא על ידי בעל מקצוע בתחום, בצילומים אלו האתגר הוא להעביר ייחודיות מהמוצר מבלי להעמיס יותר מדי על הצופה.
בית עסק חייב לשווק עצמו בעזרת צילומים מקצועיים. בהתאם לכך, במסגרת צילומי סטילס קיימים שתי קטגוריות עיקריות. צילומים הנעשים במקום עצמו כגון במסעדה, בבית המלון או בכל מקום אחר כנדרש וצילומים שנעשו באולפן.
צלם סטילס הוא שירות מיוחד שניתן לחברות ולעסקים, המעוניינים לקדם את המוצרים שלהם. בסשן הנעשה באולפן אצלם פקשוטים, שהם תמונות של המצרכים, כגון מוצרי מזון וביגוד וכל מוצר אחר שאתם מעוניינים למכור אותו בפני עצמו. במהלך סשן הצילומים יש לי שליטה מלאה בכל מרכיבי האור, ואני עושה שימוש רב יותר בתאורה מלאכותית. בנוסף לכך, אני יכול לשלוט באופן מלא בקומפוזיציית הצילום, להוסיף פריטים אחרים כנדרש ולבצע כל שינוי שנראה לי מתאים.
בסיום הצילומים אערוך תמונות באמצעות פוטושופ או במקרים ספציפיים בתוכנות עריכה מתקדמות יותר. אוסיף אלמנטים ויזואליים לתמונה להעשרת הרושם וליצירת עניין אצל הצופה. המצרך שלכם עומד תמיד במרכז העניינים וכל תוספת באה להבליט את הפונקציה שלו. המטרה השיווקית שלכם עומדת לנגד עיני לכל אורך הצילומים, ואתם קובעים בסוף מהו הצילום המשקף בצורה הטובה ביותר את בית העסק שלכם. אני מתמחה בצילומים בודדים או בסדרות צילומי אותו מצרך, או סט מוצרים ספציפי של החברה. הכל בהתאם לדרישות הלקוח.
אחד הדברים החשובים ביותר עבורי בתור צלם סטילס היא התקשורת עם הלקוחות. בצילומים שנעשים באולפן, עבודת ההכנה כוללת סקירה מקיפה בנוגע למצרך שלכם ודרכי השיווק. אנחנו יושבים ביחד וחושבים על פתרונות ויזואלים, לייצוג המוצר והעברת המסר. לאחר הצילומים אתם יכולים לבחור מהן התמונות שמשקפות בצורה הטובה ביותר את הצרכים השיווקים שלכם. אני עובד עם הלקוח לאורך כל הדרך עד להגעה לתוצאה המושלמת עבורכם.
צילום מצרכים הוא אומנות בפני עצמה הכוללת מטרה פרקטית ברורה, שהיא להגדיל את המכירות בית העסק ולחשוף קונים פוטנציאלים למוצר שלכם. השילוב בין הפן האסתטי לפן הפרקטי הוא אתגר מעניין עבורי בתור צלם סטילס, והוא הופך את העבודה לצד בתי עסק וחברות למסע משותף בכולל ניסוי וטעיה. ביחד אתכם אנסה לשקף בצורה הטובה ביותר מה שאתם מנסים למכור.
נעים להכיר שמי מקס דופלי, המתמחה בתור צלם פורטרטים, מוצרים ותכשיטים. בנוסף לכך אני מתמחה גם בצילומי תדמית עבור חברות ובעלי עסקים. במידה ואתם מעוניינים באחד מהשירותים שאני מציע או מעוניינים לקבל הצעת מחיר מלאה עבור צילום סטילס, אשמח אם תצרו איתי קשר באופן אישי.
צלם עושה צילומים אלה בסטודיו לצילום כשיש ברשותו את כל הציוד שיש בסטודיו וכל האביזרים שעוזרים למצולם. איזה?
קודם כל כל אביזרי התאורה, מרככים שונים, מטריות וסופטבוקסים שמרככים את האור. כמו כן לצילומי פורטרט של נשים יש את ה"צלחת יופי" – בשפה מקצועית beauty dish, שמאפשרת לקבל לוק מאוד מעניין בעיקר לצילומי פורטרט של נשים וזה משמש גם לצילומי תדמית.
דבר נוסף שיש ברשות הצלם הוא רקעים – חוץ מרקע לבן קלאסי אפשר לצלם על רקעים מצבעים שונים שיש בסטודיו. כמו כן, אפשר להתאים צבע רקע לצבע הבגדים, משהו שתמיד משתלב יפה.
לנשים (וגברים) יש פינת הלבשה ויש גם פינה לאיפור. למה צריך את זה? כל אחד מאיתנו בצורה כזאת או אחרת לא מושלם, יש לנו כל מיני פגמים באור, ולכן אפשר לעשות איפור קליל לפני הצילום. בשביל מה? כי אז זה יכול להוריד השתקפויות מהפנים והמצח, אחרת חושבים שבן אדם מזיע. כמו כן לנשים זה יכול להסתיר פגמים שונים בעור. לגברים עם קרחות זה מועיל מאוד, כי אז זה מוריד השתקפות לא רצויה.
צילומי פורטרט אפשר לעשות כל האנשים ובעיקר לאנשים שרוצים את זה למטרה אישית, לפרופיל ברשתות חברתיות או אתר הכרויות למשל. צילומים לאתרי הכרויות ורשתות שונות חשובים בעיקר כדי להציג את המצולם באור טוב ומחמיא וצילומים אלה הכי חשובים למצולם עצמו.
כמו כן, אפשר לעשות צילומי פורטרט עסקיים – ואפשר לקרוא להם גם צילומי תדמית, כלומר על בעל עסק, חברה או ארגון שצריך צילום עובדים, צילום הבהלה בכירה או אפילו צילום עצמאי בודד, כל אלה יעזרו לו בפרופיל עסקי ברשתות מקצועיות כמו Linked In, אך גם באתר של העסק, פליירים וברושורים או כל חומר שיווקי אחר.
מבחינת מקום צילום, פורטרט אישי או תדמית אפשר לעשות בסטודיו, איפה שלי בתור צלם סטילס מקצועי יש שליטה מוחלטת באור, או לפעמים אצל בעל העסק. כך למשל, צילום מספר חברי הנהלה בחברה יכולה להיעשות במשרד באווירה מקצועית, כלומר אפשר להראות את רקע המשרד( ולא רקע אחיד) למשל, כדי להראות את הסביבה שבה הם עובדים, לחיצות ידיים, דיון בזמן ישיבה וכו'- כלומר שידור עבודה עסקית, זה משהו שמאוד פופולארי בחול וזה מתאים מאוד לאנשי עסקים ותורם בעיקר באתר שלהם או בחומר השיווקי.
דוגמא של צילום למסע פרסום לבר בתקופת החורף כדי להדגים אווירת חורף ולמשוך לקולות לבר
צילום לד"ר למתמטיקה שמשווק חוברות לתלמידים
צילום איש עסקים על רקע אפור
צילום לעורכת דין צעירה
כל הדוגמאות האלה הן דוגמאות שצולמו בסטודיו או אצל בעל העסק, כתלות באותו המקרה – האם זה מצריך הגעה או שעדיף לצלם בסטודיו הצלם יכול להבים מתוך שיחה עם לקוח
אם בצילומי תדמית היה אפשר לגוון ולעשות בעסק או בסטודיו, צילומי מוצר לרוב נעשים בסטודיו כי יש צורך בשליטה מלאה בתאורה. נכון שגם אני לפעמים יוצא ליום צילום לעשות צילומי מוצר אבל התוצאות הן לא זהות. בסטודיו יש את כל המרככים, את כל האביזרים כמו חוסמי אור, מפזרי אור, סנוטים- שמרכזים אור בנקודה מסוימת ולא נותנים להתפזר ונייר שחור cinefoil שמאפשר שליטה איפה כן יהיה אור, optical snoot שמאפשר שליטה בריכוך עיגול האור וגם בגודלו, ואלה דברים שיש רק בסטודיו של צלם סטילס ואי אפשר לקחת את כל הסטודיו החוצה. במקרה של צילומי מוצר אצל העסק, הצלם מוגבל במה שהוא יכול ורוצה לסבור ואין לו אפשרות לקחת את כל הסטודיו החוצה, לכן הוא יגיע רק עם הדברים הנחוצים.
כמו כן, צילומי מוצר לפעמים דורשים כל מיני אלתורים ושינוים שלא יהיה ניתן לעשות אצל העסק – כי יש כל מיני אביזרים קטנים שעוזרים לצלם להעמיד את המוצר בזווית זאת אור אחרת, להמציא משהו במקום אחרי שכבר מתחילים לעבוד עם המוצר אחרי שמתחילים לעבוד על קומפוזיציה – כלומר איך המוצר יעמוד, אולי הוא יעמוד על משהו, אולי מוטה בזווית כלפי מצלמה ואולי תלוי באוויר, אולי בזריקה או עם טיפות מים וכו' – כל סוג כזה של צילום יכול לדרוש התאמות.
דבר נוסף שבטוח אי אפשר להביא לעסק זה הרקע. למשל אפשר לעמיד ברקע חומרים שונים שמהם עשוי המוצר, למשל קרם עם תמצית אבוקדו ולצד שמן בקערת מיני ואבוקדו חצוי או פרוסה כזאת, אלה דברים שהצלם יעשה בסטודיו לצילומים ולא יהיה ניתן להביא כל זה לעסק כי מראש אין קונספט שהצלם צריך לגבר בזמן שהוא מתחיל לצלם את המוצר או עוד בשלב המקדים. דוגמה נוספת סכין יפנית עם סושי או מנה יפנית, שילוב רוטב, הגשה בצלוחית זאת או אחרת וכו'.
כל מיני סוגי אביזרים/מרכיבים של מוצר, אי אפשר למצוא על המקום, זה משהו שאו מגבשים רעיון לגביו קודם עם אשת קריאייטיב שמבקשת צילומי קונספט או שנותנים לצלם להחליט איך זה יראה והוא מקבל רק רעיון ראשוני מה רוצה העסק והצלם כבר "מבשל" מתכון לצילום ולרקע.
אפשר להאיר את המוצר עם צבעים שונים. למשל, אפילו שהרקע שלי הוא לבן, אני יכול להאיר אותו עם ג'לים צבעוניים ולקבל צבע רקע יותר מעניין, שיתאים לאותו המוצר.
למשל צילומי אוכל מאוד רצוי לצלם על שולחן כשרואים טקסטורה של העץ, קערות, צ'ופסטיק יפני וכו'.
כמו כן זוויות צילום למוצר, משהו שצריך להחליט עליו. למשל, אפשר לצלם מנת אוכל בזווית 45 מעלות מלמעלה, אפשר ממש מגובה השולחן ואפשר לעשות מבט על, כל אלה לגיטימיים בצילום אוכל. בצילום מוצר זה קצת יותר מורכב, ואין מתכון יחיד לצילום.
צילום מוצרים אפשר לבצע מגובה נמוך כדי לתת עוצמה למוצר. לפעמים גובה האמצע של המוצר יתאים יותר, לפעמי זוויתי יהיה עדיף. מבט גם הוא יכול להיות טוב אם מצלמים מוצר כמו שעון כשהרצועות עור שלו עוטפות פחמים או בול עץ.
פן נוסף בצילומי מוצר הוא צילום סטילס נקי או צילום מוצר בשילוב אנשים. למשל, אפשר לצלם שעון איך שהוא, אפשר לצרף אביזרים ברקע, או טיפות מים אם הוא נגד מים. אבל אפשר גם לצלם שעון על יד של מישהו. במקרה הזה גם יש כמה אפשרויות, לצלם צילום תקריב על השעון והיד. מאידך, אפשר לצלם שען כשרואים חצי גוף של בן אדם. החיסרון הוא שהשעון יהיה יחסית קטן לבן אדם ופחות יראו אותו ואנחנו רוצים להדגיש את המוצר.
דוגמה אחרת היא צילום תכשיט על דוגמנית. נכון שראיתם לא פעם פרסומת שצלם צילם. הדוגמנית לובשת את השרשרת על החזה שלה, יושבת בסלון על ספה והצילום הוא בעצם חצי גוף של דוגמנית, כשהתכשיט ממלא כרגע של הפריים, אבל הוא עדיין נראה גדול, האווירה היא אווירת ערב עם תאורה קונטרסטית ושידור יוקרה. צילום תכשיט בצורה כזאת שכוללת אדם יותר מתאים לפרסומות.
עם זאת, אפשר לצלם תכשיטים בדרך אחרת, צילום יחסית פשוט, כאשר הדוגמן לובש פעם אחר פעם תכשיט אחר, ומצלמים ממש תקריב של שרשרת על החזה. במקרה הזה לא רואים אפילו ראש של הדוגמן, אלא הדגש הוא על התכשיט עצמו. צילום כזה יותר פשוט של תכשיט מתאים יותר לאתרי מכירה, למשל אתר מכירה של המעצב תכשיטים או רשת שמוכרת תכשיטים, לאתרי מכירות כמו אטסי, אמזון וכו'.
צילומי פקשוט גם הם יכולים להתבצע בסטודיו לצילום או אצל בעל עסק. צילום פקשוט זהו צילום של מוצר על רקע לבן. הרקע הוא אכן לבן אבל כתלות בתאורה הרקע יכול לצאת טיפה אפור אם לא שורפים את הרקע מספיק חזק. מאידך, כשמצלמים פקשוט, אם שורפים רקע התאורה החזקה יכולה להשפיע לרעה על נראות המוצר ויכולה לגרום להורדת קונטרסט, משהו שהוא לא רצוי. לכן צלם פקשוטים יכול לגזור את המוצר מהרקע בעריכה( לפעמים קוראים לזה צריבה).
אם צבע הרקע יהיה שונה משמעותית מהמוצר, כשהרקע הוא לא לבן, יהיה קצת יותר קשה לגזור ויש סיכוי שיראו קצוות של הרקע על המוצר, אלא אם גוזרים יותר מהמוצר עצמו.
צילומי פקשוט יכולים להיות גם צילומי תכשיט. לעומת צילום תכשיט שראיתם קודם על רקע צבוע, אם מצלמים תכשיט על רקע לבן ושורפים את הרקע ללבן או גוזרים אותו, יוצא שצילום תכשיט הופך להיות צילום פקשוט ואז יוצא שזה צילום מוצר לאינטרנט לכל דבר. אתם רואים עד כמה המושגים קשורים אחד לשני אבל שונים ומקווה שעכשיו זה הסביר בצורה טובה את ההבדלים.
צילום מוצרים לאתרי אינטרנט לרוב כן יהיה על רקע לבן אבל לא חובה. זה תלוי בלקוח, מה הלקוח שרוצה לצלם מוצר רוצה, איזה רקע הוא מעדיף, איפה תמונת מוצר תתפרסם. למשל אם זה בפלטפורמות כמו אמזון, אז מן הסתם הרקע יהיה לבן ואם תמונת מוצר תתפרסם כמשהו יצרתי באתר של צורף תכשיטים, אז הרקע יכול להיות כבר שחור או צבע של עץ או של מתכת, יש כאן משחק של אפשרויות.
בסופו של יום, סטודיו לצילום הוא הבסיס לכל עשיית ויצירת התמונות, בין אם אלה הם צילומי מוצר, צילומי תכשיט, פקשוט או פורטרטים. בסטודיו ניתן לשלוט בתאורה בצורה המיטבית ביותר והתוצאות יניבו לכם תוצאות יותר טובות. אם זאת אין לשלול אופציה של סטודיו נייד, כאשר הצלם יגיע אליכם עם הסטודיו ויפרוס אותו אצלכם.
למשל, צילומים עסקיים כדאי לעשות גם אצל הלקוח, הרי שאז גם הסביבה תשתנה ויהיה גיוון ברקע. לעומת זאת, בסטודיו זה פחות או יותר אותם הרקעים, אלא אם כן הצלם שבחרתם מאוד "מעניין" וקנה רקעים לא שגרתיים בצבע אחיד, אלא קנה רקעי קנבס, שבעצם מעצימים ומעלים רף בצילומי פורטרט מקצועיים. תתייעצו עם צלם ומניסיונו והשיחה איתכם אפשר להגיע להחלטה על מיקום הצילום: סטודיו לצילום או בבית העסק.
צילום דוגמן לפרסומת כולל ריטוש עור
צילומי תדמית לאיש עסקים