צילום לחנות בשביל קטלוג לאתר

אין לקחת חלק מהטקסטים /להעתיק/לשכתב. זכויות שייכות לפוטו סטודיו מקס

במאמר הזה אסביר על תהליך צילום אופניים חשמליות ואביזרים לקטלוג של החברה לאתר, אשר צולמו על רקע לבן בסגנון פקשוטים. אסביר את התהליך שעשיתי לחנות אופניים כדוגמה שאותה ניתן אפשר לקחת לכל מקום, כלומר לכל סוג צילום כמעט ובסוף להטמיע לאתר. אדבר על רקעים, פן מאוד חשוב הנוגע לצורה שבה שהתמונות יראו ברשת. בנוסף, אדבר על גזירה שלפעמים היא מתבקשת וכן עלויות של צילום ועריכה.

ככה זה היה נראה בחנות עצמה. סט-אפ תאורה השתנה כתלות במוצרים וזה לא היה קבוע בצורה הזאת. בהתחלה צילמתי מוצרים קטנים עד בינוניים כמו קסדות.

המטרה של צילום זה היא להראות את מוצרי החברה באתר כקטלוג לקניה.

הצילום עצמו כלל שולחן צילום, כאשר מטרה הכי מאתגרת הייתה איך לצלם ובו לשרוף את הרקע ללבן טהור, וזאת כדי שלא יהיו עלויות גזירה אצל העורך אח"כ. אכן יש דרך לעשות זאת, כפי שאתם רואים בתמונות למעלה, הצלחתי לצלם בצורה כזאת שבעריכה לא הייתי צריך לגזור אלא להלבין את הרקע הלבן ללבן טהור, ומאידך לא לשרוף בצילום את הגבולות של האופניים, כי יש סכנה כזאת אם שורפים את הרקע הלבן ללבן טהור בזמן צילום.

האופציה האחרת היא לדאוג שהתאורה תהיה אופטימלית בלי התחשבות ברקע כשיודעים מראש שגוזרים בעריכה.

בצילומים אלה צילמנו כל אופניים מכמה זוויות שהיו נחוצות כדי להראות אותן מכמה צדדים – משהו חיובי שהלקוח יכול לקבל הבנה איך המוצר נראה מזוויות שונות.

אחרי סיום הצילום של האופניים קטנים, עשיתי שינוי של סט-אפ (set up) של תאורה ועברנו לצילום אופניים גדולות.

 

איפה אפשר לצלם?

אם שואלים איפה כדאי לצלם, חשוב לדעת כי מיקום הצילום תלוי בגודל. כך למשל, אופניים גדולות או כל מוצר גדול אפשר לצלם בחנות, על רקע ענק. לחילופין ניתן לצלם בתוך סטודיו לצילומים כאשר הרקע ואביזרי התאורה כבר נמצאים. מבחינת עלות זה פחות משמעותי, כי במקום להשכיר מקום לצילום, הצלם צריך להביא את הציוד ללקוח, להקים אותו ולפרק בסיום. תהליך זה יכול לקחת כשעתיים אך כמובן שגם המרחק מהלוקח יכול להיות משמעותי.

לכן צילום בחנות יהיה משמעותית יותר זול מאשר בתוך סטודיו לצילום, שעליו הצלם משלם שעתי/יומי. עם זאת, לפעמים זאת העדפה של לקוח שפחות קשורה לכסף, למשל לארגן משאית שתביא את כל האופניים לסטודיו, איש צוות שיתפעל את ההובלה, ואח"כ גם הורדה והובלה לסטודיו, זה לא סיפור פשוט וגם הוא לא זול.

במידה ואלה מוצרים קטנים, כדאי שתביאו אותם לצלם, אין סיבה שהוא יגיע עד אליכם כי השקעת הארגון ציוד לא מוצדקת.

רקע לבן

כמו שכתבתי קודם, גם הרקע של הצילומים צריך להיות לבן. זהו אתגר מכיוון שבמקרה שלי הרוחב של חנות אופניים לא היה גדול מדיי, ולכן, כדי לשרוף רקע עם פלאשים נוספים (ללבן טהור) לא הספיק המקום. לכן הלבנת הרקע בוצעה בעריכה אבל ללא גזירה, אלא רק הלבנה של אזורים לבנים. אכן, אם המוצר מאוד בהיר, השיטה הזאת לא תעבוד וכן יהיה צורך בגזירה, אחרת שורפים את המוצר גם כן.

זוויות צילום

בהתייעצות עם הלקוח הוחלט שאצלם את האופניים הקטנים פעם אחת. לעומת זאת, בשביל האופניים הגדולות צילמתי מספר תמונות מזוויות שונות. זווית אחת שלא ראית זה לא רק מהצד, אלא מלמעלה.

התמונות האלה לא עברו את תהליך הגזירה אצלי, לכן אתם רואים גבולות של אפור בצדדים והרקע לא לבן. אכן, צילום מלמעלה דרש סט-אפ תאורה אחר, ולכן הוחלט שמתמקדים על המוצר ולא על רקע, בידיעה שגוזרים אח"כ ושמים רקע לבן. צילום מלמעלה דורש להיות בגובה, לכן כדאי שיהיה סולם במקום. אחרי סיום הצילום הזה, עברנו לסוגים שונים של צילום אופניים חשמליות. הרעיון היה דומה, להראות אותם ממספר זוויות.

ככה זה נראה ללא גזירה ועריכה. כיוון שכל פעם מכניסים זוג חדש של אופניים, אי אפשר למנוע מהצמיגים לעשות פסים על הרצפה. אין לזה פתרון חוץ מעריכה בתוכנה כמו שגם שלא ניתן לשים נייר מחדש לכל צילום כי לגליל נייר יש אורך מסויים, לכן גוזרים בעריכה. תוך זמן קצר אפשר להגיע לתוצאה הזאת בלי גזירה, רק הבהרת לבן. נכון, אפשר לעשות את זה כאן כשהמוצר כהה, אבל מאוד בעייתי לבצע כאשר שהמוצר מלכתחילה בהיר, ולכן אז יהיה בכל מקרה צורך בגזירה.

התמקדות על פרטים

כמו כן, יש פרטים יפים לאופניים, יש כל מיני מאפיינים נחמדים לדגמים מסויימים, ולכן עשיתי כמה תמונות תקריבים כדי שהלקוח פוטנציאלי יעריך את המוצר.

התמקדות על הסוללה החשמלית

התמקדות על ההגה והמד האלקטרוני

התמקדות על צמיג

הלקוח יכול להעריך את המוצר אם יראה דברים שקרובים לליבו. למשל אנשים המתעניינים באופניים חשמליות אוהבים לראות צמיגים עבים, זה מגניב וזה טוב לכביר מבחינתם.

גם אתם יכולים לחשוב ממה מתלהבים הלקוחות שלכם ולצלם את המוצר בצורה המתאימה. תוכלו להתמקד במאפיין מסוים, או לבקש סוג תאורה שאיתו הצלם יאיר את המוצר. דברים אלו יכולים לגרום למוצר להראות יכול יותר מושך, עם זווית יותר מחמיאה- מלטה או למעלה וכו'

 

איך אפשר לצלם – איזה לוקים אפשר לקבל ומה מתאים לכם?

ניתן לצלם בסגנונות שונים, הנה כמה מהם:

כיוון שיווקי לצילום

אפשר לחשוב גם על כיוונים שיווקיים לשימוש במוצר שלכם. למשל, עשינו מלא תמונות של מודליסט יחד עם האופניים בתנוחות שונות, כאשר הוא עומד לידן ומסתכל עליהן, בוחן כל מיני דברים, הדמיה של רכיבה עליהן וכו'.

 

 

 

כמו כן, כיוון שיווקי נוסף שעשיתי בתור צלם פורטרטים, הוא שילוב של אדם, כאשר מצולם רק בן אדם בלי המוצר. איך זה יתכן? פשוט מאוד, הבן אדם עושה תנועות הצבעה עם ידיים לכיוון מסויים ועם הבאת פנים מתאימה, כאשר מראש מתכננים כך שמשתילים אח"כ בועות עם מלל שיווקי.

מלל שיווקי באמצע

מלל שיווקי בצד

בעריכה תתווסף בועה עם טקסט שיווקי.  חשוב להגיד כי לא לכל המוצרים השיטה יכולה להתאים אלא אתם רוצים להריץ פרסומת ברשת או בדפוס ואז זה כן משהו חיובי שיכול לתת לכם תנופה לפרסומת שלכם כדי להניע את הלקוחות שלכם לפעולה.

כך הסתיים יום צילומים והשלבים הנוספים שאתם לא רואים זה עריכה שמגיעה. עריכה יכולה לכלול איזון צבע, קונטרסטים, גזירה , הורדת פגמים (דפקטים) למוצר כמו שריטות וכו', וגם עריכה יותר מתקדמת אם יש צורך.

שמי מקס, אני צלם מוצרים ועוסק בצילומי תדמית. אם יש לכם שאלות או רוצים להתייעץ, פנו אליי. סטודיו לצילומים מקס לשירותכם.

 

 

צילום מוצר צילום לעסקים עבור מי זה מתאים? צלם תדמית ומוצרים מספר על התהליך צילום מוצרים בתנועה צילום אוכל צילום אוכל לשפים פרטיים ותפריטים למסעדות • צלם אוכל מראה דוגמאות והסברים