תוכן עניינים
אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לפוטו סטודיו מקס
צילומי תדמית לעסקים ובעלי מקצוע וליצרנים יכולים להתבטא בצורות שונות. כשמדברים על מיתוג זה יכול להתבטא תדמית עסקית של האדם או בעל חברה או צוות עובדים ומאידך בצילום משרדי חברה או אנשי צוות על רקע המשרד כאשר המטרה היא תדמיתית ולפעמים שיווקית. בנוסף צילומי תדמית יכולים להצביע על הנראות שלכם בעולם והעסקי והרושם שאתם מעבירים. לרוב צילומי תדמית מקושרים לאנשי עסקים ועצמאים אבל לפעמים צילום תדמית יכול להיות משומש במוצר כשהמטרה לשווק את המוצר או אפילו צילום מוצר כצילום תדמית. כמו כן, ישנם סרטוני תדמית שעושים לעסק וזאת הפקרה בפני עצמה. הכתבה מתמקדת בהיותי צלם סטילס – כלומר תמונות תדמית.
המטרה של צילומי תדמית היא לשווק אתכם או את העסק שלכם. בנוסף, צילומי תדמית מציגים אתכם בצורה היפה שניתן ומצביע על נראות ומסר שאתם מעבירים.
המטרות:
התמונה שלכם כבעל עסק שמבצע צלם תדמית תשדר מסר שאתם מקצועיים. כלומר מי שיסתכל בתמונה יבין שאתם השקעתם וחשובה לכם הנראות שלכם. ההפך גם נכון, אם צילמתם את עצמכם באור רע, תשדרו חובבנות. בעידן של היום הנראות שלכם חשובה וכדאי להצטלם כדי שלקוח פוטנציאלי יבין שיש לו עסק עם בן אדם רציני. נכון שהמלל השיווקי חשוב, אך מתוך תמונה אפשר להסיק כמה דברים לגבי אישיות של בן אדם והאם הוא נראה לנו יהיה לנו כיף לעשות איתו עסקים.
יש אנשים שהחיוך יהיה להם טוב או ספונטניות בתמונה ויש כאלה שמבט ניטרלי יספק אותם יותר טוב וזה כתלות בעסק עצמו ולכן הצלם החכם ידבר עם בעל העסק כדי להבין את העסק בגדול ואת האדם שרוצה להצטלם.
אנשים רגילים גם מצטלמים, חלקם רוצים תמונה מקצועית לקורות חיים, רשת מקצועית כמו לינקדאין או פרופיל עסקי אחר ברשת חברתית. המטרה שלהם היא כן תדמיתית וזה לא בדיוק תמונת פורטרט שמספרת יותר על הפן הפנימי/אישי של האדם.
יש גם מקרים בהם אנשים רוצים תמונה לאתר הכרויות. התמונות האלה לא בדיוק צילומי תדמית עסקיים אלא פורטרטים שיכולים לבטא את האישיות שלהם.
תמונות תדמית חשובות מאוד ואם אתם מקצוענים בתחום כלשהו ורוצים לשדר מקצועיות, כדאי שתעשו אותם אצל צלם תדמית מנוסה. צילום פורטרטים זאת נישה של צלם תדמית, וכשמדובר על צילום תדמית – מתכוונים לצילום פורטרטים עסקיים. כשמדברים על צילום פורטרט רגיל, לרוב לא מדובר על צילום למטרה עסקית, אדבר על כך בהמשך.
בכתבה על ההכנות לצילומי תדמית, אני מספר גם על שלב של גיבוש רעיון, הכנות של ביגוד וכו', מוזמנים לקרוא את המדריך המלא לצילומי תדמית.
בעלי עסקים: דוגמה הכי נפוצה היא בעל עסק שצריך תמונה לאתר של העסק שלו. בעל העסק משקיע פעם אחת ומקבל תמונה להרבה שנים קדימה, הרי אנחנו לא משתנים הרבה למשל מספר שנים קדימה.
רופא אורטופד
חברות וארגונים: דוגמה נוספת היא חברה או ארגון שיש לה צוות עובדים ורוצה לעשות צילומי עובדים כדי להכניס לאתר לעמוד "צוות עובדים" או באודות או אפילו חברה הנהלה בכירה בלשונית "הנהלה". במקרים כאלה אפשר לעשות תמונות על רקע המשרד או על רקע הבניין.
אפשר לבוא לבעל העסק ולצלם אותו על רקע המשרד שלו, כמו דוגמה אם האורטופד ומאידך אפשר לצלם על רקע אחיד בסטודיו לצילומים. הבחירה היא תמיד תלויה במטרות שהצלם יכול לברר עם לקוח.
עובד חברה
אפשר לרגע לחשוב שאלה היו צילומי סטודיו אבל לא זה המקרה, אלא שזה סט שהוקם במשרדי חברה.
כל סוגי המטפלים – יש להם הרבה מה להראות. אפשר לצלם את כל סוגי הטיפול במשרדם וגם תמונות של בעל מקצוע עצמו ותמונות של הקליניקה.
מטפל במרפאת כאב
גם כאן אלה לא היו צילום סטודיו, אלא צילום של המטפל במרפאת כאב שלו. מאוד קשה לדמות אווירה של חדר טיפול בסטודיו אלא אם מקימים סט כזה מראש.
כל סוגי עורכי דין- דוגמה נפוצה, צילום עורך דין על רקע של המשרד שלו, על רקע חלק בצבעים שונים.
עורכת דין במשרד(קרדיט: Pixabay)
צילומי תדמית לנשים הן גם נישה, אך אישה יכולה להיות גם בעלת עסק או עובדת חברה או עצמאית כך שהצילום לא שונה בהרבה מצילומי תדמית אחרים. צלם תדמית שמצלם נשים יודע כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב, לעומת הגברים. למשל, להביא מאפרת מקצועית ומישהי שמבינה בסטיילינג. כשהאישה תקבל איפור מקצועי, הוא יחמיא לה מאוד לנראות שלה בין אם הצילומים נעשים בסטודיו לצילומים או בטבע או אצלה במשרד. הדוגמה עם עורכת דין לא נחשבת לצילומי סטודיו, כיוון שהצילום נעשה במשרד שלה. היתרון של סביבה טבעית, שאין בסטודיו, הוא שברקע אצל עורכת דין זאת יש את הפסל וספרים ברקע כשהפסל מראה את ההקשר שלה לעריכת דין. כלומר צילום סטודיו לא חייב להתבצע בסטודיו אלא מדיי פעם גם אצל הלקוח.
ציירים, פסלים וכל אני הקריאטיב שיש להם אתר ומעלים אליו תמונות של עבודות שלהם, צריכים תמונה לעמוד אודות. את התמונה הזאת אפשר לעשות על רקע של עבודה על אותו אומן, מה שישר מראה במה הוא עוסק.
פסל על רקע של פסל שלו בשקיעה
ברוב הגדול של מקרים צילום לאומנים, פסלים, מוסיקאים וציירים לא מתבצע בסטודיו לצילום, אלא בסטודיו של האומן. אפשר לצלם את האומן באופן הכי טבעי, כמו במקרה הזה ליד הים בשקיעה כשהוא יושב ליד הפסל שיצר. לא כל צילום תדמית חייב להתבצע בסטודיו לצילום, במקרה הזה צילום סטודיו על רקע לבן לא מתאים.
דוגמא לצילום אופניים חשמליות לעסק שמייבא אותם מחו"ל ורצה לשווק את המוצר שלו. הצילומים לכל סדרת המוצרים צולמו על רקע לבן ונגזרו למטרות פרסום. זאת מומחיות של צלם מוצרים. צילומי מוצר גדולים יכולים להתבצע בסטודיו לצילום או אצל הלקוח, כאשר יש לוודא שללקוח יש מספיק מקום בו צלם מוצרים יוכל לפרוש את הרקע שלו, את הפלאשים, מרככים וכו'.
העסק בחר להפיץ את הפרסומת שלו בדפוס על האוטובוסים.
צילום מוצרים זאת מומחיות בפני עצמה, שדורשת מצלם להראות את הצד היפה של המוצר בזוויות המחמיאה ביותר, למרות שלקוחות שעושים צילום מוצרים צריכים לפעמים גם כמה זוויות שונות – קדימה, אחורה, צד שמאל, צד ימין. לפעמים ללקוח יש מגבלה כספית ואז צלם מוצרים יכול להציע ללקוח לעשות רק זווית אחת טובה חזיתית.
דוגמא של פרסומת של אופניים וקורקינט שצילמתי בסטודיו לצילומים
כלומר אלה הם צילומי תדמית של מוצר שהעסק משווק, משווק את המוצר וגם את העסק עצמו.
צלם מוצרים זה בן אדם שמבין בתאורה, שהיא סופר קריטית בצילום מוצרים, כיוון שעם אור אפשר לייצר עומק למוצר, ולא לצלם באור שטוף כמו שעושים לרוב בצילומי פקשוטים. כדי לייצר עומק, על צלם מוצרים להאיר צדדים שונים של מוצר בצורה לא אחידה, ככה שצד אחד הוא ככה יותר וצד אחד יותר בהיר.
כמו כן, צלם מוצרים יכול לרכך את האור או לעשות גרדיאנטים, שגם הם מייצרים עומק למוצר. את העומק הזה אפשר לייצר ע"י מרככים שונים וטכניקת צילום ואופן הצבתם כלפי המוצר.
כמו כן, על צלם מוצרים להבין בעריכה ולא רק בצילום. למשל, צלם שמצלם עבור אתרי אינטרנט, יודע שעליו לעשות גזירה של המוצר מהרקע, ולרוב משלימים לצבע לבן. יש גם רמות שונות של גזירה מבחינת סיבוכיות, שהיא משפיעה גם על המחיר. בנוסף צלם מוצרים לרוב בעצמו או ע"י שימוש בעורך חיצוני יעשה עריכה רצינית, שכוללת המון דברים, החל מניקוי אבק ועד לשינויי צורה של המוצר ועוד. במיוחד כשרוצים לעשות פרסום והצילומים צריכים להיות מודפסים על שלט חוצות גדול, יש צורך בעריכה קריטית שבה צלם מוצרים יעבור אזור אזור ויוודא שהתמונה נקייה, לפני שהיא הולכת לדפוס.
צילומי סטודיו כוללים גם בחלק מהמקרים צילום אנשים בשילוב עם המוצר, כלומר צילומי אווירה או שימוש במוצר. למשל דוגמה של צילום אופניים עם הרוכב בסטודיו. זאת דוגמא לצילום פורטרטים שמשולבת צילום מוצר. השאלה האם אתם רוצים צלם פורטרטים שיודע גם לצלם מוצר או צלם מוצרים, שיודע לצלם פורטרטים? התשובה לא טריויאלית, נכן? אני חושב שבמקרה הזה יש צורך וידע בשניהם, כשרוב הצלמים או שהם מצלמים מוצרים או פורטרטים אבל לא תמיד משלבים יודעים איך לצלם גם וגם, לכן!!! תדבקו באתר של הצלם, האם יש לו ידע גם בצילום פורטרטים ומוצרים (זאת ורסטיליות של צלם)
הרקע הלבן במקרה הזה לא נגזר והמידה ויוחלט, החברה שמשווקת את המוצר תבקש גזירה כדי שהרקע יהיה לבן טהור (לא תמיד גוזרים, זה משהו שתלוי בדרישות הלקוח).
דרך אגב, זה מאוד חשוב איפה תשומש התמונה. למשל, אם זאת תמונה לאתר e-commerce, אז העריכה היא פשוטה ולרוב זה רק שינוים קלים וגזירה. לעומת זאת אם הלקוח מיידע מראש שתוצאות הצילום מועברות לדפוס, על צלם מוצרים לא רק לעשות עריכה ברמה מאוד גבוהה, אלא גם להכין בפורמט של דפוס, הרי שפורמט של דפוס הוא כבד ולא מתאים לאתר, כי התמונה כבדה וגם היא בפורמט אחר.
צילום תכשיטים זאת תת נישה בצילומי מוצר, אבל נישה מאוד לא קלה לצילום ולכן גם יכולה להיות יקרה. צלם תכשיטים הוא בעצם צלם מוצרים שיודע לצלם גם מוצרים. ישנם צלמי תכשיטים בלבד, שעושים רק צילום תכשיטים אבל בארץ זה כמעט לא קיים כי אין הרבה ביקוש בשביל להתפרנס מזה. צלמי תכשיטים בארה"ב עושים רק צילום תכשיט וזאת הנישה שלהם, והם המומחים בתחום שיודעים את כל הטריקים לעומק. למשל, שיטות תאורה לתכשיט, שהן ממש לא דומות לצילום מוצרים, צריך לעבוד בצרה מאוד מדויקת. לייצר עומר לתכשיט דורש שימוש מאוד ממוקד בפלאשים. צלם תכשיטים ישתמש בחומרים שיחזיקו את התכשיט בזווית מוסיימת על משטח צילום, הוא ידע לתלות שרשרת באותו המיקום אם צריך לצלם עשרות או מאוד שת תכשיטים, כדי לשמש מיקום וקו אחיד באתר של הלקוח וגם שהשרשרת תהיה תלויה בצורה סימטרית. ואם זה צמיד, אז צילום תכשיט יכול להתבצע על איזשהו משטח מעניין מזכוכית באותו המרקם כמו התכשיט למשל.
לפעמים צילומי תכשיט נעשים לאתרי אינטרנט. למשל, מעצבת תכשיטים שעיצבה תכשיט תרצה את התכשיטים גזורים על רקע לבן ולא משהו אומנותי. במקרה הזה צלם תכשיטים יצלם את התכשיט על רקע אחיד ויגזור אותו כך שהמוצר יהיה על רקע לבן (או רקע שהלקוח החליט לעצמו באתר).
צילום תכשיט וצילום מוצר נמצאים בקטגוריה של צילום סטודיו, כי לרוב בסטודיו עושים צילומים מסוג זה בנוסף לצילום פורטרטים.
צילומי תכשיט זאת תת נישה אבל מאוד לא פשוטה כי גם התמחור לכמות שונה של תכשיטים שונה. כדי להקים סט תאורה בשביל צילום תכשיט דורש זמן וצלם יקח את זה בחשבון. לפעמים יש חריטות בתכשיט, ואז יש צורך בכיוונונים "אינסופיים" עד שמגיעים למשהו שצריך, לכן כמויות קטנות של תכשיטים יעלו יותר פר מוצר מאשר לכמות אחרי שצלם תכשיטים כבר הכין את סט הצילום.
דבר אחרון בנוגע לצילום תכשיטים. אם התכשיט מצולם עבור אתר אינטרנט, אז אין בעיה, גוזרים ומנקים דברים ממש שבולטים לעין, כי הבן אדם לרוב לא עושה זום אין כדי לראות פרטים קטנים. אבל, אם יש באתר אפשרות ללחוץ על זכוכית מגדלת, והלקוח יעשה את זה, הוא יתחיל לראות את כל הפשלות של התכשיט. לכן, אם צילום תכשיט הוא למטרה יותר רצינית כמו אפשרות לעשות הגדרה (כדי להראות איכות של התכשיט) או למטרת פרסום, צלם תכשיטים צריך לעשות טונה של עבודת ריטוש, כדי להוריד את כל הדפקטים שיש על התכשיט וגם את כל האבק שהוא צובר בזמן הצילום.
הלקוחות של צילום תכשיטים הם רשתות שמוכרות תכשיטים, חנויות פרטיות או מעצבות /צורפות תכשיטים בעיקר.
דוגמא נוספת לצילומי סטודיו – מוצר שמפו שצולם בטכניקת צילום מתחת למים, כאשר יש עניין של תאורה, הקפאת מים במהירויות גבוהות, עבודה לא פשוטה עם לאשים וכו'. צלם שעובד בסטודיו יש לו ידע וגם הציוד פלאשים שיודע להקפיא נוזלים/טיפות מים שעפים במהירות גבוהה.
באופן כללי צילום מוצר הוא תחום מרתק שמאפשר לצלם לחשוב יצירתי ומקצועי- איך לצלם בצורה הכי מחמיאה, בצורה שיאפשר נראות מיטבית, משחק עם תאורה, אפשרות לשמש קו אחיד בין צילומים חוזרים לאותו הלקוח, להציע איזה קונספט או לעשות ויזואליזציה של איך זה יראה ולהעביר את זה במילים ללקוח, ידע בעבודה עם לקוחות שמתבצעת מול ה art director, מישהו שיכול לספק לצלם סקצ'ים ( sketch) שלפיהם הצלם יעבוד כדי לדעת מהו המיקום של התמונה בתוך הפריים ואיפה יהיה בהמשך טקסט פרסומי בהמשך. צילומי סטודיו היא נישה מאוד מעניינת והיום המון בעלי עסקים הולכים לעשות צילומי מוצר כאלה ואחרים אצל צלם מקצועי.
צילום תדמית עסקי יכול להתבצע בשני מקומות
לצילומי פורטרטים אתם יכולים להגיע לסטודיו שיש בו כל מה שאתם צריכים, רקעים בצבעים שונים, שולחן עבודה להדמיית חדר עבודה במשרדכם, פינת לבוש עם בגדים שונים במידות שונות, פינת איפור/הכנה עם מראות, מיזוג ואווירה נעימה בלווי מוסיקה וגם אביזרים שונים כמו כובעים ופרטי לבוש שונים/אביזרים שאפשר לשלב בצילום. סטודיו לצילומים מקצועי יהיה לרוב מאובזר בכל הדברים האלה, על אחד עם הרקעים השונים והאביזרים השונים וכו'
האופציה האחרת היא כשהצלם מגיע אליכם לעסק או למשרדי החברה ומבצע צילום פורטרטים אצלכם בלי שתצאו מהם. הוא מביא את כל ציוד התאורה איתו, מרככים שונים, רקעים וכו'- כל מה שצריך כדי לצלם אתכם בלוקיישן. יש אנשי מקצוע שאווירת משרד ברקע תתאים מאוד (מטפלים, אורכי דין). תוודאו שיש לכם במרחב שלכם כ 4*5 מטר מרחב לצלם, כדי לפרוס רקע ולהקים פלאשים. גם כאן יש סשן קצר בו הצלם מביא תאורה בסיסית בלי רקע ויש אופציה מורחבת בה הצלם מקדיש מספר שעות לצילום מלא.
צילומי תדמית יכולים להתבצע בטבע במספר מצומצם של מקרים, למשל בעלי המקצוע שאיכשהו קשורים לטבע, למשל מורה ליוגה, מטפלים למיניהם, נטורופטים(הקשורים לטבע), מאמני ריצה וכושר שהם כן מחוברים לעניין הטבע ועושים פעילויות בטבע. להם כן יכול להתאים לעשות צילומים בטבע וצלם תדמית טוב ידע לעשות זאת בצורה מקצועית, כמובן עם עדיפות לעבודה עם אור טבעי וגם שילוב פלאשים, כתלות בסגנון הצלם.
ההכנות שצריכות לבוא מצדכם הן:
הלבוש זה הסעיף העיקרי בהכנות. תביאו את הבגד שאיתו לא רק תרגישו נוח, אלה גם כזה שמייצג אתכם. למשל, יש אנשים שיותר תתאים להם חולצה מכופרת ועניבה כמו עורכי דין, שהם אוהבים את הצילומים היותר רשמיים, ויש כאלה שיותר לבוש צבעוני יתאים להם, למשל מישהו שהוא בן אדם יצירתי במקצועו, כמו מעצבת פנים, ציירת או אמנית. הכל צריך להיות תואם לאותו תחום עיסוק בו עוסקת החברה/העסק.
איפור לנשים, לרוב נהוג בהפקות רציניות למטרת פרסומת או לצילומי תדמית לנשים. כל בעלת עסק, בין אם מטפלת, אמנית, מטפלת או נותנת כל סוג שירות, כדאי שתעשה איפור כדי להראות את עצמה במראה המחמיא ביותר. צילום פורטרטים עם מאפרת מביאים פלאים, כיוון שמאפרת יודעת לשים חומרים של פודרה מט שמוריד השתקפויות מהפלאשים, יודעת להעלים כמתים מהפנים ולהוריד פגמי עור, סופר חשוב בצילומי תדמית לנשים.
ניסוי בתנוחות. לפעמים אני שולח ללקוחות תנוחות טובות, תנוחות שהלקוח יכול לתרגל קצת לפני. כמובן שזה לא חובה אך יכול לעזור. בכל מקרה צלם פורטרטים יכול להנחות את המצולם בתנוחות שיהיו טובות או טבעיות ללקוח וגם להראות דוגמאות- ככה הכי קל.
הבעות פנים גם חשובות. יש אנשים שמתאים להם חיוך. יש אנשים שדווקא מבט ניטרלי ללא חיוך יכול לשדר מקצועיות/רצינות. למשל טיפה סגירת עיניים יכולה לשדר בטחון של בן אדם וזה חשוב. אפשר גם לגוון ולעשות גם וגם. יש אנשים שיש להם צד מועדף, הצלם ישאל את המצולם לגבי זה, לא לכולם יש את הצד הזה ולא כולם מודעים לו. יש אנשים שאין להם סימטריה בגודל העין, יש טריק טוב לצלמים שבו הוא ידע למקם אתכם בצורה כזאת, שגודל העיניים ישתוו (טריק של זווית).
ישנן גם תנועות של ראש וצוואר שיכולות לתרום להחלקת קיפולי העור מתחת לסנטר למשל. הצלם המקצועי ידע לכוון כך שלא יראו את זה בזמן צילום ולא יהיה צורך לעשות בזה בפוטושופ אח"כ. כשהלקוח בא לצילום פורטרטים, הוא לא באמת יודע אם הצלם יודע את כל הטריקים האלה או לא, הוא רק יכול לראות דוגמאות באתר, אני מספר לכם כאן דברים שאני מכיר ויודע מניסיון אישי.
לפעמים חברות כבר עשו צילומים ורוצות לשמור על אותו הקו בצילום עובדים /חברים חדשים בחברה, כלומר אותו רקע, אותה תאורה וכו' לכן חשוב שהצלם יראה דוגמאות קודמות אם לא הוא זה שצילם את הצילומים הראשונים כדי שיבחר תאורה מתאימה. נושא התאורה הוא עולם שלם והוא מאוד חשוב. הנעלה חשובה גם היא, אפשר להתייעץ עם צלם. תביאו כמה אופציות של ביגוד בכל מקרה. יתכן שלבוש אחד לא יראה טוב על רקע לבן, אבל הכהה יותר כן, ולהפך. כלומר הנוסחה היא צבע לבוש שלכם והרקע. אם זה בהיר על לבן, יראו פחות וקונטרסט ואם זה לבוש שחור על רקע לבן, כן יראו קונטרסט חזק ויבליטו את הבן אדם, הכל תלוי במטרה. אם זה רקע לבן באתר שלכם, אולי כדאי לעשות לבן טהור בתמונה ברקע, כדי שלא תראו אזורים קצת כהים שיכולים להצביע על "מסגרת" מלבנית על רקע צבע לבן טהור באתר שלכם.
גברים לרוב לא צריכים איפור ומספיק שיסדרו את עצמם יפה לבד:
את צילומי תדמית אפשר לשלב עם מאפרת מקצועית. זה גם עניים של עלות. לפעמים נשים מעדיפות להתאפר לבד, שזאת גם אופציה טובה כשזאת לא הפקה מסחרית. לעומת זאת הפקה מסחרית עבור פרסומות זה סיפור אחר ומאפרת מקצועית היא חובה. מאפרת מקצועית תגיע לסטודיו לצילומים או למקום ההפקה, תעשה את ה"מג'יק" שלה כדי להחמיא ללוק הכללי, כמו גם להוריד את כמות ההברקות שיהיו עקב שימוש בפלאשים(ע"י חומרים מסוימים שהן משתמשות)
לפעמים חברות גדולות מוסיפות עובדים חדרים או צוות הנהלה מתחלף/גדל ורוצים עוד צילומים. לרוב גם הזמן של העובדים שווה כסף, ולכן הצלם יכול יגיע עם הציוד לבית העסק. אפשר לצלם את האנשים על רקע לבן/אפור או צבע אחר שיוסכם. לחילופין יש אופציה לעשות תמונה על רקע של עבודה של המשרד, למשל.
תמונה של עבודה בשעות הערב במשרד
צלם תדמית יכול לשלב דוגמנים/דוגמניות. למשל רופא אורטופד שעושה טיפול לפציאנט, או מטפל שעושה עיסוי למטופל.
מדיי פעם יעלה הצורך לצלם גם את המשרד של החברה או בית העסק. התמונות האלה יכולות לתרום לתדמית העסק, אנשים מעריכים כשהמקום נראה טוב ועשו שם עיצוב. לכן על צלם תדמית להבין גם קצת בצילומי אדריכלות כדי לעשות כאלה תמונות וצלם רגיל לא יביא תוצאות של צלם שמבין בצילום אדריכלי.
יתכן והחברה מייצרת מוצר, כלומר יצרן ובצילומי תדמית חשוב להראות את המוצר עצמו או שימוש של אדם במוצר. למשל עובד מקצועי שעובד עם מכונת בוש, זאת דוגמה של שימוש במוצר. אלה הם לא צילומי תדמית לשירות או של החברה, אלא צילומי תדמית למוצר שהחברה משווקת. כלומר כל מוצר שנעשה בו שימוש בשילוב בן אדם. למשל ילד שאוכל יוגורט שהחברה משווקת, זאת הפקה שעושה חברה יצרנית כאשר צלם תדמית בקשר ישיר עם איש קריאטיב של החברה, כשצלם מקבל שרטוט/סקאץ' של איך החברה רואה את התמונה, חושבים ביחד על לוקיישן לצילום, דוגמנים, אביזרים וכו'. כלומר צריכה של מוצר או שימוש במוצר הם גם צילומי תדמית שבסופו של דבר תורמים לתדמית החברה אבל במקביל מקדמים את המוצר הספציפי.
חברות יותר גדולות כמו חברת הובלות, חברת אוטובוסים, חברת חשמל או חברה שמייצרת גז/נפט ירצו תמונות שונות. תמונות תדמית יכולות להיות גם של אנשים אך לא רק. חברת הובלות תרצה להראות את המובילים שלהם בדרך או העמסה, חברת בניה תרצה להראות בניין של מטה החברה או את אתרי הבניה שלהם, חברה שמייצרת גז תרצה לעשות צילום המפעל של החברה בשילוב מוביליות הגז/נפט וכו'. כלומר פר כל חברה יש צורך לחשוב מה יתרום לה.
איש עסקים בצילום בסטודיו
דוגמא נוספת של איש עסקים שעשה צילומי סטודיו. עשיתי לו המון תמונות על רקעים שונים וביגוד שונה ואז החלטתי לנצל את השקיעה דרך החלון ולצלם אותו על רקע של עציצים ושמש, משהו הרבה יותר אורגני ויכול להראות כאילו זה לא צילום סטודיו, כשבפועל זה כן.
דוגמא נוספת של צילום סטודיו, אומן חושים שצילמתי בסטודיו אחר על רקע שחור ותאורה דרמטית/קונטרסטית.
כמה דגשים למי שעושה צילום פורטרטים בסטודיו:
צילום פורטרטים, כפי שאתם רואים זה לא קליק והלכנו. יש פעם לא מעט מחשבה מצד הצלם, ניסיון וידע בנראות הטובה של הפורטרטים. זה לא צ'יק צ'אק, תנו לזה זמן. אם אתם עושים אותם פעם בשנתיים, להקדיש לזה שעתיים זה לא "ביג דיל", תשקיעו.
יש חברות שלוקחות תמונות של העובדים ממקורות שונים. יש לזה הרבה חסרונות:
כל האנשים שמצלמים את עצמם תמונה מהטלפון הסלולרי, כאלה שלקחו קורס איך לצלם בטלפון סלולרי וחושבים שצברו 10 שנות ניסיון כצלמים. אין בזה שום משמעות. הדברים העיקריים שחסר בפלאפון זה תאורה מקצועית שהצלם מביא וגם עדשות טלפוטו מעל 70 מ"מ עם זכוכית איכותית וחיישן מצלמה גדול, מה שאין היום במכשירי טלפון, אין את האיכות שתגיע ממצלמה מקצועית וגם אין למי שצילם את הידע המקצועי שצלם תדמית צבר במשך שנים. מה עם הנחיות לתנוחות, האם אתם מכירים את התמונות היותר טובות לאנשים שהם קצת יותר שמנים או נמוכים, האלה שאין אין אחד גדולה יותר משניה או איך להסתיר קיפולי אור, האם יש לכם ידע טכני טוב, האם יש הבנה בתאורה, האם יש ידע בעריכת עור בפוטושופ וכו' וכו'.
התוצאות שתקבלו מצלם תדמית יהיו מקצועיות, שישדרו רצינות ויתרמו לתדמית העסק שלכם. בין אם מדובר בצילום תדמית של מוצר או שימוש במוצר או צילום צוות עובדים או צילום אנשי עסקים למטרת האתר או עמוד אודות, ישדרו מקצועיות ותהיו ראויים בעיני הלקוחות שמבקרים באתר שלכם או בכתבה תדמיתית שפרסמתם, בין אם בדפוס או בדיגיטל.
תמונות של פנים העסק – תמונות של "מקום נעים להיות בו" יתרמו גם, במיוחד אם אתם מעלים אותם לגוגל מפות, איפה שיש הכרות עם העסק שלכם.
תמונות של אנשים בתוך חברה או תמונה בודדת של בעל מקצוע יכולה לשדר אמינות.
התוצאות שצלם תדמית יצליח להפיק ביום צילום בסטודיו לצילומים יכולות לעזור להם לקדם את העסק לטווח רחוק, כאשר ההשקעה היא סוג של חד פעמית. התמורה תהיה שווה את ההשקעה מאשר שתנסו.
לרוב התמונות ישלחו אליכם במייל.
לא מומלץ לקבל בואצאפ או פייסבוק, כי זה מוריד מהאיכות. כדאי שהצלם ישלח לינק ישיר להורדת התמונות כדי לשמש על האיכות.
כמו כן, אם אתם מעלים לאינטרנט, יש גרסה ופורמט שמתאים לאינטרנט. אם אתם תשלחו לדפוס, הפורמט ורזולוציה צריכים להיות אחרים.
התמורה שתקבלו מהתמונות היא נראות מקצועית, משיכת לקוחות פוטנציאלים לשירות או מוצר שאתם משווקים וגם יתרום לנראות מקצועית שלכם. מה יהיו המחשבות של מישהו שראה אותכם פעם ראשונה, על סמך התמונה בלי לקרוא את המלל באודות?
המחיר ישתנה כתלות בוותק של צלם. המחיר גם מושפע אם הצילומים נעשו בסטודיו לצילומים או אצל בעל העסק שאליו הגיע הצלם. אבל יש גם פרמטרים אחרים, למשל אורך הצילום. הסטודיו מתומחר פר שעות ולכן צריכים לקבוע מראש שעה/שעתיים או יותר. הצלם יכול לתת מחיר אחיד, למשל 850 ₪ לשעה וחצי בסטודיו לצילום, כולל עריכה של תמונות. לפעמים הסשן (session) מצריך לצלם 4 שעות שעושה צילומי תדמית אצל בעל העסק ולא בסטודיו, כשיש מספר עובדים שיש לצלם , את משרדי העסק וכו' – משהו שיכול לעלות 1500-200 ₪ ל כ 4 שעות. אם הצלם בא לסשן קצר ללא רקעים, המחיר יכול להיות בסביבות ה 700 ₪.
כשמדובר על הפקות שמשלבות דוגמנים, מאפרות וכו' לרוב זה לפחות חצי יום/יום שלם, שיכול להתבצע בסטודיו לצילומים או בשטח והעלויות במקרים האלה יותר גדולות בגלל שילוב מודלים ומספר ספקים שונים.
שמי מקס מסטודיו לצילום מקס ואני שמחתי לשתף אתכם בנושא צילומי תדמית ולספר על האופציות השונות שיש בסטודיו לצילומים.
לתמונות תדמית שעשיתי לחברות ועסקים הכנסו לאתר שלי https://photostudio.co.il/ לקטגוריה של תדמית ותתרשמו מהצילומים שלי. בנוסף יש צילומי תכשיטים ומוצרים. מוזמנים ליצור קשר טלפוני.