צילום לחברות מיתוג, שיווק ודיגיטל, בוני אתרים ומקדמי אתרים, יועצים עסקיים אנשי ויחסי ציבור(יח”ץ)

צלם מוצרים ותדמית מדבר אל אנשי מקצוע שנותנים שירות לחברות, עסקים ועצמאים

אתם כחברות שעושות מיתוג לבעלי עסקים וחברות אחרות, יועצים עסקיים, חברות שעושות שיווק (ממומן ולא רק) וכו’ וגם אנשי יח”ץ שמלווים את הלקוח שלכם, נותנים מעטפת של שירותים, כל אחד בתחומו. איך זה קשור לצילום? מה שמשותף לרוב העסקים שציינתי זה שכל אחד שנותן שירות ללקוח יודע לזהות אצלו חוסר בתמונות.

למשל בונה אתרים שבונה אתר ללקוח, זה לא חכם לקחת תמונות מ Stock, כי אלה תמונות גנריות שיורידו עוד אלפי אנשים אחרים מאותו הסטוק. לכן, אתם יכולים לזהות צורך כזה אצל לקוח שלכם, למשל שאין להם צילומי פורטרט עסקיים. יועץ עסקי שמלווה את הלקוח יכול להבין שבאתר החדש של הלקוח צריכות להיות תמונות וכיועץ עסקי בונה אסטרטגיה לעסק, תוכנית פעולה, יעדים, גאנט פוסטים וגם ביצוע אתר, יכול לזהות חוסר צילומים כאלה אצל הלקוח ולהפנות לצלם עבודה. זה מה שקרה לי עם יועצים עסקיים וחברות מיתוג.

למשל יועצת עסקית הפנתה אליי רופא גניקולוג שהיא נותנת לו ליווי עסקי, והזמינה צלם תדמית לעשות צילומי פורטרט לדוקטור. מקרה אחת היה של אשת יחסי ציבור שליוותה מתמטיקאי שמשווק חוברות לילדים, ולקחה שירות של צלם סטודיו שצילם שני דברים- צילומי מוצרים – החוברות ומארזים שהוא משווה, וגם צילומי תדמית למתמטיקאי עצמו למטרת יח”ץ, לעיתונות, תקשורת ולפרסום תמונה שלו באתר.

בוני אתרים גם יכולים לזהות צורך כזה, הרי שכשבעל עסק בונה אתר חדש, הוא צריך תמונות של משרד שלו או תדמית העסק, ואלה הם לאו דווקא צילומי פורטרט, אלא יכולים להיות גם תמונות של המשרד או של העסק עצמו. הרי שאי אפשר לקנות בסטוק תמונת פורטרט של מי שאתם מלווים אותו ואתם כנראה לא רוצים שיהיו לבעל עסק תמונות גנריות שקנו עוד אלפי עסקים אחרים, כי התמונה לא בלעדית ומורידים אותה אלפי פעמים.

חברות מיתוג ופרסום דיגיטל גם מקדמות עסקים, עושות להם פרסום ממומן, מנהלים רשתות חברתיות (סושיאל) ובין היתר צריכים צילום. למשל פיתוח מיתוג ושפה גרפית לקבוצת כדוריד, כשיש פיתוח לוגו, נראות כללית וכו’- וזה יכול להיות גם כך לעסק, שפה גרפית עם קו אחיד ובין היתר צריכים תמונות.

גם מקדמי אתרים שמקדמים עסקים אחרים יודעים אם יש ללקוח תמונות של העסק.

כשאתם מלווים עסקים אחרים בתחומכם, תבינו אם התמונות קיימות שהם מוסרים לכם הן מקצועיות, אתם תראו את זה בעצמכם ותבחינו אם זה נעשה בסטודיו לצילום עם צלם פורטרטים מקצועי או שזאת תמונה מהפלאפון חשוכה וגרועה, ואז אתם מבינים שהעסק /עצמאי צריך ללכת לסטודיו לצילומים ולבצע תמונות פורטרט מקצועיות. בחלק מהפעמים גם צלם יכול להגיע לבעל העסק ולעשות את הצילומים אצלו, הכל תלוי נסיבות.

כל הדוגמאות שאתם תראו למטה היו רק משתי סוגים: צילומי פורטרט עסקי, צילום תדמית וצילום מוצר. רק בדוגמה של מרכז מסחרי אלה היו צילומי תדמית “דוקומנטריים” לעסקים השונים במרכז המסחרי.

 

צילום מרכז מסחרי לחברת פרסום בדיגיטל

להלן מקבץ תמונות שעשיתי עבור חברת דיגיטל, שעושה שיווק למרכז המסחרי. מרכז מסחרי שכלל הרבה חנויות, היה צורך בתמונות לרשתות חברתיות של המרכז והתבקשתי לצלם גם את חזיתות של כלל החנויות וגם פנים של החנויות כדי שיהיה סטוק תמונות למרכזון לשימוש עתידי לבנק הפוסטים שהם עושים להם.

בחלק מהתמונות היה צורך להראות את הסחורה של החנויות ובחלקן להראות אווירה ששוררת במקום כמו גם שילוט של החנויות. כמובן שמדובר בצילומי שטח, לא היה כאן אף צילום בסטודיו לצילומים, הכל אור טבעי.

בסופרמרקט צילמתי עם חשיפות ארוכות כדי לטשטש פנים של אנשים, העיקר היה להעביר תנועה בחנות וירוקת ופירות ומדפים שונים שיש להם.

צילום לעסקים

צילום תדמית לעסק

פורטרט עסקי לעסקים

צילום אווירה לעסקים

צילום אווירה לעסקים

צילום פנים לעסק

צילום אווירה לעסקים

צילום לעסקים

צילום תדמית לעסק

צילום תדמית לעסק

צילום לעסקים

צילום פנים לעסק

התמונות כוללות גם חזיתות של חנויות, גם פורטרטים של בעלי עסקים, גם פנים חנויות, אווירה של אנשים מטיילים ברחבה, גם צילום של מרכזון מהגובה, פנים של קופת חולים וכו’

 

צילומי פורטרט לדוקטור שהמלווה ע”י יועצת עסקית

משתף דוגמאות של תמונות שצילמתי לדוקטור בתחום גניקולוגיה וילודה. הד”ר מאוד עסוק ולכן הוא לא הגיע לסטודיו לצילום אלא שהגענו אליו לקליניקה שלו. מי שעבדתי איתה זאת יועצת עסקית שליוותה את הד”ר בתוכנית עסקית ואסטרטגית, ודאגה לו גם לאתר בעזרת אנשי מקצוע נוספים. אני הייתי אחד מהספקים שנתנו שירות צילום עסקי, ועבדנו ביחד בלו”ז יחסית צפוף.

הד”ר מקבל נשים בלידה. הייתי צריך לעשות אצלו בקליניקה תמונות פורטרט בחתכים שונים, וזה תוכנן מראש במחשבה איך זה יראה באתר. פעלתי לפי התוכנית של יועצת עסקית, הייתי צריך לעשות צילומי פורטרט, כמובן שהבאתי את התאורה שלי שהשתמשתי בה בצילום. התאורה נבחרה להיות רכה ועשינו בחלק מהתמונות “לוק” כאילו הכל בהיר בסגנון שעושים לבתי חולים. למשל כשעה וחצי עשיתי לד”ר צילומי תדמית לקליניקה שלו.

כמו כן הייתה “מודליסטית” שהייתה בבדיקה דמה של ד”ר שהוא עושה עם המכשיר שלו, כאשר רואים במסך את ההתקדמות של העובר. כמובן שהמודליסטית לא הייתה בהריון, המטרה הייתה להדגים בדיקה שהוא עושה בקליניקה שלו. עשיתי צילומי פורטרט שונים כצלם סטודיו, בפינות שונות של הקליניקה, שילבנו חוברות ליולדות ברקע ושל תינוקות, כמו גם תמונה על רקע של ציור של אישה בהריון. סה”כ צילומי תדמית לד”ר יצאו מוצלחים לזמן הקצר יחסית שהיה לנו.

כיועצים עסקיים תסתכלו איזה חומרים שולחים לכם הלקוחות, אני רואה כל כך הרבה תמונות פרופיל של אנשי עסקים בואצאפ שנראים גרוע, בלי תאורה טובה, או נגד השמש, או לפני 20 שנים. תזהו את זה ותנסו להסביר את הערך שהם יקבלו אם יעשו צילום פורטרט מקצועי, גם הם ייהנו מתמונות אלה וגם זה יתרום לנראות מקצועית באתר/פרסומות/יח”ץ שאתם עושים להם ובסוף יגידו לכם תודה על שירות המקיף.

צילום תדמית לרופא

צילום תדמית לרופא

צילום תדמית לרופא

צלם תדמית צלם תדמית

צלם תדמית

צלם פורטרטים

צלם פורטרטים

צילומי מוצר וצילומי תדמית לד”ר למתמטיקה בליווי יועצת עסקית

יועצת עסקית ואשת יחסי ציבור ליוותה את ד”ר, בנתה לו תוכנית עסקית, בתוך התוכנית היה גם בניית אתר ושימוש בתמונות של המוצרים שפיתח ד”ר למתמטיקה – חוברות ומארזים של חוברות עזר לתלמידים. האתר נבנה והם משווקים את החוברות. אשת יח”ץ הזמינה אותי לעשות צילומי מוצר לכל החוברות ומארזים המשווקים. הצילומים לא נעשו בסטודיו לצילום אלא במספר מיקומים בגלל הנסיבות, אבל כן תפקדתי כצלם סטודיו בשטח.

נבחרתי כצלם ורסטילי, כי אני יודע לצלם מוצרים אבל גם לעשות צילומי תדמית עסקיים. עשיתי לד”ר צילומי פורטרט עסיקים ליחסי ציבור – לאתר, לעיתונות ולפוסטים וזה היה תפקידי כצלם פורטרטים. בנוסף צילמתי את המארזים – בסגנון צילומי פקשוט – בתפקיד של צלם מוצרים, כלומר צילמתי על רקע אחיד וגזרנו כך שהרקע יהיה לבן טהור, כמו שנהוג לצלם ולערוך מוצרים לאתרי אינטרנט. שילבנו את זה באותו היום למרות שהתוכנית המקורית הייתה מפוצלת. שילבנו גם צילומי אווירה לחוברות.

כמו כן היה גם צילום דוקומנטרי, של תלמידים הלומדים לפי החבורות, וזה נעשה בלוקיישן שבו הוא מלמד תלמידים. בנוסף נעשה גם צילום נוסף בלוקיישן אחר בסביבה ביתית, כדי להראות איך תלמידה לומדת לפי החוברות לצד הספרייה בחדר שלה. ביום צילום זה תפקדתי כצלם סטודיו “נייד”.

צלם פורטרטים צילום אווירה למוצר צילום פקשוט צלם מוצרים צילום פקשוט

צילום קומפוזיציה של מוצרים פקשוטים פקשוטים צילום פורטרט

צילום אווירה

צילום אווירה למוצר

צילום אווירה

צלם פורטרטים

צלם פורטרטים

 

צילום תדמית ופורטרטים לקבוצת כדוריד בליווי חברת שיווק ומיתוג בדיגיטל

חברת דיגיטל שעושה מיתוג, פיתחה לוגו וחולצות, שלטים באולם ספורט לקבוצת כדוריד, ביקשה ממני לצלם את שחקני כדוריד . המטרה הייתה לעלות את תמונות הקבוצה לרשתות חברתיות שאותה תנהל החברה וגם כדי להדפיס על שלטים גדולים של PVC באולם ספורט.

המטרה שלי כצלם פורטרטים הייתה לעשות שני דברים: אחד זה צילום שחקני כדוריד- פורטרטים של כל אחד, בנוסף היה צריך להראות כל שחקן בתנועה עם כדור. למה זה חשוב? הרי עבודה של שחקן בתנועה זה לא סטטי, וצריך לעבוד בטכניקה ועם פלאשים מתאימים שיקפיאו את השחקן ופלאשים איטיים יכולים לגרום לטשטוש. רואים את זה כשמגדילים את התמונה ולא כשמסתכלים עליה בקטן.

הייתי בתפקיד של צלם סטודיו אפילו שהצילומים נעשו באולם ספורט, הרי לצלם 20 אנשים בתמונה אחת זה משהו מאוד מאתגר בסטודיו לצילום וצריך מרחב תנועה, במיוחד כשהשחקנים עפים בתנועה.

במקרה הזה שמחתי שחברת דיגיטל יצרה איתי קשר כי הבינה שאני יכול לספר להם צילום פורטרטים ברמה מספקת גם להגדלה של מטר והם קלטו שזה לא משהו בסיסי וראו ערך שאני יכול לתת. ניסיתם פעם לצלם לבד אנשים בתנועה? איך התוצאות? אם אתם חברת מיתוג/שיווק, תנו ללקוח שלכם ערך בכך שתפנו את הלקוח שלכם לעשות צילום פורטרט מקצועי בסטודיו לצילום. אני למשל משקיע זמן רב בסטודיו, אין אצלי “זבנג וגמרנו”, משקיע – מחליפים כמה סגנונות ביגוד, כמה רקעים, תאורה שונה – הרי בסוף עד שאדם לא מוכר מתרגל אליי, יכולים לעבור שעתיים והתמונות הטובות והאותנטיות – לקראת הסוף.

צלם פורטרטים

צילום תדמית לשחקנים

צילום תדמית לשחקנים

צילום תדמית לשחקנים

צילום תדמית לקבוצת כדוריד

שימו לב שלא נעשתה כאן עבודת גזירה בעריכה. עשיתי את רק את צילומי סטודיו, רקע לבן טהור ועריכה – לזה דאגו בחברת דיגיטל – גרפיקאית.

 

צילום אורז לחברה שמייבא אותו מהודו – בליווי אשת יחסי ציבור

דוגמה נוספת היא צילום מוצר לאתר אינטרנט. חברת תבלינים שמייבא אורז לארץ בשקיות שונות, בליווי אשת יח”ץ שמלווה אותם, עושה לחברה סושיאל וכו’, הייתה צריכה גם למצוא צלם שיצלם את האריזות, כלומר חיפשה צלם מוצרים. היא הגיע אליי דרך אשת יח”ץ אחרת שהמליצה עליי.

הצילום היה לא פשוט והיו אתגרים. היה צריך להחליט האם מראים באתר החדש את הזווית החזיתית של האורז או אלכסונית. כמו כן, האם להראות את חבילת האורז לבד או בסגנון של צילומי אווירה, עם האורז פזור ליד.

דילמה נוספת הייתה האם להראות אותם עומדים או שוכבים. הרי שיש כאן בעיה. לחבילת 1 ק”ג, אין בעיה כשהאורז עומד. אבל לחבילות של 5 ק”ג, החבילה מקבלת קימוטים שונים ופשוט בלתי אפשרי לשטח /להחליק אותם. אז הפתרון שאימצתי זה צילום של האורז בשכיבה, ככה הוא כמעט לא מקבל קימוטים וקיפולים שונים. כדי שיהיה אמין שהוא כביכול בעמידה, שמתי צל מלאכותי. כאנשי יח”ץ אתם מבינים/מבינות שצילום מוצרים זה לא כזה פשוט, שתי פסקאות הבאות מסבירות למה על הדוגמה של אורז.

את הצילומים עשיתי בסטודיו לצילום והעריכה הייתה בסגנון של פקשוטים, כלומר נגזר הרקע. היתרון של שיטה זאת שאפשר אח”כ לשתול כל צבע של רקע או לחילופין הרקע מסביב יתפוס את צבע הרקע של האתר, אופציה נהדרת. אי אפשר לקרוא לזה צילום פקשוט שגרתי כיוון שהייתה כאן בעיה של קיפולים. כדי שלא יהיו השתקפויות חזקות, יישמתי תאורת פלאשים מאוד רכה, ככה רואים את הקיפולים בצורה מינימלית.

הדילמה הכי מעניינת הייתה שחלק מהאורזים שיצאו מהמפעל בחו”ל עוד לא הודפסו עליהם טקסטים בעברית. מצאתי לזה פתרון, לקחתי את הגרפיקה שהייתה לחברה וגזרתי משם את הטקסטים בעברית, בעזרת מעצבת גרפית, והשתלתי. האתגר היה לשתול ככה שזה יהיה אמין שזה היה ככה בצילום. הכי מעניין היה להדביק את הטקסטים במקום על האריזה איפה שהטקסטים קיבלו קיפול בפועל, כלומר הייתי צריך “לקפל” את הטקסטים שגזרתי… עבודה לא פשוטה אבל אפשרית. צלם סטודיו לוקח בחשבון את כל הדברים הטכניים האלה, את נושא הצילום הטכני בסטודיו, את התאורה, את הקומפוזיציה והעריכה שצריך לעשות בהמשך, צורת עבודה חכמה שלא כולם יודעים להעריך.

צילום מוצרים קומפוזיציה

צלם מוצרים

צילום מוצר

צילום מוצר פקשוט

שימו לב ששתי החבילות עם האורז לא עברו עריכה לפקשוטים ולא נגזר הרקע ולכן נראה לא כלבן טהור. מאידך רואים השתקפות בתוך הפרספקס, שזה נחמד כי זאת השתקפות אמיתית. הצילום הזה הוא קצת עם אווירה. כדי לפתח את האווירה צריך לחשוב על הודו, על השדות שבהם אנשים הודים עובדים וקוצרים את האורז, תהליך ידני שחלקו אוטומטי, איך הם אורזים במפעל ואיך מייבשים ושוטפים בשיטות שונות, להכיר ולהרגיש את האווירה ואח”כ לפתח קונספט צילום, שזה משהו הרבה יותר חכם מאשר פשוט להתחיל לצלם בלי מחשבה. במקרה הזה המטרה הראשונית היא צילום פקשוטים בזווית חזיתית בלי אורז וההמשך יבוא. צילום פקשוט יכול להישמע כמשהו הכי בסיסי בצילום מוצרים אבל לפעמים זה יכול להפוך למשהו מסובך וצלם סטודיו צריך לדעת להתמודד עם האתגרים ולמצוא פתרונות יצירתיים.

 

 

 

צילום מועמדים לראשויות ליחסי ציבור

דוגמה נוספת היא של חברת שעושה צילומים עסקיים בין היתר ליחסי ציבור הזמינה אותי לעשות צילומי פורטרטים לשני מועמדים לראשויות בעיר.  צילום ליחסי ציבור יכול  לשמש כחומר לכתבה בעיתון, בטלוויזיה וגם בשלטי חוצות וגם מדבקות על האוטובוסים. במקרה שלי, המטרה שלי כצלם סטודיו הייתה להפיק להם חומרים שבהם יוכלו להשתמש בהמשך בכל המדיות האפשריות כדי לקדם את עצמם כמועמדים לראשות העיר. הצילומים התבצעו אצלם במשרדים.

כצלם פורטרטים בחרתי להשתמש ברקע לבן, עשינו כמה תנוחות לכל מועמד, גוף שלם, חצי גוף ותקריבי פנים. כמו כן, גיוונתי לא רק בתנוחות– בחלק מהתמונות הם מחייכים ובחלק רציניים. נבחרה תאורה רכה וזאת כדי לא לגרום להשתקפויות על המצח, וזאת למרות שכן הייתה מאפרת שעשתה את עבודתה בנושא זה כדי שיופיע כמה שפחות(שימוש בחומרים מסוימים) ואכן כמעט ולא היו השתקפויות. נכון להיום, 2024 יש תוכנה חדשה מקצועיות לצלמים שמורידה השתקפויות בלי לעשות את זה בצורה ידנית בפוטושופ.

שימו לב גם למבטים, אולי לא הייתם שמי לב אם לא הייתי כותב, בחלק מהתמונות העיניים פתוחות רגיל ובחלקן קצת סגורות. זוהי סגירת עין ופרצוף שאני מנחה לעשות כדי לשדר בטחון. הרבה מאנשי עסקים וכו’ לא יודעים איך אפשר לשדר בטחון דרך התמונות, ולכן אני יודע לכוון אותן כדי לייצר מבט כזה מיוחד,  יש כאלה מבטים בתמונות המצורפות.

לפעמים תנוחת הידיים גם משחקת תפקיד. אפשר פשוט ליישר ידיים, אפשר לשים יד אחת בכיס ושנייה ליד הסנטר ועוד טריליון של אופציות כאלה ואחרות עם ידיים, למשל תנוחת יד בצורת משולש כשיושבים מול כיסא, לא חסר. במקרה של צילומים ליחסי ציבור כל התנוחות נעשו בעמידה ולא על כיסא.

מצרף מקבץ תמונות שצילמתי ליחסי ציבור

 

 

 

 

 

 

צלם פורטרטים

צלם פורטרטים

צלם פורטרטים

צילום פורטרט

צילום ליחסי ציבור צילום פורטרט

צילום ליחסי ציבור

צילום ליחסי ציבור צילום פורטרט

צילום פורטרט

צילום ליחסי ציבור

האם שמתם לב שהתמונה השניה במקבץ הזה הייתה עם רקע לבן טהור? זאת בדיוק הגזירה, כאשר הרקע הוא לא לבן שקרוב ללבן טהור ונראה טבעי, אלא באופן מלאכותי גזור והובהר בצורה שיהיה לבן טהור, כך שאתם לא רואים את ההבדל בין הרקע הלבן של התמונה לבין הרקע הלבן של האתר. אישית אני מעדיף את הגרסה הלא גזורה, עם לבן בהיר מדיום ולא שרוף מדיי, אך זה עניין של טעם אם אין מטרה מוגדרת מראש.

סוגי צילום שונים והשלכותיהם עבורכם צלם תדמית לספורט צילום ספורט וספורטאים צלם אומנותי- סוג צילומים ודברים שצריך לדעת