שאלות נפוצות של לקוחות

בכתבה זאת תקראו את השאלות שלקוחות שואלים, בכל דבר שקשור לצילומי סטודיו. אני עושה זאת מכיוון שההסבר הזה יכול להכין אתכם יותר טוב לצילום שאתם צריכים. אזכיר גם סדר גודל של מחירים כתלות בצלם ופרמטרים נוספים. מה כולל צילום וכמה זמן זה לוקח, מה לגבי עריכה או גזירה?. מצד שני איך להתכונן לצילומים, כמה תמונות יצאו, והקונטקסט לעיסוק שלכם או מסר שרוצים להעביר.

צילום של מוצרים

צילומים של מוצרים הם צילומים שיש להם בעיקר שתי מטרות. האחת היא להראות את המוצר על רקע אחיד או גזור, מ- 4 זוויות שונות. לפי איך שגוגל /אמזון אוהבים להראות את המוצרים שלהם למכירה, לרוב מצלמים עשרות עד אלפי מוצרים לרשת סופרים או למעצבת תכשיטים בכמות קטנה יותר. מהצד השני, הצילום יכול להיות מאוד מושקע עם רקע, שילוב מים, קישוטים וכו’. לרוב, אלה צילומים שנועדו למטרות פרסום של מוצר אחד, ולכן משראש עושים תכנון איך לצלם אותו בצורה מיטבית, הוא גם עובר עריכה יותר רצינית.

צילום מקצועי מקס

צילומים לתדמית

בתור צלם המטרה להציג את העסק, חברה או אדם בהקשר לעסק שלו. המטרה להראות את האנשים בצורה מחמיאה, שיוכלו להשתמש בתמונות אלה לכל המטרות העסקיות שלהם. זה יכול להיות פרסומת בגוגל או ברשתות חברתיות, עמוד אודות או צילום לאתר הכרויות. דוגמא אחת לכך היא צילום עורך דין, שאותו ניתן לצלם בהקשר של העיסוק שלו כדוגמת: ספרים ברקע, מסמך שהוא חותם עליו, לחיצת יד עם לקוח, ועוד. מאידך, צילום של תדמית יכול להיות גם צילום בו אדם עושה שימוש במוצר. למשל, נגר שמשתמש במקדחה של חברה ידועה. כלומר התדמית כאן היא על המוצר אך המוצר לא לבדו, אלא בזמן מוצג בזמן שימוש האדם שעובד עם המוצר הזה.

עניין שיווקי בצילומים

העניין השיווקי הוא נושא שלא שמדברים עליו הרבה, אך לדעתי נקודה מאוד חשובה. אפילו לפני שאתם פונים לצלם, חשוב לברר בעצמכם מה אתם מחפשים בצילומים ולשאול את עצמכם שאלות. כך, צלם שמבין שיווק יכול להעביר את המסר שלכם בצורה טובה. הנה מספר שאלות שכדאי לכם לשאול:

במקרה הזה, התמונה יכולה לשמש גם של “מתן שירות” וגם של מכשיר לייזר.

אם מודבר בתמונה על רקע לבן, אז זאת משימה טכנית לחלוטין. לעומת זאת, אם זאת תמונה שצריכה להעביר מסר, בין אם זה שירות שאתם נותנים, תמונה שמציגה אתכם הכי מחמיא שאפשר או תמונה פרסומית של מוצר, אני אשמח לשוחח עם לקוח ולגבר קונספט כתלות במטרות השיווקיות שלו.

דגשים ללקוחות

ביגוד – לאנשים שבאים להצטלם כדאי להביא לפחות עוד סט אחד של ביגוד, בנוסף לבגדים שהם לובשים. בשלב זה ניתן להביא שילוב צבעים אחר מהבגדים שאתם לובשים. למשל, אם הבאתם בגדים צבעוניים ובהירים אפשר גם להביא בגדים שהם יותר צבעים ניטרליים (שחור, לבן, אפור) או פחות קופצניים או צבעים כהים. למשל על רקע שחור עדיף שתהיו מובטלים ושהביגוד שלכם לא יהיה כהה אלא בהיר יותר.

פוטוגניות – אתם לא יודעים אם אתם פוטוגניים? קודם כל תבדקו במראה אצלכם בבית מאיזה צד אתם יותר אוהבים את עצמכם. יש אנשים שלא שמים לזה לב ויש כאלה שכבר יודעים מראש את הצד הטוב שלהם. יש מקרים שמשני הצדדים התמונה תצא טובה. העניין של פוטוגניות בא לא רק מהמצולם, אלא גם צלם יכול לתרום לכם להראות פוטוגניים. צלם שנוח לכם איתו וגם אחד שיודע לתת הכוונות מדוייקות מבחינת תמונת גוף, יכול להפוך תמונה לא טובה לפוטוגנית.

תנוחות– יש תנוחות שאפשר להעמיד בהן מצולם. בסופו של דבר, הכל קשור לשפת גוף: איך המצולם מטה את הגוף, תנוחות ידיים ורגליים, מבט, כיוון הראש, ועוד. כמובן שבמהלך הצילומים אנו שמים דגש על הרגש שמועבר דרך מבט על הפנים (האם פנים ניטרליים או עם סוג של חיוך מתון או אינספור אופציות אחרות). לצילום של תדמית יתאימו תנוחות מסויימות שלא יתאימו לצילומים אחרים, הצלם צריך לדעת אותן אך אפשר גם לסנן אחר כך.

איך לבוא – כמובן שיש סשן  צילומים של שעה ויש של כמה שעות, כתלות בכמות המצולמים ומורכבות הצילום. עדיף שתבואו כשאתם שבעים ולא לחוצים בנוגע לתוכניות שקבעתם אחרי הצילומים.

תוכנית– אם אלה הם צילומים ארוכים, שמראים את השירותים שאתם מספקים כבעל עסק, צריכים צילום משרד נקי, צילום שלכם על רקע של משרד, צילום תמונות על רקע אחיד, הגעה עם תאורה מקצועית ועוד. כשהצלם מגיע אליכם, אלה נחשבים כצילומים יותר מושקעים מאשר סטודיו לצילומים. לכן תגידו לצלם מה המטרה ולפי זה הוא יציע תוכנית זאת או אחרת, כי זה גם משפיע על העלות. אפשר לבנות תוכנית לצילומי חוץ או במשרד ואפשר לבוא לסטודיו, ההבדל מאוד מהותי בתוצאה.

השאלות שלקוחות שואלים על צילומים

האם שולחים מוצר לסטודיו?

אכן אפשר לשלוח את המוצרים לסטודיו. יש מקרים בהם המוצרים הם אצל הלקוח ובעייתי או שלא מתאפשר ללקוח לשלוח את המוצרים, למשל בגלל שהמוצרים גדולים או בגלל בעיה טכנית אחרת ואז הצלם מגיע ליום צילום במקום עם כל הציוד שלו.

האם התמונות מתאימות לאינטרנט?

תלוי בדרישות שלכם. אם המטרה שלכם הוא רקע לבן (שיטה קלאסית לעלות צילום של מוצר לאינטרנט) אז יש שתי דרכים. או שהצלם מכוון תאורה ככה שהרקע יהיה לבן, או שעושים גזירה, כלומר גוזרים את המוצר מהרקע (ולא משנה איזה צבע היה הרקע). בשני המקרים הצלם שולח את התמונות ברזולוציה שמתאימה לאינטרנט וגם בפורמט תואם שהוא שונה מהפורמט של הדפוס. יש מקרים בהם לא חובה רקע לבן, אלה יכול להיות רקע בכל צבע. גם במקרה הזה העיקר לשלוח ברזולוציה מתאימה ופורמט מתאים( SRGB)

האם התמונות מתאימות לדפוס?

לדפוס הלקוח מקבל ברזולוציה גבוהה בפורמט Adobe RGB.

איזה סוגי צילומים קיימים?

כאשר מדובר על צילום של מוצר, ניתן לצלם אותו על רקע לבן, לגזור ולהחליף את הרקע או לשתול תמונה אחרת על רקעים מיוחדים שקונים מראש או בונים סט צילום בהזמנה למוצר הספציפי. כמו כן יש צילומי אווירה למוצר אבל זה פחות ענייני ולא ממוקד למכירה לדעתי, למרות שיש מקרים בהם זה רעיון טוב – פחות טוב לאתר אבל יותר לפוסטים פרסומיים ברשתות חברתיות או גוגל, בהם אפשר לחשוב איך המוצר יראה בסביבה דומה או מוכרת. גם החלפת רקע לרקע אחר יכול להיות טוב להרצת מסע פרסום כדי לגרום לרגשות, טוב יותר מאשר תמונה על רקע לבן.

תמונות שנוצרו עם רקעים מיוחדים עבורכם עם קונספט, אלה תמונות שלא יהיו לאף מתחרה שלכם.

איך מקבלים רעיון לצילום?

אז נכון שהצלם יכול להקשיב לצורך שלכם ולהציע משהו ספציפי, אבל יש עוד דרך. בכל סוג צילום אתם יכולים לקבל רעיונות באמצעות חיפוש באינטרנט או ברשתות החברתיות, ושם תקבלו תמונות של מה שכבר נעשה. יתכן וזה לא תואם 100% את מה שאתם צריכים, אבל זה יכול לתת לכם רעיונות מעולים לצילום. תחשבו לא רק מה שמשך את תשומת לב שלכם, אלא גם תשאלו כמה אנשים או לקוחות שלכם מהעבר או אנשים קרובים איזה מבין התמונות מושכת יותר. דרך מעולה להבין מה מושך את הלקוחות שלכם. בצורה כזאת קל לקבל החלטה יחד עם הצלם.

איך צלם מכין אתכם לפני הצילום

בשיחה הראשונית אתם צריכים לספר לצלם את מהות הצילום. למשל האם אתם צריכים את המוצר לאתר מכירתי (עם רקע לבן) או שאתם צריכים מוצר לפרסומת. כאשר מדובר על צילום פרסומת חשוב לדעת כי זהו סיפור אחר לגמרי, עם השקעה אחרת. צילום כזה מצריך בחשיבה רבה, בחירת צבעים, רקעים, אביזרים שונים שמוסיפים לרקע, שילוב עם מים או חומרים ועוד. כמובן שצריך להשאיר מקום ריק בתמונה בשביל כיתוב או שם החברה והמלל הפרסומי, ורק אז יוצאים לדרך. הצלם שואל את השאלות וכך הוא יודע להיות יותר ממוקד לצילום.

הצלם ישאל, וזה מתבקש, לגבי עריכה, מפני שהצילום לא נגמר בתמונות . יש אח”כ עבודת עריכה, שיכולה להיות בסיסית(כתלות בציפיות ודרישות) ועריכה מאוד מושקעת(למשל עם תכשיטים זה עבודת נמלים לרטש אותו מכל השריטות שרואים בצילום בהגדלה). תצטרכו לסכם לגבי רמת העריכה של הצלם לפי הצורך שלכם. אם זה לאתר, לא בהכרח שצריך להשקיע בעריכה כמו בתמונה שהולכת להיות תלויה על חזית של מגדל.

בנוסף לכך, יתכן שיש למוצר שריטות, פגמים וכו’. כך שאם הצלם יקבל את המוצרים בתנאים כאלה, הוא יצטרך, אם יוכל בכלל, לרטש אח”כ ולעשות עבודה מיותרת. עוד לפני הצילומים, הצלם ינחה אתכם איך להביא לו את המוצרים כדי לא תהיה עבודה מיותרת. אני אגיד ללקוח לקחת את המוצר ביד ולסרוק לפגמים כלשהם אם זה מוצר לא קטן כמו תכשיט.

בין אם גיבשתם את הרעיון עם צלם או לבד, תביאו את המוצרים עם האביזרים וקישוטים שאתם רוצים שיהיו בתמונה. לרוב, הצלם דואג לזה, אבל אם יש לכם משהו ייחודי, או אביזר שאין לצלם, כדאי שתביאו אותו.

 

איך צלם לתדמית יכין אתכם לקראת יום צילום

כאשר מדובר על צילום של אנשים, ישנם מספר דברים שצריך לשים אליהם לב. ראשית, עוד לפני הצילומים, הצלם יעשה איתכם תיאום ציפיות. בשלב הזה, צלם צריך להבין את הראיה שלכם, שאותה אתם תצטרכו להעביר בצילומים, בצורה זאת הרעיון יגובש בצורה מיטבית. חשוב להעביר לצלם גם המטרות שלכם מהצילום, ולהבהיר מה אתם רוצים להשיג. לדוגמא, תמונה של בעל עסק בעמוד אודות שונה מתמונה פרסומית של המוצר בפעולה.

הצלם גם ישאל מהו סוג העריכה שאתם מצפים. האם תרצו שהצלם ישתנה את גזרת הגוף שלכם? להרזות את הגוף למשל או האם אתן רוצות החלקת עור או שתסתפקו בעריכה בסיסית. בשלב זה מאוד חשוב כדי שהצלם ידע בכלל מה חשוב לכם להציג, האם עריכה צריכה להיות רצינית ועוד. בצורה זאת המחיר יהיה יותר מותאם ליום הצילומים. אם הציפיות לא גבוהות, אז זה גם ישפיע על המחיר. מהציפיות אפשר גם לבנות תוכנית ולדעת בערך כמה זמן יערכו הצילומים. הצלם יכול לעשות איתכם תקציר בזמן בניית תוכנית צילום, בה תדונו במה בדיוק יצלם, באיזה סדר, דברים שיותר חשובים לצלם להתחיל מהם ואת הפחות חשובים להשאיר לסוף או אם הזמן יאפשר אז לצלם גם אותם.

בזמן הצילומים חשוב לשים דגש על הנראות המצולמים. ייתכנו מקרים בהם אתם תצטרכו איפור, אך לרוב מדובר רק בנשים. לגברים אין כל כך צורך באיפור ואם כן זה משהו מאוד מינורי. בנוסף, היום יש גם תוכנות שאפשר לעשות החלקות עור בעריכה, ככה שגברים פחות ידאגו לזה. כמובן שניתן להביא גם מאפרת אישית, בנוסף לעריכה שתהיה אח”כ. זאת ועוד, הצלם יכול לדאוג לביגוד, למרות שאני חושב שאין ביגוד אוניברסלי שמתאים לכל המצולמים. הרי הצלם לא יכול להחזיק בחדר הלבשה בסטודיו כל מידה וכל סוג של ביגוד, בכל צבעים וכו’. ביגוד זה משהו מאוד אישי, כנראה שגם אתם לא תרצו ללבוש משהו אוניברסלי שלא תרגישו בו נוח. כן, אפשר לדאוג מראש ולהביא ביגוד מיוחד, אך לדעתי לצילומי תדמית אתם צריכים לבוא עם סט בגדים שאתם מרגישים בו נוח וגם שנראה טוב. כמו כן, אפשר לשלוח כמה תמונות של ביגוד לצלם ולהתייעץ.

שיטה קלאסית לצילום

שיטה קלאסית לצילום של מוצר על רקע לבן נקראת פקשוטים. אפשר לצלם כך שהרקע יהיה שרוף(לבן) או אפשר לגזור. היום אמזון וגוגל יכולים לבקש 4 תמונות של אותו מוצר מ- 4 זוויות שונות, כך שתמונה אחת לא תספיק. לכן, אתם צריכים לבדוק מהן הדרישות של הפלטפורמה בה אתם מוכרים מוצר. אם מדובר באתרים גדולים – צילום ממספר זוויות נותן לכם יתרון, והלקוח שלכם בוחן את המוצר מכמה זוויות. עם זאת, אם למשל צריך לצלם תכשיטים על רקע לבן, אז בוחרים זווית אחת קלאסית – כלומר רק תמונה אחת פר מוצר.

כמות התמונות שיצאו מהצילומים

אם מדובר צילומים עסקיים, יש שתי אפשרויות בגדול. צילומים קצרים, בהם רואים את המצולמים על רקע חלק אחיד או על רקע עם הקשר לעסק (למשל משרד). מדובר בהשקעה של שעת צילום + זמן עריכה. מצילומים כאלה יצאו 5 תמונות מוצלחות. האם אתם צריכים יותר? לדעתי לא, בסופו של דבר באודות אתם תשימו רק תמונה אחת ואולי תשתמשו בעוד אחת אם תריצו פרסומות. לעומת זאת, בצילומים המושקעים שעליהם סיפרתי למעלה, יכולות לצאת 50 תמונות ויותר, ואז יש לכם גיוון ענק לשחק איתם, לבחור כמה תמונות טובות לקמפיינים שונים של פרסום, כל פעם תמונה אחת לפוסט וכו’

כמות התמונות שיצאו מצילומים של מוצר

אם אלה הם צילומי מוצר רגילים, אז תמונה אחת פר מוצר בתנוחה שנבחרה. אם המטרה היא למכירה באתרים מקוונים כמו אמזון או כל פלטפורמה גדולה, כדאי 4 תמונות פר מוצר.

מתי צריך עריכה?

הצור בעריכה תלוי בסוג הצילומים. כך למשל, לצילומים על רקע לבן יש מקרים בהם אין צורך לערוך אם צולם טוב, במקסימום עושים חיתוך או עריכה בסיסית על כל התמונות, אבל בהחלט אפשר להסתפק בלי.

לעומת זאת, אם מדובר בצילום למטרה מסחרית, לפרסומות או תדמית, כן צריך לעשות עריכה, בין אם בסיסית או מורכבת, כתלות בצילום. כמו כן, אם מדובר בצילום מוצר לפרסומות, אין אפילו שאלה, חובה לערוך שם ולעשות הכל בצורה מושלמת. אם זה צילומי תדמית שמעורבים בהם אנשים, העריכה גם צריכה להיות ברמה בסיסית ומעלה. החלקות עור למשל, שינוי רקע, ריטוש ביגוד, הורדת פגמים בכל מקום בתמונה, תיקונים שונים שאפשר לעשות, כלומר כן יש צורך בעריכה, ורמת ההשקעה תהיה תלויה בכמה זה חשוב פר אותו צילום ספציפי.

מתי מקבלים את התמונות?

בכל סוגי הצילום לא מקבלים את התמונות באופן מיידי אלא אם הלקוח לוקח את התמונות לעריכה אצל העורך חיצוני. זהו דבר אינו נפוץ, וברוב המקרים, הצלם מתחיל לערוך את התמונות שצולמו. בין אם זאת עריכה בסיסית של שעה או שעות או ימים, התמונות לרוב יוגשו לאחר שבוע-שבועיים אחרי הצילומים ברוב המקרים. כמובן שאם צולמו 5 מוצרים, אז אפשר לסיים תוך יום, אם הצלם פנוי. אך אם אלה היו צילומים רציניים עם עשרות-מאות תמונות, כמובן שיקח זמן לערוך ולמסור, מאוד תלוי בהיקף העבודה. יש צלמים שיכול לקחת להם חודש, שזה גם תלוי בקצב של צלם. לדעתי זמן סביר הוא עדיין טווח מאוד גדול בין מספר ימים לשבועיים-שלושה.

איפה מתקיימים הצילומים?

הצילומים נקבעים לפי סוג הצילום. כאשר מדובר בצילומים של מוצר, הצילומים יתרחשו בסטודיו או אצל לקוח. כאשר מדובר על תדמית- אפשר לעשות בסטודיו ואפשר לצלם אצל בית העסק

איך מקבלים את התמונות?

יש לי חבילה של דיסקים, של פעם, כבר 10 שנים עוד לא היה לי לקוח שביקש על דיסק (אבל אם תרצו, אני יכול לצרוב). לרוב, בגלל שהמדיה של צילום היא דיגיטלית, גם התמונות שנשלחות באופן דיגיטלי, הרי זה גם יותר מהיר מאשר להתחיל לתאם למסור דיסק או ללכת לדואר ולשלוח. כטיפ בתור צלם תדמית, אתם יכולים לשמור את התמונות בדיסק און קיי ולכתוב עליו סימן מזהה וכך לדעת לשלוף ביום הרצוי. אל תסכמו שהלינק שהצלם שולח לכם ישאר לנצח. לא, הוא ימחק תוך שבוע-שבועיים מאז שקיבלתם את הלינק.

מחירי צילום

בצילומים של מוצר התמחור הוא לרוב פר תמונה. התמחור הבסיסי לרוב יתחיל ב- 20 ש”ח לתמונה (לא למוצר, כי אפשר לצלם כמה תמונות לאותו מוצר). עם זאת מחירים של מוצרים גדולים יעלו יותר ויכולים להגיע ל- 100 ש”ח לתמונה. הדבר דומה גם בתהליך צילום תכשיטים, שדורש מהצלם ידע טכני בעריכה, ידע עשיר בתאורה וניסיון בריטוש, שהוא קריטי בעריכה. כמו כן, פרמטר של כמות משחק תפקיד, 20 ש”ח למוצר זה המקרה הטוב בו יש לכם מעל 100 מוצרים או אולי 1000 , אבל אם יש לכם 10-20 מוצרים, המחיר יהיה גבוהה יותר, סביב ה 50-90 ש”ח למוצר.

כאשר מדובר על צילום מוצר לפרסומות, התמחור שונה לחלוטין. הצילומים יכולים להתחיל ב 2000 ש”ח לפני עריכה, כיוון שזה יום צילום שלם(לרוב) שדורש היבטים רבים. כך למשל, דרוש כיוון תאורה, בחירת רקעים, טייקים שונים בווריאציות שונות, עבודה אונליין מול הלקוח בחלק מהפעמים, התחשבות בדרישות ואח”כ שלב העריכה, שיתבצע ביום נפרד. דוגמה אחת היא צילום בקבוק בירה עם שולחן עץ, עם כוס בירה וגם מים/בירה מוקפאים ברקע, זה דורש הכנה לבירה ואח”כ צילום טייקים שונים לצילומי splash  של מים מוקפאים וסט אפ תאורה אחר, ואח”כ לחבר הכל ביחד בצורה מאוד מקצועית כעורך, השקעה אחרת במהותה.

צילומים לפרסומות של מוצר עורכים לא מעט זמן, והן מדיי פעם מתקיימות בלוקיישן מיוחד ולא בתוך סטודיו. למשל צילום דגם חדש של אופני שטח, דורש בחינת לוקיישנים מתאימים וסיור בהם ובחירה של כמה מהם, עוזר תאורה בשטח, צלם מקצועי, דוגמן שירכב על האופניים, תכנון אוכל ליום שלם, וההוצאות יהיו אחרות לחלוטין. גם במקרים האלה, העלויות יתחילו ב 2000-3000 ש”ח.

בשני המקרים של צילומי מוצר מושקעים, הצלם מוסיף את עלות הפרסום. כלומר זה לא רק עבור שעות עבודה והניסיון של צלם, אלא גם עבור זכויות שימוש למטרה פרסומית ולא סתם לאתר לקטלוג של החברה. הסיבה לכך היא שקיים הבדל בין המימדים של השימוש והם משפיעים על המחיר, כי גם הגישה לצילום אחרת וגם איכות העריכה עולה. בסופו של דבר, גם עצם השימוש שהוא יותר מסיבי, לרוב מדובר בפרסומות בטלוויזיה או שלט חוצות או על אוטובוסים לעומת צילומים שמתפרסמים רק באתר.

יש גם פרמטר של גזירה, אם צריך לגזור את המוצר מהרקע(כדי לשתול רקע אחר למשל או צבע אחר), אז יתווסף מחיר של גזירה בעריכה. המחירים ינועו בין 10-25 ש”ח לגזירה.

מחירים של צילומים בשביל תדמית

מה המחיר בצילומים אלה? צילום תדמית של שעה יעלו כ- 500 ש”ח, והוא יכלול מספר תמונות שיעברו עריכה בסיסית. אם הצלם מגיע אליכם, המחיר יכול להיות בין 600-700 ש”ח.

לצילומים מושקעים של 4-5 שעות, המחיר יהיה 1500-2000 ש”ח

אם אורך הצילומים הוא שעתיים והכולל מספר תמונות נבחרות, המחיר יהיה כ 1200-1400 ש”ח.

בגדול הגעה של צלם אליכם יכולה להוסיף 100-300 שקל, כתלות במרחק וכמות התאורה שהצלם יחליט להביא איתן.

המחיר גבוהה מדיי? אבל תשאלו מה הערך שאתם מקבלים. האם התמונות משרתות את המטרות העסקיות שלכם? האם אתם מרגישים בשיחה שהצלם מבין עניין וזה לא אחד שמריץ אנשים כמו בסרט בכמויות אלא ייתן לכם מלוא תשומת הלב. לפי השיחה עם הצלם, אתם כבר תבינו מיהו אחד שיריץ אתכם מהר או מי שישקיע בכם. וגם מה רמת הצילום של צלם א’ וצלם ב’, האם אתם רואים הבדל? לפי זה תדעו אם זה מחיר הוגן לפי התמורה שהוא מתכוון לתת לכם, את טיב תוצרי הצילום.

מקווה שעניתי על השאלות שהיו לכם. אם פספסתי משהו, מוזמנים להתקשר ולהתייעץ איתי בצור קשר או בטלפון.

שמי מקס, אני צלם מוצרים ותדמית ואם יש לכם שאלות או רוצים להתייעץ, פנו אליי.

צילומי פתיחת עסק: חנות ירקות איך צלמים מתמחרים תמונות תמחור תמונות: כיצד זה מתבצע? ריטוש תמונה: הסבר, סוגי עריכה ומחיר