צילום פורטרטים ותמונות פרופיל לקבוצות

צילומי פורטרטים לקבוצת כדוריד

אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לסטודיו לצילום מקס

מבוא – צילומי פורטרטים, לאיזה קבוצות?

לרוב צלם פורטרטים עושה צילומי תמונות פרופיל, צילומי תדמית ופורטרטים אישיים בסטודיו לצילום. זה יכול לכלול גם פורטרטים אישיים וגם פורטרטים עסקיים לאנשי עסקים.  צילומי פורטרט יכולים לכלול גם צילום לקבוצות והרכבים. צילומים אלה לא נחשבים צילומי תדמית לעסקים כיוון שלא מדובר בפן השיווקי/פרסומי.

במקרה הזה מדובר על קבוצה מענף הספורט, אבל בפועל זה יכול להיות כל קבוצה, למשל הרכב מוסיקאלי(צילומי חוץ וסטודיו), קבוצה של שותפים(אדריכלים ומעצבי פנים, מתווכים, אנשי בנק), קבוצה של אנשי מקצוע שעובדים ביחד במשרד(עורכי דין למשל), קבוצה של אנשי שיווק שעובדים במשרד דיגיטל גדול (צילומי משרד ובסטודיו) וכל קבוצה של 2 אנשים ומעלה שהם שותפים או קבוצה שעובדת ביחד במשרד/מהבית, חברת הייטק טכנולוגיה שיש לה מספר עובדים, אנשי הנהלה שחשובים להם פורטרטים איכותיים וכו'

דוגמה לפרויקט צילום תמונות פרופיל לקבוצה/יחידים

אציג פרויקט שצילמתי. מדובר על צילום קבוצה. כצלם סטודיו אני נוהג לצלם פורטרטים וצילומי תדמית בסטודיו, אך לפעמים יש מצבים שאני לוקח את כל הסטודיו איתי ללוקיישן בגלל אילוצים שונים. כמובן שהעדיפות היא לעשות צילומים בסטודיו לצילום, כיוון שבסטודיו יש את כל האביזרים: אביזרי תאורה, רקעים בצבעים שונים, מכונת עשן וכו' שאין אותם בלוקיישן.

המטרה הייתה לצלם קבוצת כדוריד, כדי להשתמש בתמונות האלה לעמוד פייסבוק של הקבוצה, לאתר שלה וגם להדפיס פוסטרים גדולים על לוח PVC (סוג של פרספקס) ולתלות באולם על הקירות. זה דורש מצלם סטודיו למסור תמונות בשתי פורמטים, אחד מוקטן שמיועד לאתר ורשתות חברתיות והפורמט השני הוא לדפוס בגודל מלא.

ביצוע פורטרטים, שימוש רקעים, המחשת תחום מקצועי

ביצעתי את הצילומים באולם, כשציוד הרקעים עם המתקן והפלאשים הבאתי איתי למקום. בצילומי פורטרטים הייתי צריך לעשות שתי תמונות עיקריות: תמונה אחת שהיא תמונת פרופיל סטטית של שחקן בעמידה, גוף שלם וגם חצי גוף כתקריב. כמו כן, התמונה השנייה הייתה צריכה להמחיש שאלה הם שחקנים, ולכן שולבו תמונות פורטרט בתנועה עם כדור. השחקנים רצו וקפצו על רקע לבן ותפסתי אותם בהקפאה בזמן קפיצה. הקפיצה עקרונית כי לרוב זה סוג התנועה שעושים שחקני כדוריד כשזורקים כדור לשער. כמו כן, שוער עשה תנועה של הדיפה של כדור כדי להמחיש תנועה אמיתית מזמן משחק.

הקפאת תנועה עם פלאשים

כדי להקפיא שחקנים בתנועה, צריך להשתמש בפלאשים שיש להם יכולת להקפיא תנועה. יש פלאשים איטיים ויש מהירים. בסטודיו לצילום אפשר להחזיק גרסאות שונות של פלאשים, יש איטיים ויש לתנועה מהירה. בגלל שהשחקנים בתנועה, צריך להקפיא אותן, אחרת בתקריב של 100% תראו שהם לא חדים ויש קצת טשטוש. רואים את זה כמובן בתקריב מלא ולא בתמונה הכללית, שם קשה להבחין. צלם סטודיו צריך לדעת באיזה עוצמות פלאש להשתמש כדי להקפיא תנועה, זה ניואנס מאוד טריקי וטכני שאני לא אכנס אליו, כי זה יכול להפוך מהר מאוד לנושא מורכב. לא כל צלם פורטרטים מצלם אנשים בתנועה, הפוך, לרוב אלה תנוחות סטטיות ואז אין מה לדאוג, בשונה מצילום בתנועה. כמו כן , יש השפעה גם איך האור הטבעי משפיע על הקפאת השחקן אם לא עושים צילום בסטודיו לצילום, אלא בטבע, כיוון שאז האור הטבעי יכול להשפיע על זה.

מנחי גוף ותאורה

שימו לב שאפשר לדגמן בתנוחות שונות. צילמתי את שחקני הקבוצה עם תנוחות שונות, גם אחת שהיא פרונטלית וגם באלכסון, שילובי ידיים שונים, מבט לצלם עם אפשרות מבט באלכסון וכו'. יש הרבה מאוד אפשרויות לגוון בתנוחות שונות של האנשים כתלות במטרה. אפשר להאיר את הבן אדם בצורה אחידה, כשצד ימני של פנים יהיה מואר באותה המידה גם צד שמאל. כמו כן, אפשר לייצר עומר, ולהאיר צד אחד של פנים יותר מאשר השני, כשהצד השני יותר חשוך.

צילומי פורטרטים עם מטרה מיתוגית/שיווקת או "אישית"

המטרה בצילומים אלה היא לא "מסחרית/שיווקית", להבדיל מצלם תדמית שעושה תמונות יותר פורמליות למיתוג העסק, לאיש עסקים כשיש מאחורי זה מטרה שיווקית, בין אם זאת תמונת פרופיל עסקית, או צילום אנשים למותג, כדי שהם ישווקו את עצם. לא הייתי מגדיר צילומי אלה כצילומי תדמית, אלא צילומי פורטרט נטו. התמונות לא מיועדות לפרסומת או למטרה מסחרית כלשהי.

עריכה וגזירה של פורטרטים, על רקע צילום וריטוש עור

ניואנס נוסף הוא נושא הגזירה, אפילו שהשחקים צולמו על רקע לבן, לצלם סטודיו יש אפשרות לשרוף כדי שהרקע יהיה לבן טהור, או לגזור את השחקן בעריכה, אחרת הרקע יכול לצאת קצת אפור, משהו שצריך להחליט עליו לפני ביצוע הצילומים בשלב תכנון הצילומים. שימו לב שהיתרון של גזירה, הוא שעקבות של נעליים על רקע לבן גם ירדו, אבל החיסרון שהצל "הטבעי" גם ירד, ניואנס שצלם סטודיו צריך ליידע מראש על כך. יש אפשרות גם לייצר צל מלאכותי אח"כ או למחוק את העקבות. אופציה שלישית היא לשרוף גם את הרצפה אבל זה יכול לגרם לאזור הרגליים להיות יותר מדיי בהיר. אני אישית משתמש בטריק מסוים, כדי להוריד את רמת העקבות, בלי שימוש בפוטושופ.

במידת הצורך, צלם פורטרטים יכול גם לרטש את העור אך לא תמיד זה נדרש. במקרה הזה, חברת שיווק שהזמינה אותי, החליטה שזה פחות חשוב והשחקנים היו בגילאי 20-30. בגדול, אם זה צילום גוף שלם, לא רואים בכלל בעיות עור קטנות. כשזה חצי גוף או תקריב, מתחילים לראות בעיות, בעיקר אצל מבוגרים, ואז אפשר לעבור ולבצע ריטוש של עור.

מציג לכם מספר דוגמאות של צילומי פורטרט של שחקנים, גם תמונת פרופיל סטטית וגם בתנועה, כמו גם תמונת "Hero" של כמה שחקנים ביחד וגם תמונה של קבוצה על רקע של האולם ומאמן.

כל התמונות של השחקנים ללא ריטוש עור, וכולן עם רקע עם גוון אפור. צלם סטודיו יכול להחליט לשרוף את הרקע להבן ממש ללבן, ואפשר גם להאיר בצורה כזאת שיראה אפור בהיר או אפילו אפור, כתלות במטרה. אפשר גם להבהיר או לגזור תמיד בעריכה.

התמונה הראשונה והשנייה מדגימה את ההבדל בין רקע שלא נשרף במכוון וסוג של הלבנת רקע. אחת – רקע טבעי יותר, שני – כמעט בהיר, אין יותר טוב אלא כתלות במטרה שרוצים להשיג. אני אישית אוהב את הצל הטבעי שנופל מהשחקן על הרקע.

בתמונה הבאה אתם רואים תאורה לא אחידה, פנים מוארות יותר בצד אחד יותר מאשר בצד שני

צלם פורטרטים  

כאן אתם רואים פנים שהן מוארות בצורה דיי אחידה צילום קבוצתי צילום לקבוצות צילום תמונת פרופיל

 

 

 

צילומי תדמית בסטודיו לצילומים הצילומים העסקיים המושלמים מדריך מקיף צילום מוצרים בתנועה סוגי צילום שונים והשלכותיהם עבורכם