בהגדרתם הבסיסית, פקשוטים הם צילומים פשוטים יחסית של מוצר. הם מבוצעים בדרך כלל עם רקע לבן ולעתים קרובות עם האריזה. זהו מקור המילה-"pack" (מהמילה package) ב-packshot. מדובר למעשה בהצגה בסיסית מאוד, מנקודת מבט הרוכש הפוטנציאלי. הצילום אינו חייב להיות בפורמט הבסיסי הזה וחלקם בהחלט חורגים ממנו, עם רקע בצבעים אחרים, אלמנטים נוספים ועוד. אך ההגדרה הקלאסית היא צילום מקצועי ואיכותי, אם כי לא "אומנותי".
תוכן עניינים
פקשוט עשוי לשמש עבור מגוון מטרות רחב, בכל מקרה שבו רוצים להציג מוצר באופן דיגיטלי. כך למשל, לקוחות משתמשים בצילום אלו למטרות שיווק ויחסי ציבור באתר ובקמפיינים פרסומיים של הלקוח. עם זאת, השימוש הבולט ביותר בהם, הוא כפי הנראה באתרי מכירות. שם המטרה העיקרית היא למכור. כפי שניתן לנחש, צילום זה מסייע מאוד למכירות.
אם תשאלו לגבי פקשוטים מה זה נותן, אז התשובה היא מורכבת. מעבר להצגה לשם איתור ורכישה, תגלו קשת רחבה של תועלות:
ראשית, בעזרת הצילומים ניתן להציג את האובייקט המצולם במיטבו, הצלם מסוגל להדגיש מהו ייחוד ומהם יתרונותיו. שיטה זו למעשה מדגישה מהם החלקים החשובים אך גם מראה אותו כפי שהוא. זאת ועוד, במידה ומדובר בדגמים שונים, הצילומים עשויים בנוסף להמחיש ולחדד מהם ההבדלים בין הדגמים. לכן, חשוב לצלם במספר זוויות שונות, ולהציג את הכל החלקים שבו.
בנוסף לכך, פקשוטים הם פורמט יחסית פשוט, שבו מתבצע הצילום על רקע אחיד (בדרך כלל לבן). הניגודיות בין המוצר עצמו לרקע האחיד מטיחה את מלוא תשומת הלב של הצופה. כך, כאשר הוא מסתכל על התמונה, העין שלו אינה מוסחת לדברים אחרים ברקע. לעיתים, צלמים רוצים להוסיף עוד מימד של ייחודיות, ולכן בוחרים דווקא ברקע כהה יותר בשביל להגדיל את הניגודיות. בסוף, צלם מקצועי יידע להתאים בין הרקע למוצר בשביל שהוא לא יבלע בתוך הרקע, והפוקוס יהיה בעיקר על האובייקט המצולם.
כאשר לקוחות קונים באינטרנט, הם רוצים לדעת שהם מקבלים בדיוק מה שראו באתר. פקשוטים מתאימים ימנעו אי הבנות אצל הלקוחות השונים, כך שהם ידעו בדיוק מה הם מקבלים. לרוב, אם הם קיבלו בדיוק את מה שהם ציפו לקבל, לקוחות רבים ירצו לתת ביקורות חיוביות ואולי אף לקנות שוב מהחנות. לכן, חשוב שהתמונה תהיה ברורה וטובה, אשר תראה בדיוק כיצד המוצר נראה. זאת ועוד, תמונה איכותית משאירה אצל הצופים בו רושם טוב בנוגע למצור וכן והעסק שלכם, תחושה שאתם לא מסתירים דברים מהלקוחות.
השורה התחתונה באתר מכירות היא הגדלת מכירות. גם כאשר מוצר מודגש באמצעות פקשוטים דרך מדיומים אחרים, כגון קטלוג, מעוניינים בעיקר לקדם מכירות. מנקודת מבט זו, צילומי אלו מהווים השקעה חד פעמית ומשתלמת מאוד. הם עשויים להחזיר השקעה במהירות ולהניב תועלת מתמשכת. כמו כן, באתרי מכירות התחרות היא לרוב עזה. בהנחה שאין לכם בידול מסוים או ייחודיות, סביר שפועלים באינטרנט לא מעט מתחרים דומים לכם. לכן, הלקוח הפוטנציאלי שגולש לאתר המכירות שלכם, יכול בקלות לעבור לאתרי המתחרים האלה. בסיוע סטודיו לצילום בו מצלם אף צלם פורטרטים, תוכלו לצמצם סיכון זה במידה רבה ולשפר יחס המרה.
פעמים רבות, אנשים מחליטים אם לרכוש לפי צילום פקשוטים. ייתכן שהם יבררו פרטים לפני הרכישה או אחריה. אבל לראיית המוצר, תהיה לרוב השפעה גדולה ואפילו מכרעת. דוגמה אופיינית תמחיש זאת: אדם מתעניין ברכישת מוצר מסוג שהוא לא מנוסה בו. הוא מקבל המלצה מחברים שמכירים את התחום, בנוגע ליצרן מוביל בתחום. הוא נכנס לאתר המכירות של המייבאים והמוכרים, ואחרי כדקה יוצא ממנו. מדוע? מאחר שמה שיש להם להציע לא מוצא חן בעיניו. טכנית הוא שמע עליהם ועדיין חושב שהם כנראה טובים, אך מבחינת העדפות אסתטיות, הוא החליט במהירות שזה "לא הסגנון שלו" ולא צבעים שהוא מחבב וכדומה.
אם אתם בעלי עסק, מה אתם יכולים לעשות בנידון? כיצד תוכלו להשפיע על החלטת לקוח מהירה כזו, על רקע התחרות העזה על כל לקוח? מלבד ללמוד מיהם הלקוחות וכן מהם העדפותיהם, תוכלו להבטיח שהמוצרים מוצגים בצורה הטובה ביותר. חבל לאבד לקוח, בגלל פקשוט שאינו מתאים ואינו מקצועי. צלם טוב ידע להציג אותו באופן הטוב ביותר את מה שיש לכם להציע.
עוד היבט שעשויים לשכוח והוא חשוב מאוד, זו האריזה. שימו לב, שאת האריזה רואים במקרים רבים, לפני שצופים במוצר עצמו. לכן, גם היא דבר שחשוב לצלם וכן נקודה שמסייעת בתחרות על כל לקוח. צילום זה הוא נכס עסקי חשוב, שבו תוכלו להשתמש במקומות מרובים, לפי הצורך. מלבד יעדים פופולריים כגון אתרי מכירות, קטלוגים או יחסי ציבור, ניתן לעתים לשלב תמונת גם בפרסומות ברשתות החברתיות, בעיתון או בטלוויזיה.
לאור כל זאת, ברור מדוע הסתייעות בשירותי צלם מקצועי חיונית כל כך.
אנשים מחפשים מוצרים באופן מאוד ויזואלי. אם נכנסים לחנות או לאתר מכירות וצריכים לבחור במהירות מבין מגוון אפשרויות, המראה הכללי עשוי לסייע מאוד. צילום פקשוטים מקצועי עשוי להותיר רושם, אפילו אם לא רוכשים באופן מיידי. למעשה, פקשוט עשוי לתרום לזכירת קו המוצרים שבו מדובר, מאחר שיהיו לו מאפיינים עיצוביים אחידים השונים מהמתחרים. כמובן, גם לוגו היצרן עשוי להיות מוטיב חוזר בצילום, ולכן, הם יקדמו את זכירתו. אותם לקוחות, עשויים להיתקל במידע הויזואלי הזה בעתיד, גם בהקשרים אחרים של אותו יצרן.
צילום פקשוטים מתייחס למוצר, אשר לעיתים קרובות מצולם על רקע לבן. המטרה העיקרית היא להמחיש מהו האובייקט, ומהו אופי השימוש בו. זאת ועוד, במידה ומושא הצילום מורכב ממספר חלקים, רצוי שהקונה הפוטנציאלי יראה מה כלול בו. ייתכן שחלק מהקונים או כולם לא מכירים את אופן הרכבת מושא הצילום, ובמקרה הזה, הצילום יכול להציג את חלקיו אחד ליד השני, באופן שתואם לאופן ההרכבה ומסייע להמחיש זאת. לשם כך, לעיתים הסשן כולל אנשים וחפצים שונים שמתאימים לו. לעתים, האובייקט אף מצולם על רקע מיוחד או במקום מיוחד מחוץ לסטודיו. בסופו של דבר, הסשן תלוי ברצון הלקוח ובהחלטות הצלם.
האם כעסק, דרוש לכם צלם ומומחה עם אוסף מיומנויות? התשובה היא שצלם פקשוטים מקצועי יספק לרוב גם שירותים נוספים והם במילא חשובים לגבי בצילום מקצועי. כמובן, יש חשיבות לניסיון בצילום זה ואפילו לניסיון במוצר ספציפי. צילום תכשיטים למשל, הוא תחום התמחות מיוחד בפני עצמו. כמו כן, יש חשיבות לשילוב טכני ואמנותי. צילומי אווירה, תדמית ועוד, אינם רק עניין טכני, כפי שאפשר אולי לחשוב כשקוראים על סוג זה. צלם למשל, חייב להיות איכותי הן מההיבט האמנותי ולא רק הטכני. למעשה, היבט זה מתבטא במידה כזו או אחרת, בכל סוגי הצילום.
צלם סטודיו גם עורך את התמונות אחרי הצילום. יש שיטת צילום בה צלם מוצרים יכול לצלם פקשוט בצורה כזאת שלא תצריך גזירה אך כן תצריך עריכה. כל צילום של מוצר למטרת פקשוט ידרוש עריכה ברמה בסיסית או עמוקה. לכל מוצר, אם יצולם בעדשה רגילה או עדשת מאקרו, תמיד תראו כל מיני פגמים שלא רואים בעין. את הפגמים האלה, שריטות, נקודות וכו' כדאי לרטש וצלם סטודיו יכול לערוך לבד או להעביר לעורך. כמו כן, לא משנה איזה רקע בחר צלם סטודיו, הוא יראה בתמונה. אתם צריכים רקע לבן או רקע שקוף למטרה שלכם ולכן יש צורך בגזירה. אפשר לצלם בשיטה כזאת שלא תדרוש גזירה והרקע יהיה לבן שרוף אבל זה יכול לפגוע בתמונת פקשוט ולייצר הילה חזרה מהאור החזק ששורף את הרקע ולצלם סטודיו יש דרך להתמודד עם זה עם דגלים כדי שהמוצר לא יהיה שרוף בצדדים. הדרך השניה לצלם פקשוטים היא לצלם בחשיבה של תאורה אופטימלית פר מוצר בלי להתחשב ברקע, כי אותו צלם יגזור בעריכה בסטודיו לצילום. כמו כן, סטודיו לצילום הוא המקום הכי טוב לשלוט על תאורה, כיוון שדרך נוספת לצלם פשקוט היא לא בסטודיו לצילום אלה אצל הלקוח והכל תלוי בנסיבות, הרי שאצל הלקוח לצלם סטודיו אין אפשרות להביא את כל הציוד שיש בסטודיו ויבוא רק עם האביזרים הכי נחוצים. בשביל תוצאות אופטימליות, עדיף לצלם בסטודיו לצילומים וכאשר אין ברירה או יש סיבה לצלם אצל הלקוי, זה יעשה אצלו.